chrismh Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 I august i fjor fikk jeg gavekort på 24 timer på bailine. Dette har en garanti på x-antall cm. mindre etter x-antall behandlinger. Denne garantien fikk jeg utnytte. Jeg krympet noe i cm. da mest på lårene. Magen som fikk hardest behandling responderte dårlig. Terapeuten er kommet fram til at kanskje jeg binder opp væske. Kan øke og tape flere kilo på kort tid. Fikk altså da 20 gratis timer pga. garantien. Jeg tenker ikke å gi meg, for hvem vet- kanskje det plutselig løsner Jeg prøvde også lavkarbo-diett i høst og reagerte veldig dårlig! La på meg, ble oppblåst, treg mage +++ I følge bailine-boken har jeg stoffskifte farge blå, altså langsom forbrenning. Føler sjelden sult, og kan leve på bare snop. Tåler veldig godt karbohydrater, og kan reagere negativt på for mye fett og proteiner. Blodtypen min sier jeg er jordbruker (A) Ergo, burde holde meg unna kjøtt og behandlet mat. Eneste kjøttet jeg burde spise er kylling og kalkun. Fisk- laks, torsk, makrell. En mild vegetarianer nesten Noen som har samme "problem" og evt. sitter med en løsning?
Gjest Gjest_Geir_* Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Hvis du ble oppblåst og treg i magen av lavkarbo gjorde du noe feil. Alle kropper (med mindre man har en sykdom) er fra naturens side tilpasset nettopp den type kosthold. Det er mulig du ikke fikk i deg nok fett og/eller vann.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Hvis du ble oppblåst og treg i magen av lavkarbo gjorde du noe feil. Alle kropper (med mindre man har en sykdom) er fra naturens side tilpasset nettopp den type kosthold. Det er mulig du ikke fikk i deg nok fett og/eller vann. Det stemmer ikke, det er mange som ikke tåler større mengder proteiner og fett, jeg er også en av dem! Til trådstarter: Jeg følger ikke blodtypedietten, men jeg har blodtype A, og samme "problem" som deg at jeg blir oppblåst og binder vann når jeg spiser for mye proteiner... Får jeg i meg for mye proteiner en dag, kan jeg legge på meg 2-3 kg vann til neste dag. Jeg får dype søkk i anklene, jeg får ikke av meg ringene, og ansiktet blir oppblåst og pløsete. Jeg begrenser proteininntaket til ett g/kg kroppsvekt. For min del tilsvarer det ett egg, kyllingpostei på brødskiva til frokost, og ca 150-200 g fisk eller kylling til middag, resten får jeg i meg gjennom kornprodukter og grønnsaker. Det er nok proteiner for meg (ca 15-20%), og da samler jeg lite vann.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Det stemmer ikke, det er mange som ikke tåler større mengder proteiner og fett, jeg er også en av dem! Til trådstarter: Jeg følger ikke blodtypedietten, men jeg har blodtype A, og samme "problem" som deg at jeg blir oppblåst og binder vann når jeg spiser for mye proteiner... Får jeg i meg for mye proteiner en dag, kan jeg legge på meg 2-3 kg vann til neste dag. Jeg får dype søkk i anklene, jeg får ikke av meg ringene, og ansiktet blir oppblåst og pløsete. Jeg begrenser proteininntaket til ett g/kg kroppsvekt. For min del tilsvarer det ett egg, kyllingpostei på brødskiva til frokost, og ca 150-200 g fisk eller kylling til middag, resten får jeg i meg gjennom kornprodukter og grønnsaker. Det er nok proteiner for meg (ca 15-20%), og da samler jeg lite vann. Da er det noe galt med deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Da er det noe galt med deg. Ja, for all del... For det kan da ikke være så enkelt som at enkeltindivider har individuelle behov...
chrismh Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 Hvis du ble oppblåst og treg i magen av lavkarbo gjorde du noe feil. Alle kropper (med mindre man har en sykdom) er fra naturens side tilpasset nettopp den type kosthold. Det er mulig du ikke fikk i deg nok fett og/eller vann. Må nå le litt av deg jeg:) Men hvis det er nå er slik du sier, at noe er galt med oss, kanskje du også da kan svare på hva som kunne vært gjort galt? Da både fett og vannmengden var tilfredstillende.
Wiggins Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Hvis du ble oppblåst og treg i magen av lavkarbo gjorde du noe feil. Alle kropper (med mindre man har en sykdom) er fra naturens side tilpasset nettopp den type kosthold. Når du legger frem såpass bombastiske påstander bør du legge ved linker til noen artikler. At ALLE kropper fra naturens side er tilpasset et kosthold med lite karbohydrater er i beste fall en halvsannhet. Mennesker og før-mennesker (homo erectus osv.) har levd på jorda i en million år eller så (husker ikke helt), så det ville vært rart hvis det ikke har skjedd en viss evolusjon også i kostholdet. La oss se på eksempelet inuitter på Grønland og i Canada. De har beviselige en fordøyelse som foretrekker å forbrenne karbohydrater og lagre fett, som beskyttelse mot kulden. Hos mennesker fins det naturlige genetiske variasjoner, og de som hadde genene som gjorde at kroppen lagret mest fett hadde en naturlig fordel i så kalde omgivelser, så de har overlevd i størst grad. Jeg har ikke studert variasjoner i menneskelig metabolisme, dette er bare et eksempel jeg leste i en artikkel i Procycling om Tom Anderson, syklist og kvart innuit som sliter med å komme ned i fettprosent nettopp fordi han har genene som gjør at han lett lagrer fett. Jeg tror allikevel ikke jeg tar munnen for full hvis jeg sier at det er store variasjoner i hva som er ideell sammensetning av karbohydrater, fett og proteiner for mennesker. Et yndet argument fra lavkarbo-misjonærene er at steinaldermennesket spiste mest fett og proteiner. Hvor har folk det fra? Steinaldermennesket spiste det som var tilgjengelig der de bodde. Var det mye frukt og bær tilgjengelig så spiste de det. Det er nok riktig at de fleste mennesker ikke er tilpasset et kosthold der de får 50-60% av energien fra karbohydrater, men å derfra til å hevde at vi bør spise nesten ikke noen karbohydrater er et langt steg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå