Gå til innhold

Lurer på å flytte til Lillehammer.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaringer med å bo i Lillehammer? :) Hvordan er husprisene der? Hvordan er kulturtilbudet? Er det langt opp til fjellet?

Jeg er lei av Østfold, og leter etter et sted som har mer å tilby både av natur og kultur. Vil ha tilgang på kaféer, gode dagligvareforretninger, kunstgallerier og museer, men samtidig ikke være så langt fra fjell og skog. Oslo blir litt for "storby"-aktig synes jeg. Trondheim virker også litt interessant, men jeg er ikke så glad i kystbyer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i nærheten av Lillehammer, og synes det er en koselig by. Boligprisene er greie, i alle fall sammenliknet med Oslo. Du kan få bra eneboliger til 2,5 millioner i Lillehammerområdet. Sjekk ellers finn.no for boliger, så får du en ide om prisnivået.

Det nærmeste "fjellet" blir Nordseter-Sjusjøen-området. Til Nordseter kjører du på 20 minutter og til Sjusjøen kjører du på under en halvtime, ca 2 mil. Her er det masse muligheter til turer hele året. I tillegg er det under en halvtimes kjøring fra Lillehammer til alpintanleggene i Hafjell.

Byen har fine museer som Lillehammer kunsmuseum og Maihaugen, og flere ulike gallerier. Det finnes også hyggelige og gode spisesteder i byen, for eksempel Paa Bordet, og Lundegården bar og brasserie. Kafeer og butikker er som i små og mellomstore byer flest.

Av kulturtilbud er det ofte konserter, både i Maihaugsalen og Kulturhuset Banken.

Skulle du få trang til et større kulturtilbud innimellom, tar toget til Oslo 2 1/2 time, så det er absolutt overkommelig.

Jobbmulighetene i området finner en lettest på på NAVs hjemmesider.

Skrevet

Trondheim kyst-by??? Hehehehehehe den syntes jeg var litt artig! Riktignok kan du se fjorden (ikke havet) fra mange plasser i byen, men det er nok ikke noen kyst-by.

Kom til Trondheim du! Her er det superkoselig! Mange kafeer, bymarka hvor du kan gå på tur/ski, greit uteliv, lett å bli kjent med folk (mange studenter, tilflyttende osv). Har bodd her i snart 12 år og liker vår lille by veldig godt :)

Skrevet
Trondheim kyst-by??? Hehehehehehe den syntes jeg var litt artig! Riktignok kan du se fjorden (ikke havet) fra mange plasser i byen, men det er nok ikke noen kyst-by.

Kom til Trondheim du! Her er det superkoselig! Mange kafeer, bymarka hvor du kan gå på tur/ski, greit uteliv, lett å bli kjent med folk (mange studenter, tilflyttende osv). Har bodd her i snart 12 år og liker vår lille by veldig godt :)

Kanskje ikke kyst-by pr definisjon, men når den ligger i så nær tilknytning til sjøen/fjorden har den vel et typisk fuktig kyst-klima.

Hvordan er naturen rundt Trondheim? Har aldri vært der før, faktisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...