Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har hørt at noen skoler er veldig fest og fyll-skoler. Det vil jeg ikke gå på... Vil helst gå på en liten skole, gjerne utenfor de største byene og de mest populære skolene. Må helst ligge i Sør- eller Midt-Norge. Spennende utvekslings/praksis-land iløpet av studietiden hadde vært fint. Noen forslag? Noen som har erfaringer med den i Østfolk f.eks? Hvordan er Diakonhjemmets høyskole i forhold til andre høyskoler? Setter også pris på info om hvordan læringsmetoder det er lagt opp til.. Er vel ikke stor forskjell fra skole til skole?
Gjest TS Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Glemte å nevne at jeg helst vil ha litt voksne medstudenter. Er det noen skoler som har høyeregjennomsnittsalder enn andre?
pivo Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har hørt masse godt om Høgskolen i Lillehammer, men hvordan læringsmetode de bruker og hvilke stder i utlandet du kan ta praksisen, vet jeg ikke. Vet heller ikke hva snittalderen på studentene er der. Vil tro det varierer litt fra år til år, men samtidig vet man jo at alderen på studenter har økt litt de siste årene. Ang fest og fyll, er mye avhengig av hva du gjør det til selv. Ring skolen og snakk med dem ang undervisningsopplegg og mulighet for praksis i utlandet, eller sjekk høgskolens hjemmesider, der finner man også oversikt over undervisningsopplegg og mange andre ting som er nyttig i forhold til å begynne å studere.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har hørt mye bra om universitetet i Bergen. Det er en stor by, men det er bare en fordel hvis man vil gjøre annet enn å henge med fyllefransene:) Hva annet skal man ta seg til i Volda og Ørsta enn å drekka liksom?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har hørt mye bra om universitetet i Bergen. Det er en stor by, men det er bare en fordel hvis man vil gjøre annet enn å henge med fyllefransene:) Hva annet skal man ta seg til i Volda og Ørsta enn å drekka liksom? Skal du studere sosialt arbeid kan du ikke gjøre det ved UiB, men ved HiB - Høgskolen i Bergen. Når det er sagt; HiB, avdeling for helse og sosialfag, ligger på Nordnes. Instituttet er lite - det rommer sosionomstudenter, vernepleiestudenter, samt noen masterstudenter og etterutdanninger. Koselig skole, akkurat passe stort, mange voksne studenter, mao godt studentmiljø. Kan anbefale Bergen som studentby, og ser det som en fordel at selve skolen ikke er så stor.
Gjest Gjest_megan_* Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jeg går på sosionom i Bergen, og anbefaler det ikke. Mye dårlige forelesninger, og dårlig oppfølging. Har ofte følelsen av at lærerne arbeider mot oss, og ikke med oss. Har hørt mye bra om Sogndal.
Gjest Åsa Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Jeg går på sosionom i Bergen, og anbefaler det ikke. Mye dårlige forelesninger, og dårlig oppfølging. Har ofte følelsen av at lærerne arbeider mot oss, og ikke med oss. Har hørt mye bra om Sogndal. Hva har du hørt som er bra med Sogndal? Lærere, undervisningsopplegget, det sosiale? Jeg vil også ha litt voksne medelver da jeg nærmer meg 30.
Gjest Gjest_megan_* Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Etter hva jeg har hørt, så har de i Sogndal mindre eksamener etter hvert emne, og ikke en stor eksamen på slutten av året slik som vi. Da er det mye lettere å pugge og fordype seg i ett og ett emne, istedenfor å repetere et helt årspensum. Vi hadde gjesteforeleser fra Sogndal, og det var en helt annen glød og kvalitet over den enn våre egne. Og så går det rykter om at studentene fra Sogndal går ut med bedre karakterer enn oss, til tross for at det er mye lavere snitt for å komme inn.
Gjest loren Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Jeg går på Diakonhjemmets deltidsstudie i Sosialt Arbeid, jeg er nest yngst i kullet mitt og blir 25 i år, eldstemann er 49. Send meg gjerne en PM om du har spørsmål
Gjest Gjest- student Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 jeg går sosialt arbeid ved høyskolen i Sogndal. Det er feil det som blir skrevet over. Jeg går første året. Første semester hadde vi en gruppeeksamen, ett arbeidskrav og en sekstimers eksamen(skriftlig). Dette semesteret skal vi ha to mappeoppgaver pluss en fire timers skriftlig eksamen, hvor alt pensum er med. Med andre ord er det ikke en stor eksamen etter hvert emne. Ellers er det verdt å nevne at Sogndal er et kjempekoselig sted å studere, med kjekke forelesninger.
Gjest Gjest- student Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Skrev feil i forrige post. Det skal stå: Med andre ord er det en stor eksamen etter hvert emne/semester(i og med at vårt emne strekker seg over hele semesteret).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå