Gjest Smaragd Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Vi har et helt lyst flossteppe, som er mykt og deilig. Fikk det til jul for to år siden. Det heter "Twilight" , men vet ikke hvor det er kjøpt, siden vi fikk det i gave Men nå er der grå felt der hvor vi sitter mest - tror det må vere fra sorte sokker? Kan da ikke vere ren skitt vel? (Støvsuger det godt opptil flere ganger i uka, og vi er renslige personer som skifter sokker både en og to ganger per dag) Snudde teppet for ca et år siden, så det skulle fordele seg mer utover, men nå ser det ikke noe serlig bra ut... Vi skal til med ny sofa der vi må ha et mindre bord, så jeg er redd det kommer til å vise godt da Hva kan man gjøre? Svigermor mener det ikke er lurt å vaske hele teppet med sånn tepperens-maskin, for hennes erfaringer med sånt er at en da tar bort inpregneringen i teppet - og det blir mye raskere skittent igjen etterpå. Hva skal jeg gjøre da? skal jeg legge meg til på alle fire og skrubbe på det? Har hatt det ute i sneen flere ganger, og tråkket godt på det så snøen får gni bort litt, men tror ikke det har virket så mye egentlig... Noen som har gode tips til en frustrert frue?
Gjest Smaragd Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Ingen som har noen erfaringer å dele?
Gjest Gjest_Lillan_* Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Hadde tenkt til å komme med snøtipset, siden en mann i tyrkia sa at det var den beste måten å rense ett teppe på. Ellers har jeg hørt at shampoo skal fungere ganske bra, men dette vet jeg ikke!
Miko Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Jeg ble henvist hit da jeg kjøpte shaggy-teppe på Bohus for litt siden.
Gjest me Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Billige tepper pleier jeg vaske på våren/sommeren, men har ikke prøvd dette på flossete tepper (har ikke). Jeg legger teppet på terassen og spyler m lunkent vann. Så sprayer jeg tynt såpevann fra sprayflakse (eks flytende omo blandet m vann). Dette får virke en stund før jeg spyler/skyller teppene godt før jeg henger/legger dem til tørk. Blir rent og pent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå