Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #1 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg har nettopp født mitt tredje barn, og opplever noe som ikke jeg har opplevd på de to forrige barna. På armleddene, rundt hælene og under foten flasser liksom det øverste hudlaget av. Det virker som om det starter i gropene og det er enkelt å rive de av.....skal kanskje ikke gjøre det... Er dette vanlig og er det flere som har opplevd dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nightwish Skrevet 5. september 2003 #2 Del Skrevet 5. september 2003 Nei, dette bør du ikke rive av for da blir det bare verre. Begge guttene mine var sånn og de har atopisk eksem også kalt barneeksem. Smør med spenol eller apobase oily cream. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #3 Del Skrevet 5. september 2003 Takk for svar. Førstemann hadde atopisk eksem men hadde ikke slik sløs hud. Ellers har jeg aldri opplevd dette før. Det virker som om det flasser av mere og mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 5. september 2003 #4 Del Skrevet 5. september 2003 Slik løs hud er veldig vanlig på nyfødte og har ingen sammenheng med eksem. Spesielt barn som er født over termin kan ha mye hudflassing på hender og føtter i starten. Alle mine er født over termin og har mistet hud på hender og føtter helt i starten, men ingen av dem har hatt eller har eksem. Vi har frottert bort og dratt av når det ble løse "filler" og når dette laget har vært borte har huden vært helt normal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #5 Del Skrevet 5. september 2003 Det var greit å høre asterix, takk. De to andre fikk jeg før tiden mens sistemann gikk jeg med over tiden, så det er vel derfor jeg ikke har sett det før nå. Det er jo veldig løst og tynt da, så det virker ikke som om det er farlig å ta vekk det overflødige. Huden er jo like fin under. Det er jo fristende å rive vekk og pelke bort da, men jeg skal passe meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nightwish Skrevet 7. september 2003 #6 Del Skrevet 7. september 2003 Ok, jeg visste ikke at dette var vanlig på barn født over tiden for begge mine er født før terminen. Jeg fikk bare beskjed om at dette var atopisk eksem jeg. Og siden begge er atopikere den dag i dag gikk jeg ut fra at dette var riktig. Der ser man hvordan det går når man trekker forhastede slutninger. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå