Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 har bestilt fotograf, men innser at det blir utrolig dyrt! 5000 for selve fotograferingen, og så må man betale 5000 for album. så hvis man i tillegg vil ha et bilde på veggen i stor størrelse må man kjøpe det for flere tusen, og kanskje også ramme (siden de ofte bare har størrelser som passer deres rammer). vurderer derfor å lage "fotolocation" hjemme hos noen kjente, og få kjente til å ta bildene. har flere hobbyfotografer i familien. noen andre som har gjort dette? jeg ønsker "fotografbilder" hvis dere forstår, ikke tydelige amatørbilder. at det er kvalitet på lyssetting osv. hva er viktig utstyr å bruke for å få god effekt? har godt speilreflekskamera, og kan lett ordne en stor hvit vegg. men noe andre ting vi bør skaffe? sånn paraplyting? aner ikke hva ting heter, men forstår?? hvis vi tar bilder med speilreflekskamera, går det å forstørre dem i stor størrelse? typisk 60 cm X 60 cm eller større..
Gjest Spinell Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Mitt eneste tips er å koste på seg fotograf! Det koster riktignok en del penger, men er ikke dette ofte den viktigste dagen til nå i livet? Det ville jeg hatt vellykkede bilder fra! Bryllupsbilder er faktisk ikke så lett å gjøre, blant annet fordi kontrastene i bildet er store (brudgommen svart og bruden hvit). Dessuten får man jo ikke en sjanse til med bryllupsbilder, så de bør bli vellykket først som sist. Skal du basere deg på privatfotograf bør du bruke en som vet svært godt hva h*n gjør, helst en ivrig og svært erfaren amatørfotograf som er mangeårig medlem i fotoklubb eller liknende. Vedkommende bør også ha gjort bryllupsbilder før. Et godt speilreflekskamera gjør slett ikke automatisk bildene bra. Begrensningen er som regel hos den som står bak kameraet. Forstørrelser i 60x60 kan fint gjøres med gode bilder tatt av et kompaktkamera for den del, bare innstillingene er gjort riktig slik at bildet er skarpt nok. Antall pixler er nok i søkk og kav på de fleste nyere kameraer. Reflektorbruk ("paraplyen") er vel påkrevet for ikke å få sjenerende skygger i ansiktene osv.
Gjest Pippelipp Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 betal for fotograf! Svogeren min hadde en latterlig dårlig fotograf i bryllupet sitt og det er så trist å se på bildene i ettertid! Venninna mi som giftet seg i sommer valgte samme løsning som dere og hun sa til meg her om dagen "vi har INGEN fine bilder fra bryllupet!" Jeg tror hun er veldig lei seg for det.
inga:) Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 skriv en annonse på foto.no forumet og søk etter en amatørfotograf eller lærling i deres område som er interessert i å dekke bryllupet deres mot å få bruke bilder i portfolioen sin, og evt et lite beløp. Hvis flere tar kontakt, spør etter hjemmeside med eksempelbilder og velg den dere liker stilen best til. Vil ikke anbefale å gjøre det selv. Stor sjangs for at dere vil bli skuffet og angre...
Gjest Pippelipp Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Ja, god idé, Inga! Det hadde ikke engang falt meg inn at man kan gjøre det sånn. Så nyttig Kvinneguiden kan være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå