Gå til innhold

blondine eller brunette

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Hva synes dere er penest. Brunt eller blondt hår? Er blond å vurderer og farge det brunt, men er usikker =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler ikke om brunt eller blondt hår er penest, men om hva som passer deg best. For alt vi vet ser du grautstygg ut med brun hårfarge - og det har ikke noe med fargen i seg selv, men kombinasjon med utseende ditt.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Blondt hår er penest på noen, brunt hår er penest på andre (og svart hår på noen, rødt hår på andre, etc).

Du får prøve, ser det ikkje så fint ut får du bare bleike det tilbake.

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet

Enig med andre her, men... jeg syns generellt det ikke er så pent at blonde farger håret mørkt eller mørke bleker håret blondt. Det står, etter hva jeg har sett, ikke i stil med hudfargen, øyne m.m.

Sikkert noen som kler det, men jeg syns at naturlig hårfarge er penest eller at man striper det, fresher opp sin egen hårfarge eller farger håret kun et par grader lysere/mørkere.

Skrevet

Hmm - hør med venna dine og frisøren din;-)

Skrevet

Jeg farget håret fra blond til ganske mørk brun i fjor, og angrer ikke ett sekund! Alle sier jeg kler den mørke fargen mye bedre, det samme føler jeg selv. Stortrives som brunette! (Unntatt den kjedelige etterveksten som kommer da... :sukk:)

Skrevet

Jeg lurte på det samme som deg for et halvt år siden, og etter å ha snakket med frisøren så stripet jeg det mørkt med sånn farge som går ut litt etter litt. Da fikk jeg på en måte prøvd å være brunette før jeg farget det på ordentlig. :) Er lett å få det lyst igjen om man bare striper.

Skrevet
Hva synes dere er penest. Brunt eller blondt hår? Er blond å vurderer og farge det brunt, men er usikker =)

Ja, ingenting er som en ekte brunette! :-))

Skrevet
Enig med andre her, men... jeg syns generellt det ikke er så pent at blonde farger håret mørkt eller mørke bleker håret blondt. Det står, etter hva jeg har sett, ikke i stil med hudfargen, øyne m.m.

Sikkert noen som kler det, men jeg syns at naturlig hårfarge er penest eller at man striper det, fresher opp sin egen hårfarge eller farger håret kun et par grader lysere/mørkere.

Litt uenig. Alt kommer an på nyansen... Jeg vil påstå at de fleste blondiner kan finne en brun nyanse som passer hudfargen og øyenfargen deres. Og det samme gjelder brunetter som vil bli blondiner. Selvfølgelig finnes det unntak (spesielt de som har asiatisk eller afrikansk opphav), men lyshudete jenter kan, generelt sett, velge og vrake. Men dette er bare min mening. :)

Skrevet

Enig i at nyansen er det viktigste. Finn ut om du har varme eller kalde toner, og velg farge deretter. Om du vil bli mørkere, men ikke farger håret så ofte kan det lønne seg å enten stripe eller velge en farge som er nær din egen. Få ting ser teitere ut enn farget mørkt hår med en cm lys ettervekst. Da ser det rett og slett ut som om man er iferd med å miste håret. Er ikke nødvendigvis pent med ettervekst på bleket hår heller, men de som er naturlig blonde har alltid litt mørkere hår innerst fordi det ikke har blitt bleket av solen ennå (med unntak av de som er hvitblonde fordi de ikke har fargepigment)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...