Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Må jeg varme opp hvis jeg bare skal trene magemusklene (og rygg) med sit-ups og greier?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Skader aldri å varme opp, men kan fort skade av å ikke gjøre det!
Snasen Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Ja, du burde. Jeg syns og at med oppvarming, så tar man lettere flere situps, og andre øvelser. Uten oppvarming "stagnerer" jeg på en måte.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Takk for svar Hva er en bra oppvarming til en liten økt meg mageøvelser?
Chanel.No5 Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 OPPVARMING 29.jan.2010 kl.12:44 i TRENING10 kommentarer Styrketrening: Før en treningsøkt bør man bruke ca 5 minutter på å få opp den generelle kroppstemperaturen et par hakk. Det gjør man best ved å sykle/gå/jogge/steppe/ro/etc i moderat tempo i 5 minutter, gjerne etterfulgt av litt uttøying, før man begynner på selve vekttreningen. Denne oppvarmingen vil hjelpe til å forebygge skader, og vil også øke prestasjonsevnen. I tillegg til den generelle oppvarmingen nevnt over, må man inkludere en spesifikk oppvarming for hver muskelgruppe man skal trene. Dette er veldig viktig for å forebygge skader, men en god og riktig oppvarming vil også hjelpe deg til å løfte tyngre vekter. Den spesifikke oppvarmingen skal få blod inn i muskelen som skal trenes, og gradvis forberede/tilvenne muskelen og bindevevet til de tunge vektene som skal løftes. Det er viktig at oppvarmingen ikke sliter ut muskelen og ikke reduserer dens evne til å løfte tunge vekter etterpå - målet med oppvarmingen er eksakt det motsatte. Hva er en intelligent oppvarming? En intelligent oppvarming vil si at man utfører en oppvarming som er tilpasset sin egen kropp og sine egne behov slik at man etter en oppvarming skal ha en kropp som kan utføre bevegelser med god kvalitet, uten kompensasjoner og uten smerte. Kort og godt, økt evne for optimal prestasjon innen de kravene man skal stilles ovenfor etter oppvarmingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå