Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Ser jenter selv hva som er et bra og dårlig koneemne?
Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Vet ikke helt hva du sikter til men...mener du lage mat, vaske,ta seg av barn og slikt eller?? Det er litt gammeldags tankegang.
Gjest ts Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Vet ikke helt hva du sikter til men...mener du lage mat, vaske,ta seg av barn og slikt eller?? Det er litt gammeldags tankegang. Gutter har en oppfatning av hva et bra koneemnet er. På lik linje med at jenter har en oppfatning av hva en bra mann er. Jeg ser selv hva som gjør meg en bra mann, og siden jeg ser det selv så er det veldig enkelt å følge disse retningslinjene. Jeg lurer bare på om jenter selv forstår hva et bra koneemnet er. Hvis de forstår det så er det vel rimelig enkelt å oppføre seg slik!?
Gjest gjestina Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Ser jenter selv hva som er et bra og dårlig koneemne? Nå får du nok en del jenter her inne på nakken, men jeg personlig har ingen ting imot dette begrepet. Jeg anser meg selv som et godt koneemne, ut fra hvilke egenskaper jeg legger i dette. Jeg er, og mener dermed at et godt koneemne er: - godt utdannet (master), og har følgelig god økonomi, men karrieren min er ikke så krevende at det vil gå utover familielivet. Og jeg ønsker heller ikke en karriere som gjør det. - middels pen, dvs pen nok til at mannen min er seksuet tiltrukket av meg, men ikke så pen at jeg aldri får være i fred om jeg skulle velge å gå ut på byen - glad i barn - har en middels sex-appetitt, dvs 2-3 ganger i uken er flott for meg, i allefall etter noen års samliv - villig til å plastre både mann og barn når de har slått seg :-) - ryddig og organisert, både økonomisk og huslig - ikke redd for å ta i et tak, det være seg med malekost, hammer, flyttelass etc - glad i å le, tar meg ikke høytidelig, liker å leke - til å stole på, kunne aldri vært utro Dette er jo ganske tradisjonelle verdier, og jeg tror nettopp "tradisjonelt" er et stikkord i kone-emne-klassifiseringen. Jeg blir nok ikke videre populær blant karrierekvinnene her inne, men sånn er altså jeg. Samtidig må jeg jo påpeke at jeg, som et godt koneemne, krever et godt mannsemne! At jeg liker å ta meg av hus og hjem, betyr ikke at jeg er interessert i et tredje barn, en unnasluntrer eller en "helgepappa". Han må bidra like mye som meg, og dele mine verdier. Altså; et godt koneemne er i mine øyne ei jente som har litt av alt, eller er gjennomsnittlig, om du vil. Og hun vil jo naturligvis kun være et godt koneemne for en tilsvarende mann. Et godt koneemne er vel dermed ganske relativt.
Gjest ts Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Altså; et godt koneemne er i mine øyne ei jente som har litt av alt, eller er gjennomsnittlig, om du vil. Og hun vil jo naturligvis kun være et godt koneemne for en tilsvarende mann. Et godt koneemne er vel dermed ganske relativt. Jeg mener du blander ei kone og et koneemne. Du beskriver ei bra kone. Et koneemne beskriver ei jente før hun blir gift.
Gjest ts Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Spørsmålet er om jenter selv forstår at et koneemne er ei jente som tar vare på seg selv. Altså, ikke ei som drikker som en mann og oppfører seg som en røyskatt. Forstår ikke alle jenter dette? Hvis de forstår det, hvorfor finnes det slike jenter da?
*Numi* Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Spørsmålet er om jenter selv forstår at et koneemne er ei jente som tar vare på seg selv. Altså, ikke ei som drikker som en mann og oppfører seg som en røyskatt. Forstår ikke alle jenter dette? Hvis de forstår det, hvorfor finnes det slike jenter da? Hvorfor tar du det for gitt at alle jenter ønsker å være et koneemne? Dessuten, det finnes da like mange definisjoner på "godt koneemne" som det finnes forskjellige menn.
Gjest MikeWaters Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Nå får du nok en del jenter her inne på nakken, men jeg personlig har ingen ting imot dette begrepet. Jeg anser meg selv som et godt koneemne, ut fra hvilke egenskaper jeg legger i dette. Jeg er, og mener dermed at et godt koneemne er: - godt utdannet (master), og har følgelig god økonomi, men karrieren min er ikke så krevende at det vil gå utover familielivet. Og jeg ønsker heller ikke en karriere som gjør det. - middels pen, dvs pen nok til at mannen min er seksuet tiltrukket av meg, men ikke så pen at jeg aldri får være i fred om jeg skulle velge å gå ut på byen - glad i barn - har en middels sex-appetitt, dvs 2-3 ganger i uken er flott for meg, i allefall etter noen års samliv - villig til å plastre både mann og barn når de har slått seg :-) - ryddig og organisert, både økonomisk og huslig - ikke redd for å ta i et tak, det være seg med malekost, hammer, flyttelass etc - glad i å le, tar meg ikke høytidelig, liker å leke - til å stole på, kunne aldri vært utro Dette er jo ganske tradisjonelle verdier, og jeg tror nettopp "tradisjonelt" er et stikkord i kone-emne-klassifiseringen. Jeg blir nok ikke videre populær blant karrierekvinnene her inne, men sånn er altså jeg. Samtidig må jeg jo påpeke at jeg, som et godt koneemne, krever et godt mannsemne! At jeg liker å ta meg av hus og hjem, betyr ikke at jeg er interessert i et tredje barn, en unnasluntrer eller en "helgepappa". Han må bidra like mye som meg, og dele mine verdier. Altså; et godt koneemne er i mine øyne ei jente som har litt av alt, eller er gjennomsnittlig, om du vil. Og hun vil jo naturligvis kun være et godt koneemne for en tilsvarende mann. Et godt koneemne er vel dermed ganske relativt. Et godt koneemne er da en kvinne som blir elsket av sin mann utifra summen av de kriterier og egenskaper han setter pris på hos henne. Vice versa. Du sier mao mye, men alikevel ingenting!
aline Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 ... hun vil jo naturligvis kun være et godt koneemne for en tilsvarende mann. Et godt koneemne er vel dermed ganske relativt. nemlig, på lik linje med at en god potensiell ektemann ikke bare er èn type mann. Noen liker dem slik for at de skal se for seg en fremtid med dem, andre liker dem sånn. Jeg forventer noe annet av en mann om han skal være interessant, en hva noen av mine venninder gjør, ergo er menn som er interessante for DEM, ikke nødvendigvis menn jeg bryr meg om ikke synes jeg er ett godt koneemne, for de er jo ikke ett godt mannemne for meg heller. Det er om å gjøre å finne noen som passer det en selv synes er viktig, og det varierer. Hvorfor tar du det for gitt at alle jenter ønsker å være et koneemne? Dessuten, det finnes da like mange definisjoner på "godt koneemne" som det finnes forskjellige menn. Det også, det er mange kvinner som ikke går rundt og tenker på at de må være ett godt koneemne og legger oppførsel etter hva de tror gutta vil ha. Jeg vil f.eks ha en mann som liker kvinner som er som meg (hehehe, merkelig nok), så en "tradisjonell mann" (om man kan si det), er ikke nødvendigvis ett godt mannsemne for meg, fordi jeg ikke nødvendigvis er en tradisjonell kvinne. Og hvorfor jeg ikke velger å være en tradisjonell kvinner for å være ett godt koneemnte? Fordi det ikke gir livet mitt det JEG ønsker meg. Og den mannen som jeg kan dele livet med, må sette pris på slik JEG er.
Yoshimi Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Jeg vil ha en mann som elsker meg for den jeg er og mine kvaliteter, ikke fordi jeg passer en spesiell mal.
Havbris Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Ser jenter selv hva som er et bra og dårlig koneemne? Da må jeg nok spørre mannen min! Jeg regner med at jeg - som et godt "koneemne", var summen av de egenskapene/kvalitetene jeg hadde da vi traff hverandre og ble forelsket. Og som gjorde at han hadde lyst til å leve sammen med meg. Altså - tror ikke det finnes objektive kriterier her.
felgen Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har en oppfatning av hva som sikkert kan oppfattes som et godt "koneemne"; men det betyr ikke at jeg ville sette veldig mye krefter inn på å passe i den visjonen? Så lenge min mann og jeg kan være sammen og ha det nogenlunde fint sammen rekker det i massevis. Han har ikke "alt" jeg syns ville være ålreit hos en ektemann, men det ville aldri slå meg å gå fra han fordi han ikke passer inn i fantasifiguren av en mann som jeg skapte da jeg var liten. Det forventer jeg selvsagt gjelder begge veier.
Suzy Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Ser jenter selv hva som er et bra og dårlig koneemne? Nei - det er jammen ikke så lett - opplys meg gjerne Endret 11. februar 2010 av Suzy
Gjest Diane Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Spørsmålet er om jenter selv forstår at et koneemne er ei jente som tar vare på seg selv. Altså, ikke ei som drikker som en mann og oppfører seg som en røyskatt. Forstår ikke alle jenter dette? Hvis de forstår det, hvorfor finnes det slike jenter da? Når jeg tenker meg om kjenner jeg vel ganske få som oppfører seg sånn. Men jeg må si - hvis det er de eneste kriteriene du stiller, tror jeg ikke det er vanskelig å finne noen.
Riskrem Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Definisjonen av et koneemne vil jo variere fra mann til mann, da. Hvis vi skal snu problemstillingen til å se på hva som er et godt manneemne, hva ønsker jeg som kvinne? Generelt ser jeg etter disse tingene: - en oppegående mann som elsker meg, og som jeg kan elske tilbake - en som ikke er en "playertype", dvs. har vanskeligheter for å avslå invitasjoner og komplimenter fra andre jenter - en jeg ønsker å dele resten av livet med Hvis han ikke innehar disse egenskapene er han ikke et manneemne for meg!
Ella_Grey Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 De jentene som ikke er noe bra koneemner velger vel å leve i nuet, gjøre det de har lyst til. Og har vel ikke som mål i livet å bli noens kone, da.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #17 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Jeg klager ikke på antall koneemner. Det er en drøss med dem. MEN, jeg forstår bare ikke de jentene som velger å leve som røyskatter. Ikke alle har som første og eneste mål å være et godt koneemne. Husk: Good girls go to heaven, bad girls go wherever they want Endret 11. februar 2010 av Scorpina
Gjest ts Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 De jentene som ikke er noe bra koneemner velger vel å leve i nuet, gjøre det de har lyst til. Og har vel ikke som mål i livet å bli noens kone, da. Du har rett i det. Men hvorfor gjør dem det? Av uvitenhet eller handler de bevisst?
Momseguri Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Røyskatter? Det uttrykket har jeg aldri hørt før Men altså; for det første er det jo ikke alle som har lyst til å gifte seg, og for det andre må man jo få være seg selv, selv om man har lyst å bli noens kone i fremtiden. Så tiltrekker man seg forhåpentligvis en mann som liker alkoholmarinerte røyskatter Endret 11. februar 2010 av Momseguri
Gjest Diane Skrevet 11. februar 2010 #20 Skrevet 11. februar 2010 Du har rett i det. Men hvorfor gjør dem det? Av uvitenhet eller handler de bevisst? Noen gjør det nok bevisst, andre mer ubevisst. Men jeg tror ikke nødvendigvis det er sånn at det ene utelukker det andre. Jeg har to kusiner som har levd herrens glade dager på byen, de er lykkelig gift med stødige menn i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå