Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå å vurderer å bleke håret, og tenkte å prøve den fra depend.

Men lurer da på om det følger med sånn flaske som man har fargen oppi og som man bruker når man har det i håret? Hvordan kan jeg gjøre det visst ikke? Har bare brukt country colours og en fra Lòreal og der har fargen allerede vært i sånne flasker man bruker, så har aldri hatt den problemstillingen.

En ting til: jeg har ganske langt hår, og må bleke hele (har lyst brunt/litt mørkeblondt hår). Er det da nødvendig å kjøpe to pakker for å få med alt? Har vel i underkant av 50 cm langt hår.

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har så mørkt hår, tror jeg du bør gå til frisør for å være "sikker" på resultatet...kan være tricky å gå fra medium mørkt hår til blond. Snakker av erfaring!

Uansett, skal du gjøre det, så trenger du ihvertfall 2 pakker ja. Regner med den er som andre blekinger, hvor du har pakke med pulver som skal blandes med væsken som følger med.

Endret av Darkannie
Skrevet
Hvis du har så mørkt hår, tror jeg du bør gå til frisør for å være "sikker" på resultatet...kan være tricky å gå fra medium mørkt hår til blond. Snakker av erfaring!

Uansett, skal du gjøre det, så trenger du ihvertfall 2 pakker ja. Regner med den er som andre blekinger, hvor du har pakke med pulver som skal blandes med væsken som følger med.

Takk, Darkannie :D

Hm hvordan får jeg det opp i håret om jeg må blande det på den måten? Fnis :sjenert:

Har ikke bleket håret før, men gir depend en sjanse, da mange som har hatt mørkere hår enn det jeg har nå, sier at de ikke har fått oransje-grønt hår av den.

Hehe, skulle det bli krise så har jeg en pakke med brun hårfarge her, så kan kjapt farge tilbake før jeg trenger å treffe noen, og late som at ingenting har skjedd :fnise:

Skrevet (endret)

Du må sikkert blande i en liten plast bolle som følger med, også er det ofte en liten kost som man skal påføre med. Men jeg synes det er bare tull med kosten, bruker hansker og kliner på med fingrene. Lurt å ha backup farge i bakhånd ja! :)

Er det 2-4 nyanser lysning, eller 4-7? Med 2-4 kan du risikere gul-rødt resultat...det blir som oftest bedre med 4-7 nyanser, men "hvitere", veldig blondt!

Endret av Darkannie
Skrevet (endret)

Hvis det blir suksess, kan du jo prøve å fortsette med for eksempel Loreal Recital Preference sin "Stockholm 10.21", den lysner bra, og er med perlemor noe som hindrer gult og rød-skjær! Det er veldig hardt på håret å måtte bleke det hver gang du får ettervekst, mens den hårfargen jeg nevnte ofte gjør nytten og er mye mildere mot håret.

Lykke til! :)

rs.jpg

Endret av Darkannie
Skrevet

hm jeg tenkte på denne: http://depend.no/index.php?view=product&am...;p=78&pg=79 Men den står 2-4 på :s

De har også en fra mørk- til lysebrun, som skal være 2-6 (på bildet på pakken skal det gå an å få det helt blondt også, om det sitter i tre kvarter. Jeg har jo lysebrun i utgangspunktet, og ikke mørkebrun, men). Er det bedre?

Men det var de jeg fant på hjemmesiden da. Kan godt hende de har annet utvalg i butikker? Tenkte å gå på cubus å se om de har der :)

Skrevet
Hvis det blir suksess, kan du jo prøve å fortsette med for eksempel Loreal Recital Preference sin "Stockholm 10.21", den lysner bra, og er med perlemor noe som hindrer gult og rød-skjær! Det er veldig hardt på håret å måtte bleke det hver gang du får ettervekst, mens den hårfargen jeg nevnte ofte gjør nytten og er mye mildere mot håret.

Lykke til! :)

Neineinei, ikke bruk stockholm etter at du har bleket håret!! Bleket hår har ingen rødpigment, og med en så kald farge som 10,21 er sjansen for grått/grønt hår VELDIG stor... Du kan alltids fortsette å bleke det senere, men da bare etterveksten og ikke resten av håret. Pass på å kure veldig godt etter blekingen!

Skrevet (endret)

Cubus er de som fører den. Har ikke prøvd Depend, så nyanserings skalaen tok jeg fra Poly Blonde, som har 2-4 og 4-7.

2-6 hørtes litt rart ut, men uansett, jeg ville klart valgt den med høyest blekeskala for å unngå oransj hår, selv om det kanskje er litt mer skadelig på håret. Men det er bleking uansett, så derfor synes jeg ikke det er den store forskjellen.

Det hjelper selvsagt på at du ikke er mørkebrun, mer sjanse for fint resultat!

Forresten, forskjellen på "bleking" og "striping", er at pakken de kaller striping har en hette eller annet som skal lage striper i håret, ingenting annet. Så slipper du å lure på det. ;)

Endret av Darkannie
Skrevet
Neineinei, ikke bruk stockholm etter at du har bleket håret!! Bleket hår har ingen rødpigment, og med en så kald farge som 10,21 er sjansen for grått/grønt hår VELDIG stor... Du kan alltids fortsette å bleke det senere, men da bare etterveksten og ikke resten av håret. Pass på å kure veldig godt etter blekingen!

Jepp jeg brukte den etter å ha bleket håret og det ble grågrønt, helt jævlig

Skrevet (endret)

Jeg har gjort dette uten problemer.

Vet at de som har brukt Poly Blonde sin "Silver" har fått grønnskjær, men har aldri hørt eller opplevd det med Stockholm.

Men så er hjemmefarging en risikosport uten like! :)

Endret av Darkannie
Skrevet

Hehe nå ble jeg nesten enda mer forvirret :)

Men fint at det følger med pensel. søkte på google og fant en tråd der det ble anbefalt å bruke f.eks en sånn plastboks som man kjøper Q-tips i for det fulgte ikke med i depend sine pakker. Ender sikkert bare med at jeg kliner på med hendene uansett. Tror jeg har bedre kontroll på den måten. Hehe :)

Tenkte å bleke etterveksten vanlig etter hvert, og når jeg blir lei av bleking, så får jeg heller farge det til noenlunde lik min naturlige farge. Hehe har så lyst å være skikkelig blond en liten stund :D

Hårkur har jeg allerede, men den er for normalt hår, så er kanskje lurt å kjøpe en for farget/bleket hår :) Vil jo prøve å ødelegge håret minst mulig, selvom det selvsagt sliter på det uansett.

Da blir jeg blond i neste uke =D (så får vi se hvor lenge det varer... en halvtime eller noen mnder?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...