Gå til innhold

Hadde verste drømmen inatt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år gammel jente. For ti år siden tok min bror selvmord(eller så var det uhell, jeg vet ikke) under veldig dramatiske omstendigheter. Ja, nok om det..

Inatt drømte jeg at jeg og flere andre gutter (tror de var kompisene hans, det er vagt for meg) og min bror var i en slags hytte. Vi andre gikk rundt og gjorde ting i denne koselige hytta, stressa og lo og herja. MEn broren min bare lå på sofaen i stua, helt stille og stirra med ett tomt blikk.. :( :( :(

Og jeg merket dette til slutt og gikk bort til han og satte meg ned ved siden han.. Tok tak i hodet hans og spurte

Meg: "Du, hva er det? Du er så stille.."

Og han sa: "jeg har det ikke noe gøy" mens ahn fortsatt hadde dette tomme blikket, og han så ikke på meg.. Han hadde et blikk som var så tydelig at han allerede hadde dødd inni seg.

Meg: "Nei, kom igjen a!! La oss finne på noe gøy, bli med nå!!

Han: "Nei"

Og da la han seg tilbake og stirret i tomme lufta igjen, og da husket jeg i min bevissthet at han var dø i virkeligheten. :( :(

Og jeg våknet av at jeg skrek "NEEEI VÆR SÅ SNIIIILLLL!!!"

og jeg våknet knust i hjertet nok en gang.. Hjerte mitt er så utrolig knust.

Jeg bare gråter og gråter og gråter nå, alt er så forferdelig vondt og overveldende å tenke på , selv etter ti år føles ut som 1-2 år. Jeg elsket den gutten over alt på jord.

Jeg hadde dødd for å få han til liv igjen, på et sekund.. :(

Vet ikke hvorfor jeg skriver.. ville vel bare ha litt oppmerksomhet fra noen. Noen godord.. tyding av drømmen.. en delt erfaring.. råd.. Jeg vet ikke :(:trist:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest- silje
Skrevet

:klemmer:

Må bare gi deg en klem.

Kanskje denne drømmen viste hvordan han hadde det før han tok selvmord?

Mens alle andre hadde det ok, så var han helt død på innsiden og ikke orket å leve?

Jeg vet ikke jeg, men jeg vet hvordan det er når noen rundt en plutselig tar livet av seg, jeg vet også hvor etterpåklok man kan være.

Og at man tenker på alt det man kunne ha gjort, noe som egentlig ikke nytter å tenke på, for det er faktisk forsent.

Håper at du klarer å få fred med deg selv, og at du tar vare på di gode minnene om ham.

Jeg har også hatt en drøm om noen som var veldig nær meg, og han døde veldig brått. Det var en veldig trist drøm og ikke noe koselig i det hele tatt, men en stund etter at jeg fikk bearbeidet drømmen, så føltes det som om jeg hadde fått sett ham en siste gang, så virkelig var drømmen.

Skrevet

Jeg skal ikke begynne å prøve meg på drømmetyding, ville bare gi deg en :klemmer:

Føler virkelig med deg

Skrevet (endret)

:klem:

Jeg vil heller ikke gi meg ut på drømmetydning, for jeg vet at drømmetydning er meget vanskelig.

symboler, følelser og farger og ALT skal tolkes.

Det kan for eksempel symbolisere at du drømmer en slags klarsynt drøm om din bror som forteller deg at han hadde det så grusomt før han tok sitt liv, at dette var noe du f.eks ikke visste.

Det kan og være hans måte å fortelle deg hvor vanskelig han hadde det på.

Jeg tror på et liv etter døden, og jeg vet at våre ånde-slektninger og guider gjerne besøker oss i drømmene våre.

Det kan og være din underbevisshet som bearbeider dette, som er hardt for deg.

En slektning av meg kom i min drøm en dag og i drømmen var temaet noe jeg fryktet sterkt.

I løpet av drømmen fikk jeg faktisk svar på hva jeg skulle gjøre med temaet.

Jeg forstår selvsagt at hun savner han, men vit at han faktisk ser deg, og er ved din side hele tiden.

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Det gjør meg vondt å høre om broren din..

Ellers svarer jeg deg fordi jeg interesserer meg for, og er opptatt av drømmene våre og deres budskap. Noe av det som er så fascinerende med drømmer er at det finnes rom for så mange fortolkninger, noe som stimulerer til refleksjon og at man går i dialog med sin egen underbevissthet, og dermed får mulighet til å bli bedre kjent med seg selv.

I drømmelivet symboliserer ofte døden en eller annen form for forandring eller fornyelse. Døden illustrerer at man legger noe bak seg, for eksempel en livsfase, eller et forhold. Følelser kan også dø. Feks kjærligheten til en kjæreste, avhengighetsfølelsen til foreldrene, sorgen over et tap m.m. Du får spørre deg selv om du står overfor et veiskille i livet ditt, der det er på tide å avslutte noe og gå videre.

En annen mulighet for fortolkning går ut på at den du drømmer om representerer sider ved deg selv, eller uttrykker følelser som du selv bærer. I drømmen stod din bror frem som en "levende død". Kanskje drømmen vil påminne deg om at du er i live, men at du ikke føler at du lever? Å se noe dødt i drømme kan bety at du innser at en del av deg selv, eller følelsene dine ikke får uttrykke seg. Du kan faktisk ha drept denne delen av deg ved å fornekte den eller undertrykke den, eller stenge den inne i deg.

Gjest gjest-gjest
Skrevet

Først av alt: en stor klem til deg :klemmer: !

Og så vil jeg si:

Drømmer handler alltid om deg selv; i drømmer kommer dine følelser og tanker til uttrykk på mer eller mindre dramatiske måter.

Hvis dette hadde vært min drøm hadde jeg tolket den slik:

Jeg lever og kan le og ha det gøy med venner, men i hjertet bærer jeg alltid med meg sorgen over tapet av min bror. Han kan ikke dele fine stunder med meg selv om jeg skulle ønske det.

Det er tungt å ha slike triste drømmer, men de lar følelsene dine komme til uttrykk og gir deg mulighet til å få bearbeidet dem i våken tilstand etterpå.

Hus (eller hytte) i drømmer er som regel et symbol på deg selv: derfor er det et positivt tegn at det var en koselig hytte i drømmen din :).

Drømmen din handler om deg, om din sorg og dine følelser over tapet av din bror.

Jeg er 27 år gammel jente. For ti år siden tok min bror selvmord(eller så var det uhell, jeg vet ikke) under veldig dramatiske omstendigheter. Ja, nok om det..

Inatt drømte jeg at jeg og flere andre gutter (tror de var kompisene hans, det er vagt for meg) og min bror var i en slags hytte. Vi andre gikk rundt og gjorde ting i denne koselige hytta, stressa og lo og herja. MEn broren min bare lå på sofaen i stua, helt stille og stirra med ett tomt blikk.. :( :( :(

Og jeg merket dette til slutt og gikk bort til han og satte meg ned ved siden han.. Tok tak i hodet hans og spurte

Meg: "Du, hva er det? Du er så stille.."

Og han sa: "jeg har det ikke noe gøy" mens ahn fortsatt hadde dette tomme blikket, og han så ikke på meg.. Han hadde et blikk som var så tydelig at han allerede hadde dødd inni seg.

Meg: "Nei, kom igjen a!! La oss finne på noe gøy, bli med nå!!

Han: "Nei"

Og da la han seg tilbake og stirret i tomme lufta igjen, og da husket jeg i min bevissthet at han var dø i virkeligheten. :( :(

Og jeg våknet av at jeg skrek "NEEEI VÆR SÅ SNIIIILLLL!!!"

og jeg våknet knust i hjertet nok en gang.. Hjerte mitt er så utrolig knust.

Jeg bare gråter og gråter og gråter nå, alt er så forferdelig vondt og overveldende å tenke på , selv etter ti år føles ut som 1-2 år. Jeg elsket den gutten over alt på jord.

Jeg hadde dødd for å få han til liv igjen, på et sekund.. :(

Vet ikke hvorfor jeg skriver.. ville vel bare ha litt oppmerksomhet fra noen. Noen godord.. tyding av drømmen.. en delt erfaring.. råd.. Jeg vet ikke :(:trist:

Skrevet

Tusen takk for svarene dere har tatt tid å gi meg ♥ Gråter når jeg leser svarene deres og det er så vondt. Forfeedelig vondt gråteklump i halsen som er veldig ubehagelig uff..

Ja jeg kan fortelle litt mer rundt hans død. Dager før han døde, var han etterlyst over hele Norge. Det var et mediasirkus uten like.. Det var som å leve i en film. Han var på vg, dagbladet, på etterlyst på tv3, nyhetene på tv2 , vnorge, nrk.. ja, over alt.. Og når Siri Lill Mannes sier navnet til en i familien din på nyhetene, ja da vet man at man er i trøbbel..

Det var forferdelig dramatisk for meg som allerede er laget av porselen.

Han var på gale siden av loven, men han var aldri suicidal elelr ga tegn ti dette. Jeg tror at dette ble gjort ut av desperathet rett og slett.. Eller at noen drepte han.. Jeg håper på sistnevnte...

Jeg lever med han i et spesielt rom i hjernen min der bare jeg har nøkkelen til å låse opp.. Jeg besøker omtrent aldri det rommet med vilje, men hver dag glipper den døra opp og jeg forter meg å stenge den igjen og låser.

Men i drømme har jeg ingen kontroll over den døra..

Og jeg får en så utrolig sorgreaksjon hver gang jeg drømmer at han lever og BANG!! så er han død atter en gang.. Han dør flere ganger i løpet av et år, og det er like vondt hver gang.. :(

JEg drømte en gangn at han satt i en stue med en kompis og at jeg så på dem vie et skjult kamera i taket.. oG der satt han og lo og sa "hahaha jeg bare tulla da, jeg er jo ikke dø" Og jeg bråvåknet og jo, han var dø..

æsj,nå babler jeg i vei her..

Men en uvirkelighetsfølelse bor i meg om dette. Jeg vil ikke tro det.

Jeg er hjemme nå, har vært hjemme ett år.. bare eksisterer. Ingen jobb, ingen penger.. Bare er.. Trenger en jobb, men har så hullete cv med store gap i arbeidslivet at ingen ville nasatt meg..

Men det er nå en annen morsom del av livet mitt som er uavhengig av dette kanskje.. Men med tanke på deg som skrev at døden kan representere at jeg fornekter noe etc. Så kan det vel være dette, at jeg gjememr meg. Skjuler meg for resten av verden. Er ikek en del av samfunnet..

Tusen takk jenter (og evt. gutter) for svar. Fremmede er ofte de beste vennene man kan ha :klemmer:

Skrevet

Huff, dette var veldig leit å høre :klemmer:

Jeg er enig med cancan at dette trolig er underbevisstheten din som fremmer en sorgreaksjon, at det er et tegn på bearbeidelse.

Skrevet
Jeg lever med han i et spesielt rom i hjernen min der bare jeg har nøkkelen til å låse opp.. Jeg besøker omtrent aldri det rommet med vilje, men hver dag glipper den døra opp og jeg forter meg å stenge den igjen og låser.

For meg høres det ut som du ikke helt har tillat deg selv å sørge ferdig. At du prøver å gjemme bort alle følelsene rundt tapet av din bror.

At du da gjennom drømmer blir tvunget til å føle mer på det. Om du skjønner hva jeg prøver å forklare?

Skrevet
For meg høres det ut som du ikke helt har tillat deg selv å sørge ferdig. At du prøver å gjemme bort alle følelsene rundt tapet av din bror.

At du da gjennom drømmer blir tvunget til å føle mer på det. Om du skjønner hva jeg prøver å forklare?

Helt enig. Å gjemme på følelsene sine vil spise en opp i lengden, så jeg tror absolutt drømmen er underbevisstheten som prøver å fortelle at sorgen må bearbeides.

Skrevet

jeg drømmer ofte at min bestevenninne , som er død sier : haha jeg bare tulla!!

så du er ikke alene om den drømmen ihvertfall :D

jeg blir alltid like knust og sint når jeg våkner .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...