Gjest Gjest_Bergensbrud_* Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Ja jeg trenger tips til steder å ha utendørs vielse og hagefest i Bergen sommeren 2011. Vi har vurdert å ha vielsen på Lyse Kloster. Men vi drømmer om et skikkelig hagebryllup. Og håper jo selvsagt på NYDELIG vær- Men dessverre er ingen vi kjenner i besittelse av en DIGER hage som egner seg til bryllup for en 50 pers. Så gode tips mottas med takk
Gjest Gjest_bergensjenten_* Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Villa Skjoldnes! "Stedets egen beskrivelse: Det fire etasjer store herskapshuset Villa Skjoldnes ligger i idylliske og skjermede omgivelser ved Nordåsvannet i Fana. Villaen er det ideelle stedet for selskaper som bryllup eller julebord, ledersamlinger, teambuilding, kurs og andre sammenkomster. Med bakgrunn i vår ekspertise og erfaring, veileder vi gjerne i planlegging av alle typer arrangement." se bergenevent.no
LillePetrine Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 (endret) Arboretet på Milde er jo nydelig, der er det mye fint, og så ligger det helt ved sjøen også. Men kanskje det hadde vært ok å leie noe ved en villa eller annen innendørs arena, sånn i tilfelle dårlig vær (jeg kjenner Bergensværet litt for godt). Forresten; Jeg kjenner en som giftet seg på det jeg tror er Gamle Bergen Tracteursted. Jeg mener de hadde en pen hage. Linken viser ikke særlig med bilder, men om du er i området kan du jo titte innom. http://www.tracteurstedet-gamle-bergen.no/ Har også vært på Bergen Døvesenters lokaler i Kalfaret. Det er også en god stund siden, men kanskje den hagen kunne være aktuell? http://www.bgds.no/ Nå var jeg på disse stedene midt i nydelig junivær, og alt var vakkert. Arrangementene foregikk inne, men aperitifene ble inntatt utenfor, og jeg mener å huske det var god plass, men som sagt; lenge siden. Endret 12. februar 2010 av LillePetrine
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Kommandantboligen i Gravdal!! Et utrolig flott lokale, en nydelig hage, utrolig bra mat, og veldig hyggelige og flinke folk som driver stedet. Vi giftet oss der i høst, og for vel et år siden var vi der som gjester i et annet bryllup. Absolutt til å anbefale!!! Lykke til, og gratulerer med forestående bryllup! :-)
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har vært i bryllup i kommandantboligen, veldig flott hage og nydelige lokaler.
Gjest Spinell Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har vært i bryllup på Villa Skjoldnes. Nydelig sted, men da jeg var der sprutregnet det, så vi fikk ikke glede av hagen.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 krontad hovedgård, rekstensamlingene, føyrestauranten, ulriken, kommandantboligne i gravdal, fana roklubb, villa skjoldnes, legens hus,
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Stallmestergaarden Moldegaard på Os er gjerne en mulighet? nettside Der er det hvertfall en nydelig park/hage - og muligheter til å feire innendørs om været er dårlig. Lykke til
Disco Biscuit Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 (endret) Vi hadde vårt bryllup på Villa Skjoldnes med strålende så vi fikk god utnyttelse av den flotte hagen, derfor vil jeg absolutt anbefale det lokalet til hage bryllup. Det er også mulig å ha vielsen der. Endret 15. februar 2010 av MaiL
Gjest RF Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Bergen Døvesenter, Kalfarveien 79 http://www.bgds.no/ Se til venstre "utleie" De har ett nydelig uteområde på baksiden av huset og i verste fall kan dere ha vielse og middag inne.
Gjest Gjest_aina_* Skrevet 17. februar 2010 #11 Skrevet 17. februar 2010 Du kan også vurdere Hordamuseet i Fana, passe avstand fra Lyse Kloster, og et fint uteområde ved sjøen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå