Gå til innhold

God morgen yoghurt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lidia_*
Skrevet

Trenger svar fra dere som er flinke med dette, jeg har ikke så my peiling. Idag ligger jeg ca 1000 under dagsbehovet mitt, dette inkl trening. Jeg har skikkelig lyst til å ta en god morgen yoghurt til kvelds, den brune med nøtter. Er dette dumt? Jeg mener å ha hørt at disse inneholder endel sukker og slikt. Men hva er best, å la dagen være med 1000 kcal under dagsbehov eller ta denne yoghurten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta den, hvorfor så mye som 1000 kalorier under? Hvor mye ligger du på da?

Endret av Lotte28
Gjest Gjest_Lidia_*
Skrevet
Ta den, hvorfor så mye som 1000 kalorier under? Hvor mye ligger du på da?

Skal ligge på 1754, men jeg spiste litt lite i går, eller ikke lite men kalorifattig, og trente litt i tillegg, og da blei det ca 1000 i minus. Prøver å ligge 500 under, men jeg er usikker på om det er greit å bare spise noe for å få i seg kalorier uansett hva det er liksom, er det på en måte bedre å spise en sjokolade enn ingen ting for kalorienes skyld hvis du skjønner.

Gjest Spinell
Skrevet

I følge Tines hjemmesider inneholder denne go morgen-youghurten 156 kalorier per 100 gram. Begeret inneholder 195 gram; altså får du i deg litt over 300 kalorier på et slik måltid.

For å si det slik: vaniljeyoughurt med nøtter inneholder selvsagt kalorier, men næringsinnholdet er langt sunnere enn i en sjokoladeplate.

Skrevet
Skal ligge på 1754, men jeg spiste litt lite i går, eller ikke lite men kalorifattig, og trente litt i tillegg, og da blei det ca 1000 i minus. Prøver å ligge 500 under, men jeg er usikker på om det er greit å bare spise noe for å få i seg kalorier uansett hva det er liksom, er det på en måte bedre å spise en sjokolade enn ingen ting for kalorienes skyld hvis du skjønner.

Hvor i all verden har du det fra at du skal ligge på 1754 kcal? Hvorfor ikke 1755 kcal? Et par turer opp og ned trappen utgjør fort 1-3 kcal avhengig av hvor høy trappen er og hvor mye du veier. Jeg antar at du ikke gjør akkurat like mye aktivitet hver dag.

Det er ikke det samme hva du putter i deg, grovbrød er bedre enn sjokolade. Men hvis du ligger på så mye minus vil du ha lett for å sprekke, det er bedre å spise litt mindre enn å spise veldig mye mindre enn du pleier.

Gjest Gjest_Lidia_*
Skrevet
Hvor i all verden har du det fra at du skal ligge på 1754 kcal? Hvorfor ikke 1755 kcal? Et par turer opp og ned trappen utgjør fort 1-3 kcal avhengig av hvor høy trappen er og hvor mye du veier. Jeg antar at du ikke gjør akkurat like mye aktivitet hver dag.

Det er ikke det samme hva du putter i deg, grovbrød er bedre enn sjokolade. Men hvis du ligger på så mye minus vil du ha lett for å sprekke, det er bedre å spise litt mindre enn å spise veldig mye mindre enn du pleier.

det tallet er det jeg får opp når jeg registrerer vekt, høyde og slikt. Jeg skal litt ned i vekt, og vil derfor ligge under dette. Men 1000 er nok i meste laget ja.

Skrevet
det tallet er det jeg får opp når jeg registrerer vekt, høyde og slikt. Jeg skal litt ned i vekt, og vil derfor ligge under dette. Men 1000 er nok i meste laget ja.

Slike regnestykker stemmer kanskje brukbart for 50% av befolkningen, men de tar ikke hensyn til genetiske forskjeller, mye eller lite aktivitet osv. Jeg ville tatt et slikt tall som et veldig omtrentlig anslag.

Skrevet

Anbefaler at TS tar en slik bodyanalyse på ett treningssenter e.l., de tallene kan du stole bedre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...