Gå til innhold

Folkeregistrert adresse og stipend..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får mer stipend om man er borteboer enn når man bor hjemme. Hva om man forandrer folkeregistrert adresse? Jeg har til nå hatt mammas adresse i folkeregisteret, men tenker, i forhold til å dele innboforsikring med min samboer, å gjøre om denne til den adressen jeg faktisk har. Da er jeg vel ikke lenger som borteboer å regne? Eller? Får jeg da mindre i stipend på høyskolen?

Jeg har nemlig alltid trodd at jeg måtte ha folkeregistrert adresse hos foreldrene mine, dersom jeg skal kunne regnes som borteboer. Hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan omså ha folkeregistrert adresse på månen, så lenge du ikke bor hos foreldrene dine er du som borteboer å regne... ;)

Skrevet

Tror da ikke det?

Jeg har hatt folkeregistrert adresse på stedet hvor jeg var lærling og fikk da stipend av det. Nå skal imidlertid ikke jeg være for skråsikker da slike instanser endrer regler oftere enn vanlige folk bytter sokker. Ta en telefon og spør dem?

Skrevet

Man mister vel reisestipendet?

Er det jeg har hørt om den saken. Ikke at utgjør så fryktelig mye.

Skrevet
Man mister vel reisestipendet?

Er det jeg har hørt om den saken. Ikke at utgjør så fryktelig mye.

Spørs jo helt hvor foreldrene bor, og hvor man studerer. Jeg har over 200 mil fra folkeadressen til studiested, og får en del tusen i reisestipend utbetalt i året :)

Skrevet

Det heter seg at en skal registrere bostedsadresse til folkeregisteret innen 8 dager etter flytting. Derfor synes jeg det er rart dersom Lånekassen opererer med en løsning der en har folkeregistrert adresse et sted, og postadresse/bosted(hybel)adresse et annet sted. Dette går jo ikke i hop :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Det heter seg at en skal registrere bostedsadresse til folkeregisteret innen 8 dager etter flytting. Derfor synes jeg det er rart dersom Lånekassen opererer med en løsning der en har folkeregistrert adresse et sted, og postadresse/bosted(hybel)adresse et annet sted. Dette går jo ikke i hop :)

Ja, det er ærlig talt litt rart. :S

*vil ha mer info angående det* :sjenert:

Skrevet

Det er fordi man som student kan velge om man vil melde flytting til studiekommune eller ei.

Skrevet (endret)

Jeg har folkeregistrert adresse et helt annet sted enn min boadresse, som er meldt til posten - trodde det var det som var vanlig.

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg har folkeregistrert adresse her jeg bor, ikke hos foreldrene mine. Men jeg får stipend likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...