Gå til innhold

Systemgjenoppretting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer da liksom? Hvis jeg gjenoppretter til i fjor sommer f.eks... Hva forsvinner og hva består?

Bilder og dokumenter, favorittsider på internett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Hvis det er den innebygde systemgjenopprettingen i Windows XP el. du mener, så gjenoppretter den kritiske systemfiler og innstillinger. Blant annet viktige deler av registeret med mer.

Denne skal normalt ikke slette filer og denslags. Men jeg ville aldri brukt denne funksjonen uten å ha en kopi av alle mine filer og dokumenter etc.

Meningen med systemgjenopprettingen er ikke å kunne spole datamaskinen tilbake i tid, men for å kunne ta maskinen tilbake til en stabil tilstand, hvis den for eksempel skulle begynne å oppføre seg rart etter du har installert et program, driver el.

Jeg ville ikke anbefalt at du gjenoppretter så langt tilbake i tid som sist sommer. Da kan det hende at programmer du har installert siden den tid begynner å oppøføre seg rart, eller ikke fungere, og at du kan få andre problemer med maskinen.

Jeg har brukt denne funksjonen en gang,jobb-laptopen min ble veldig ustabil etter at jeg installerte et program og deretter fjernet det. Da reddet det meg. Men da gjenopprettet jeg bare en dag tilbake i tid.

Hvis det er en skikkelig opprydning du vil ha på maskinen din, ville jeg heller tatt en backup (til en ekstern disk, eller dvd plate el) av alle filene du vil spare på og formartert og reinstallert maskinen.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg vil bare fjerne logg og historikk (Internet explorer). F.eks VG og Facebook dukker opp igjen på historikken selv om jeg sletter de fra adressefeltet. Aldri vært borti at alt ikke slettes når jeg trykker på slett før, har alltid hatt IE.

Kan jeg ha trykket på noe, som må "låses opp igjen", så alt kan slettes?

Skrevet

Da må du gå inn på logg/historikk å slette derfra.

For det pleier som oftest ikke å forsvinne på historikken/loggen når man sletter noen fra adressefeltet.

Går man inn på interett explore, gå på verktøy --> explore felt ---> logg. der kan du slette alt.

Men jeg bruker Mozilla firefox, der går man på verktøy ---> slett nylig historikk

Visst det var dette du mente da at du ville ha vekk. Hjelper nok ikke med systemgjenoppretting da.

Skrevet
Da må du gå inn på logg/historikk å slette derfra.

For det pleier som oftest ikke å forsvinne på historikken/loggen når man sletter noen fra adressefeltet.

Går man inn på interett explore, gå på verktøy --> explore felt ---> logg. der kan du slette alt.

Har prøvd det også... Merkelig at det ikke har vært så problematisk på de andre dataene jeg har hatt.

Skrevet
Har prøvd det også... Merkelig at det ikke har vært så problematisk på de andre dataene jeg har hatt.

Mener du at adressene fortsatt ligger i loggen når du har slettet leserlogg?

Det kan jo være at du har noen av adressene lagret som bokmerker/favoritter og at du har innstillingene slik at når du skriver noe på adresselinjen så kommer det forslag om bl.a. bokmerker? Sjekk hva som er valgt/huket av under verktøy, alternativer for internett, innhold og autofullfør/innstillinger.

Skrevet

Merkeligt at du ikke får det fjernet...!! Da har ikke jeg noen svar på hva det kan være. Aldri hatt det problemet.

Skrevet
Mener du at adressene fortsatt ligger i loggen når du har slettet leserlogg?

Det kan jo være at du har noen av adressene lagret som bokmerker/favoritter og at du har innstillingene slik at når du skriver noe på adresselinjen så kommer det forslag om bl.a. bokmerker? Sjekk hva som er valgt/huket av under verktøy, alternativer for internett, innhold og autofullfør/innstillinger.

Har ikke f.eks VG og Facebook som favoritter, men så på Innhold og autofullfør. Taada:) Nå er loggen vekk! Takk så mye for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...