jeg skal ha barn Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 (endret) hei allesammen jeg er ny i dette her forumet. jeg fikk diagnosen pcos for ett år siden, jeg tok den ikke på alvor legen sa til meg at det er ikke noe å tenke på men du må kontakte legen hvis du skal ha barn,, jeg tok den heller ikke på alvor og ikke tenkte engang ka pcos var egentlig. jeg ble gift for et årsiden og er fortsatt uten barn. jeg er bare 20 år legen sa til meg at jeg har gode sjanser til å bli gravid men, jeg tenker jeg kommer aldri til å få barn. jeg ble gravid engang men det endte med spontan abort.... jeg hadde blødning i en måned etter det fikk jeg PID infeksjon i livmoren, som er ikke positiv jeg ble lagt inn på sykehuset alt dette skjedde i pak etter at jeg kom til norge besøkte jeg gynekologen hu underslkte meg og sa at alt er normalt fortiden, jeg har ikke cyster og ga meg metformin. bloodsukkeret mitt er normalt, har ikke store pcos symptommer enn bare litte hårvekst. jeg vet ikke om metformin skal hjelpe meg, tnker å snakke om pergo med legen min. vi er veldig glad i hverandre men det at vi ikke har barn gjør meg til å bli gal vær så snill jeg trenger hjelp er noe håp for meg å bli gravid, mensterasjonen min har vært stabilt i det siste månedene, og jeg er ikke veldig mye overvektig heller. jeg slutte på videregående for å jobbe og søke familiegjenforening og alt jeg skal for tiden er barn jeg skal ha barn Gud hjelp meg skal snart besøke manenn min Endret 11. februar 2010 av jeg skal ha barn
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Du er bare 20, og legen har sagt at det er gode sjanser for deg å bli gravid slapp av og ikke tenk så mye på saken i begynnelsen. det klaffer når det klaffer, og hvis det går flere år uten resultat så kan du vel spørre om å få Pergo. det at du har hatt spontanabort betyr jo at du kan bli gravid.
Phobaeticus Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 (endret) Hei. Du er bare 20år og legen din sier alt ser bra ut + at du har regelmessig menstruasjon og har vært gravid en gang før. Jeg mener det høres ut som du har gode muligheter for å bli gravid igjen For å forsikre deg om at du har eggløsning kan du jo måle temperaturen og eventuelt bruke eggløsningstester. Eggløsningen finner stortsett sted ca 14 dager før neste mens, så har du regelmessig mens er det lett å telle seg fram til de dagene en er mest fruktbar. Det sies jo at hvis en overfokuserer på ønsket om å bli gravid kan det gjøre det vanskeligere å bli gravid, så fokuser på noe annet en periode. Utdanning, jobb, en hobby, venner, familie osv De beste ønsker for fremtiden og håper det klaffer for dere snart! Endret 12. februar 2010 av Phobaeticus
jeg skal ha barn Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2010 Hei. Du er bare 20år og legen din sier alt ser bra ut + at du har regelmessig menstruasjon og har vært gravid en gang før. Jeg mener det høres ut som du har gode muligheter for å bli gravid igjen For å forsikre deg om at du har eggløsning kan du jo måle temperaturen og eventuelt bruke eggløsningstester. Eggløsningen finner stortsett sted ca 14 dager før neste mens, så har du regelmessig mens er det lett å telle seg fram til de dagene en er mest fruktbar. Det sies jo at hvis en overfokuserer på ønsket om å bli gravid kan det gjøre det vanskeligere å bli gravid, så fokuser på noe annet en periode. Utdanning, jobb, en hobby, venner, familie osv De beste ønsker for fremtiden og håper det klaffer for dere snart! Takk skal du ha men hun sa at det kan bli vanskelig å bli gravid, fordi jeg har Pcos jeg har lest så mye rart om det at jeg blir nå nesten håpløst. men jeg har ett spørmål til, må jeg bruke Metformin, legen har sagt at jeg bruke dem fra til blir gravid
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Vi med PCOS har lettere for å spontanabortere, dessvere. Det kan metformin hjelpe mot, så mange bruker det fra de har ett ønske om å gå ned i vekt eller få barn og til uke 12 ihvertfall. Men du må ikke gå på metformin. Det er egentlig bare de som er insulinresistente som har hjelp av metformin, men mange prøver det fordet, og for noen så hjelper det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå