Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Hei! Jeg har kjent en fyr i ca 2,5 måneder og vi kjenner hverandre bedre enn noen sinne. Det er myye vi veit om hverandre. Nesten alt. Men så kommer det jentene så typisk lurer på, angående menns fortid: Hvordan var égentlig slutten mellom deg og den nest forrige? Har du hatt s*x osv... osv... osv. Nå har jég blitt en av mange jenter som fremdeles, etter så lang tid lurer på det, men som ikke vet når jeg burde få svar på alt det jeg lurer på. Vi kjenner hverandre såpass nå at jeg vet hvordan jeg kan spørre han. Er det f. eks noe han lurer på, stiller han det til meg rett på sak. Spontant! Tror nok det blir et lite intervju denne uken, haha.. Men jeg ville satt stor pris på om dere vet hvordan jeg, på en voksen måte kan stille han spørsmålene uten å virke som en detektiv, annet enn at jeg faktisk har rett til å vite hva han har gjort med damene han har vært sammen med tidligere? Er så fryktelig nysgjerrig på HVOR MANGE forhold han har hatt !!! Tror nok jeg vet hvor mange det er. vil uansett høre han si nøyaktig antall. Har dere gått igjennom noe sånt, selv? Og eventuelt, hva har dere gjort, sagt, og når for å få svar på alt dere lurer på? Takker veldig mye for svar. Mvh.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 annet enn at jeg faktisk har rett til å vite hva han har gjort med damene han har vært sammen med tidligere? Har _rett_ til å vite? Tror ikke jeg ville fremstilt det slik ihvertfall Som du er inne på, tror nok rett på sak funker best.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Har _rett_ til å vite? Tror ikke jeg ville fremstilt det slik ihvertfall Som du er inne på, tror nok rett på sak funker best. var vel ikke akkurat slik jeg mente heller. ikke heng deg opp i små detaljer. rett_på_sak_ .. får tenke over det før jeg sier noe. Takk.
Gjest irritert Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Hei! Jeg har kjent en fyr i ca 2,5 måneder og vi kjenner hverandre bedre enn noen sinne. Det er myye vi veit om hverandre. Nesten alt. Men så kommer det jentene så typisk lurer på, angående menns fortid: Hvordan var égentlig slutten mellom deg og den nest forrige? Har du hatt s*x osv... osv... osv. Nå har jég blitt en av mange jenter som fremdeles, etter så lang tid lurer på det, men som ikke vet når jeg burde få svar på alt det jeg lurer på. Vi kjenner hverandre såpass nå at jeg vet hvordan jeg kan spørre han. Er det f. eks noe han lurer på, stiller han det til meg rett på sak. Spontant! Tror nok det blir et lite intervju denne uken, haha.. Men jeg ville satt stor pris på om dere vet hvordan jeg, på en voksen måte kan stille han spørsmålene uten å virke som en detektiv, annet enn at jeg faktisk har rett til å vite hva han har gjort med damene han har vært sammen med tidligere? Er så fryktelig nysgjerrig på HVOR MANGE forhold han har hatt !!! Tror nok jeg vet hvor mange det er. vil uansett høre han si nøyaktig antall. Har dere gått igjennom noe sånt, selv? Og eventuelt, hva har dere gjort, sagt, og når for å få svar på alt dere lurer på? Takker veldig mye for svar. Mvh. Du har ingen som helst rett til å vite noe om damene han har holdt på med før! Hvorfor i alle dager skulle du ha rett på å vite det?? Det er noe han KAN fortelle visst han vil,ikke noe han må!
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 var vel ikke akkurat slik jeg mente heller. ikke heng deg opp i små detaljer. rett_på_sak_ .. får tenke over det før jeg sier noe. Takk. Siden vi ikke ser dine intensjoner gjennom pc-skjermen kan slike presiseringer være ganske viktige for å unngå misforståelser. Ha en fin kveld!
Gjest party_jente Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 ehhh...å hvorfor legger du ut spørmålet på SINGELFORUMET når du tydligvis ikke er singel da??
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Hvorfor er det viktig å vite hvor mange han har vært sammen med, om han har hatt sex (mest sannsynlig så har han nok det), og hvordan forholdet hans har vært på slutten? Du har ikkje rett på å vite hvor mange han har vært sammen med, eller hva han har gjort med de, for det angår bare han og eksen(e)/ONS'ene hans, ikkje deg. Om han vil fortelle så gjør han vel det om du spør på ein grei måte, men det er ikkje noe han MÅ gjøre. Om det har vært noe eg har villet vite har eg bare spurt, om det er noe han vil dele så har han gjort det, og om han ikkje har villet fortelle så har han latt være og det har vært greit. Om han er villig til å dele med deg så husk at det var du som ba om det og du kan ikkje bli sur over noe av det heller eller bruke det mot han under krangling e.l ved seinere anledninger..
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Enig i at du ikke kan påstå at du har rett til å vite det, men samtidig fatter jeg ikke alle disse som nærmest mener det er uhørt å grave i fortiden og at det skal man bare ikke bry seg om. Jeg tror jeg hadde reagert negativt hvis en fyr nektet plent å snakke om tidligere forhold. Jeg synes det er interessant å høre og også litt relevant for forholdet vårt, for hvordan han har vært og er blitt som person og kjæreste. Fortiden hans er en del av hans liv, jeg spør og graver og lytter på anekdoter fra oppvekst, om foreldre og venner og skole og reiser og om ekser og seksuelle eskapader og erfaringer. Alt er en del av han, og jeg ønsker å kjenne han inn og ut og være så nær han som mulig. Jeg bare spør rett ut jeg, som oftest når det er litt relevant for samtalen da. Sitter ikke og har et intervju, tror det blir litt sært. Men når vi prater om ting og tang så kommer han kanskje inn på at han ble såret en gang f eks, så spør jeg hvem hun var og hvordan det ble slutt. Slike ting. Vi snakker også om forhold generelt, hvordan vi opplever det og har opplevd det, hvor mange vi har hatt. Han spør ikke meg like mye, folk er jo forskjellige der. Noen bryr seg ikke særlig, noen vil helst ikke vite noe av det, andre (jeg) er veldig interessert i sånt. Nå høres jeg ut som en som stikker nesa i alt, men vi har bare åpne, ærlige og vanlige samtaler. Han er nok også veldig trygg på meg. Noen burde jo faktisk ikke grave for mye, for de får angst når mannen kommer i fare for å si noe fint om eksen etc. Ikke spør om ting hvis du ikke tåler å høre svaret. Så mitt råd er vel egentlig å ikke ha noe intervju, men ta opp temaet (dere prater vel om forhold og slikt uansett?) og spør om ting når dere først er inne på det. Vi snakker av en eller annen grunn veldig åpent når vi ligger og koser etter sex. Da er han jo salig og avslappet i hvert fall, hehe. Evt kan du sjenke han, in vino veritas Og du trenger ikke loppe han for all info med en gang, det er jo en evigvarende og morsom prosess å lære hverandre å kjenne. Men akkurat bare det å vite antallet på seriøse forhold han har hatt er vel noe du kan spørre om ut av det blå omtrent, jeg ser ikke akkurat på det som et drastisk spørsmål som skal være vanskelig å svare på. Det er jo nesten et første date-spørsmål.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Det er smart å vite en del om fortiden. Men det er ikke alle detaljer man ønsker eller trenger å vite.
MissStiles Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har kjent kjæresten min siden august i fjor og vet fortsatt ikke mye om fortiden hans. For første gang så bør jeg meg faktisk ikke så mye heller. Jeg vet at han ikke er interessert i å vite hvor mange kjærester osv jeg har hatt. Som sagt før, fortid er fortid! Men hvis du virkelig vil vite om fortiden hans, så bare spør. Enten så svarer han eller ikke.
Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Dere som sier at fortid er fortid, kan dere utdype hvorfor dere mener fortid er uviktig? Fortid er ikke mindre enn det som faktisk har gjort personen til den han/hun er i dag. Hvordan det kan være uvsentlig forstår jeg ikke. (Og nei, jeg mener ikke at ALT skal på bordet.) "Det interessante er ikke hva som skjer fra start til mål, men hvordan man i det hele tatt kom til start i utgangspunktet" (Fritt etter hukommelsen, av en person jeg ikke husker navnet på.)
Rosalie Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Dere som sier at fortid er fortid, kan dere utdype hvorfor dere mener fortid er uviktig? Fortid er ikke mindre enn det som faktisk har gjort personen til den han/hun er i dag. Hvordan det kan være uvsentlig forstår jeg ikke. (Og nei, jeg mener ikke at ALT skal på bordet.) "Det interessante er ikke hva som skjer fra start til mål, men hvordan man i det hele tatt kom til start i utgangspunktet" (Fritt etter hukommelsen, av en person jeg ikke husker navnet på.) Det er klart. men jeg tok utgangspunkti trådstarters startinnlegg, hvor hun lurer på hvordan hun skal få vite mest mulig om hans tidligere amorøse og seksuelle eskapader. Og når det gjelder tidligere forhold, så er fortid fortid.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 Hvordan bruker folk 2,5 måneder på å finne ut slik? :klø:
Anglofil Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Noen har behov for å vite, andre ikke. Jeg hadde behov og spurte han. Jeg liker den ærligheten, og for meg er det viktig. Si det rett ut om det er viktig for deg, ellers lar du det bare være. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Jeg synes det er viktig å vite hvor mange seriøse forhold han har vært i før, litt om hvorfor det ble slutt, og hvor mange samboere han har hatt han f.eks... Fortiden kan ha mye å si for hvordan vår fremtid sammen skal bli.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Jøss, tør ikke folk å spørre om slikt? Jeg blir litt sjokkert noen ganger jeg, hvorfor kan man ikke bare snakke om hva man vil? Som noen sa, dette er jo 1.date-spørsmål.. Eller for den saks skyld, spørsmål man kunne spurt en venn om, som ikke er en bestevenn, altså som ikke står en like nær som en kjæreste. Syns ikke det virker som man kjenner hverandre særlig godt hvis man ikke kan spørre om hvor mange kjærester man har hatt.
Havbris Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Jeg leser jo ut av det du skriver at du, etter 2,5 mnd sammen er nysgjerrig på fortiden hans. Men hvorfor mener du at du "faktisk har rett til å vite hva han har gjort med damene han har vært sammen med tidligere?? Er det en rettighet du har - eller kan det være en mulighet han har hvis han ønsker det?
Gjest 32Frida Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Hei! Jeg har kjent en fyr i ca 2,5 måneder og vi kjenner hverandre bedre enn noen sinne. Det er myye vi veit om hverandre. Nesten alt. Men så kommer det jentene så typisk lurer på, angående menns fortid: Hvordan var égentlig slutten mellom deg og den nest forrige? Har du hatt s*x osv... osv... osv. Nå har jég blitt en av mange jenter som fremdeles, etter så lang tid lurer på det, men som ikke vet når jeg burde få svar på alt det jeg lurer på. Vi kjenner hverandre såpass nå at jeg vet hvordan jeg kan spørre han. Er det f. eks noe han lurer på, stiller han det til meg rett på sak. Spontant! Tror nok det blir et lite intervju denne uken, haha.. Men jeg ville satt stor pris på om dere vet hvordan jeg, på en voksen måte kan stille han spørsmålene uten å virke som en detektiv, annet enn at jeg faktisk har rett til å vite hva han har gjort med damene han har vært sammen med tidligere? Er så fryktelig nysgjerrig på HVOR MANGE forhold han har hatt !!! Tror nok jeg vet hvor mange det er. vil uansett høre han si nøyaktig antall. Har dere gått igjennom noe sånt, selv? Og eventuelt, hva har dere gjort, sagt, og når for å få svar på alt dere lurer på? Takker veldig mye for svar. Mvh. Siden du kjenner han nå og vet hvordan han tenker osv. er det bare å ta det opp, gå rett på sak Har han inget å skjule, har han ikke problem med å snakke litt om det. Er jo helt naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå