Gå til innhold

Fælt med hundetiss i snøen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen min kjeftet fordi hunden min tisset i snøen "deres"..

Vel, jeg skjønner jo at det ikke er så hyggelig for alle at hunden tisser på postkasser og inntil dørene til folk. Men anses det som galt at hunden tisser langs veien i boligfelt og på brøytekantene til en innkjørsel til et hus? Er det jeg som ikke er nøye nok som synes at man må regne med litt "gul snø" her og der?

Hunden vil gjerne tisse der andre har tisset og er ikke alltid like lett å stoppe, i tillegg er han en ivrig "markerer".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt greit så lenge hunden din ikke tisser inne i hagen til noen, eller der hvor barn vanligvis leker. Gule flekker i snøen må man selvsagt regne med :)

Skrevet

Jeg er enig med naboen din.

Man lar ikke hunden tisse på andres eiendom.

Da tar man hunden straks den setter seg for å tisse, og viser den til et annet sted, utenfor veikanten eller lignende. Eller på egen eiendom.

Skrevet
Jeg er enig med naboen din.

Man lar ikke hunden tisse på andres eiendom.

Da tar man hunden straks den setter seg for å tisse, og viser den til et annet sted, utenfor veikanten eller lignende. Eller på egen eiendom.

En brøytekant er ikke naboens eiendom. Hannhunder setter seg heller ikke ned for å tisse. De bare løfter på benet...

Skrevet

Jeg lar ikke hundene mine tisse i innkjøringen til andre, ei heller ved postkasse eller søppeldunkene. Heller ikke inne i borettslag. Men i boligfelt får de tisse i brøytekanten langs gjerdene.

Er jo grenser på hva man kan kreve av hunder, kan ikke regne med at de skal gå 10 minutter før de får tisse, kanskje de har holdt seg i 8-9 timer også...

Skrevet

Så lenge hunden din tisser utenfor naboens eiendomsgrense har egentlig ikke naboen noe han skulle sagt.

Likevel: hvis det er mulig å ta hensyn, så gjør det.

Jeg pleier å holde hunden i kort bånd så lenge vi går i villastrøk eller borettslag der det er tett mellom innkjøringene, postkassestativene og søppeldunkene. Synes ikke det er spesielt trivelig at hunden min markerer med gult ved alle innkjøringer, selvom det er like utenfor eiendomsgrensen ;) Så snart vi er i områder der det ikke er innkjøringer og slikt, får hunden mer spillerom og tisser og markerer av hjertens lyst.

Skrevet
Hannhunder setter seg heller ikke ned for å tisse. De bare løfter på benet...

Hannhunden min lener seg fremover når han skal tisse :fnise: Når vi går tur og han skal markere, løfter han benet derimot.

Jeg skjønner om folk blir litt irriterte om det er gul snø i deres private hage, og de har unger og alt sånt i tillegg - men ellers...næh.

Skrevet

Kan du ikke bare sparke snø over området hunden har markert så naboen ikke ser det? Sånn har jeg "ryddet" etter hunden min :gjeiper:

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Kan du ikke bare sparke snø over området hunden har markert så naboen ikke ser det? Sånn har jeg "ryddet" etter hunden min :gjeiper:

Det syntes jeg ikke er særlig lurt, for tenk på alle barna som spiser snø,ser de at snøen er gul så lar de den være, men da hjelper det jo ikke at det er snø over den :P

Gjest gjest- silje
Skrevet
Det syntes jeg ikke er særlig lurt, for tenk på alle barna som spiser snø,ser de at snøen er gul så lar de den være, men da hjelper det jo ikke at det er snø over den :P

Tviler på at de barna som spiser snø, skjønner hvorfor det er gult.. Det er ofte små barn som spiser snø, og hvis de ikke vet at det ikke er bar å spise snø, så vet de nok heller ikke hvorfor snøen er gul visse plasser.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Tviler på at de barna som spiser snø, skjønner hvorfor det er gult.. Det er ofte små barn som spiser snø, og hvis de ikke vet at det ikke er bar å spise snø, så vet de nok heller ikke hvorfor snøen er gul visse plasser.

Så klart hvet de ikke hvorfor den er gul., men min toåringer som spiser snø daglig har lært seg at gul og møkkete snø er æsj, så ser han snø som ikke er helt hvit sier han bare æsj og holder seg langt unna ;)

Skrevet

Det er faktisk ikke farlig å spise gul snø (ikke at jeg oppfordrer til det..) men man skal selvsagt ikke spise snø med brune klumper eller forurenset snø ;)

Gjest gjest- silje
Skrevet
Så klart hvet de ikke hvorfor den er gul., men min toåringer som spiser snø daglig har lært seg at gul og møkkete snø er æsj, så ser han snø som ikke er helt hvit sier han bare æsj og holder seg langt unna ;)

Flott, at du har lært barnet ditt å ikke spise gul snø, men hvit.

Skrevet

Vel, jeg skjønner jo at det ikke er så hyggelig for alle at hunden tisser på postkasser og inntil dørene til folk. Men anses det som galt at hunden tisser langs veien i boligfelt og på brøytekantene til en innkjørsel til et hus? Er det jeg som ikke er nøye nok som synes at man må regne med litt "gul snø" her og der?

Hunden vil gjerne tisse der andre har tisset og er ikke alltid like lett å stoppe, i tillegg er han en ivrig "markerer".

OMG! Det er jo ikke din feil. OG hvis hundene ikke kan tisse i snøen hvor skal de tisse da?

Be han sparke litt snø over det and get on with his life.

Skrevet

Jeg holder med Chiyo her altså! Be naboen dra dit pepper'n gror :P;)

Skrevet

Du trenger jo ikke å LA hunden markere overalt da. Jeg har hatt flere hannhunder, og ingen har fått lov til å markere når de går i bånd, det kan de gjøre når de er løse...i skogen f.eks.

La hunden tisse på et egnet sted, og hold ellers hunden unna markering.

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Jeg blåser i om naboen blir sur når bikkja pisser i snøen eller om noen blir sure når jeg legger en bæsjepose i søppelkassa deres!

Jeg har 2 bikkjer som må tisse med en gang de kommer ut om morran. Da drar jeg ikke i båndet for å tvinge de til ikke å tisse på snøkanten! Jeg lar de selvfølgelig ikke gjøre fra seg på naboens eiendom, men brøyekanten blir gul og fin! Det må da være andre ting å irritere seg over. Bl.a. så kan de la være selv å la bilen sin gå på tomgang hver eneste morgen i 30-40 min. hvis de er så veldig miljøbevisste!

Skrevet
Jeg blåser i om naboen blir sur når bikkja pisser i snøen eller om noen blir sure når jeg legger en bæsjepose i søppelkassa deres!

Så frekt!! Jeg har hund selv, men det kunne ikke falle meg inn å bruke andres søppelkasser til å dumpe dritten til bikkja MI :riste:

Hadde noen gjort dette hos meg, hadde jeg blitt mektig forbannet.

(ja, jeg vet at en bæsjepose ikke tar noe særlig plass, men dog.)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Eg lar ikkje bikkjene mine tisse i hagene, på husene/bilene eller innkjørslene eller på postkassestativ til folk, men brøytekanter ved siden av fortau (hvor det er gress til vanlig), lyktestolper, i snøfonner, ved siden av veien, o.l får de tisse så mye de vil.

Hadde noen klaget på det, ja, da er det synd for dem.

Det er liksom begrensa hvor vi kan la de tisse om alt av snø er off limits. Det er jo snø overalt, så gul snø slipper man ikkje unna. Hannen til sambo er ein som liker markere mye, og det får han lov til på passende steder. Tøsen min er kresen når det kommer til tisseplasser, og når ho først åpner slusene så er det umulig å stoppe ho uansett. Been there, tried that. Umulig.

Så, om noen hadde komt til meg med det naboen til ts sa til ts, så hadde eg bedt de kysse nissen hvor sola aldri skinner. Psch...

Skrevet

Det er klart at i et tettbefolket boligområde der mange lufter hundene sine blir det fort stygt. Jeg har selv hund og jeg ser jo at de gule flekkene på tunet er ikke særlig pene. Jeg tar gjerne en runde i uka og spar over fordi det ser så stygt ut.

Men det er klart at bikkjene må få tisse, dog kanskje ikke i innkjøringen til folk?

Når det gjelder bæsjeposer er jeg av dem som slipper sånne i folks søppelkasser, jeg går ut fra at folk har samme holdning som meg, at de heller vil ha en pose i søpla enn en bæsjesnurr i innkjøringen/veikanten sin...

Og når det gjelder det at jeg kanskje heller burde ta dem med hjem, så gjør jeg ikke det av den enkle grunn at hvis jeg befinner meg på et sted der jeg bør plukke det opp mens jeg går tur så har jeg KJØRT dit, og jeg tar ganske enkelt ikke bæsjeposer med innhold inn i bilen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...