Gå til innhold

Hva koster det å kastrere hund?

Gjest Ravian

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det koster å kastrere en hund? har hørt at det finnes en vaksine man kan gi den , som skal gi samme resultat, sånn hormonmessig, for å se om den blir roligere av kastrering.. noen som har erfaringer med den? Eller andre erfaringer omkring kastrering? Forandrer den mye personlighet? kan den bli deppa? noe store infeksjons farer eller problemer av lignenede art? alt mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Vaksinen" du snakker om kalles kjemisk kastrering, og prøves ofte før kirurgisk kastrering for å se an effekten, siden kjemisk kastrering er reversibel. Det er som regel lurt å prøve før man går til drastiske skritt.

Om det er adferdsproblemer som er årsaken til at dere vil kastrere, bør du absolutt ta kontakt med en adferdsterapeut først, fordi mange hunder (særlig utagerende/redde/usikre hunder) blir mye verre av å bli kastrert, da de mister det lille motet de hadde i form av testosteron. Få en ekspert til å avgjøre om hunden deres er i stand til å takle en kastrering. (Jeg har selv sett bekjente avlive hunder som ble for vanskelige pga kastering, det er trist å vite at man selv er skyld i hundens død.)

Jeg vil tro det koster 2000-3000 for kastrering av hund (muligens litt avhengig av størrelsen på hunden siden små hunder trenger mye mindre narkose). Men prisene varierer veldig fra klinikk til klinikk, så det kan lønne seg å ringe til de aktuelle klinikkene og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enormt store forskjeller på dette. Ring rundt og forhør deg. Hør om etterkontroll med fjerning av sting er inkludert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst nye regler rundt dette...!

At det ikke er lov..!!, en bekjent fikk lov til og kastrere hunden sin pga den kom fra dyrebeskyttelsen;-)

og det kostet 4000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst nye regler rundt dette...!

At det ikke er lov..!!, en bekjent fikk lov til og kastrere hunden sin pga den kom fra dyrebeskyttelsen;-)

og det kostet 4000

Selvfølgelig er det lov til å kastrere hunder.

Du må bare ha medisinsk grunn.

Og mange er slappe på dette og kastrerer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter Lov om dyrevelferd,§ 9. Medisinsk og kirurgisk behandling er det kun i spesielle tilfeller tilltatt å kastrere hund

Min ble kastrert som 2 åring pga helsemessige grunner.Kosta 3200 inkl.medisiner og etterkontroll

Ta en ringerunde og få priser.

Ps! som oftes kan ikke kastrering fikse atferdsproblemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3600 tar vet jeg bruker. vi skal gjøre dette.

har brukt kjemisk en gang, kostet ca 600 kr, men dette blir regnet ut ifra vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...