Gå til innhold

"Polert" og porselensaktig hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så et bilde av Celina Midelfart på forsiden av dagbladet.no i dag, og igjen ble jeg sittende å undre meg over hva hun (og andre kjendisdamer for den del) gjør med huden sin siden den ser så polert og fin ut? Enkelte har liksom en ekstra glød.

Jeg renser, skrubber og har prøvd "alt" av kvalitetsprodukter, men allikevel får jeg ikke den samme porselenshud-looken.

Er jo rimelig glatt etter en time hos hudpleieren med dyprens, men så går det en uke og to og grovheten/urenhetene kommer tilbake på hake og nese (selv om jeg renser og skrubber)... :sukk:

Forslag mottas med takk! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker er født med perfekt hud - selvom de har det så betyr ikke det at alle andre kan få slik hud ved hjelp av kosmetikk ...

I tillegg så er veldig mange bilder redigerte før de blir publisert...fler enn du tror.

Skrevet

Ja det er photoshop så ikke tenk på det! Kikk litt i se og hør på de bidene som er tatt av kjendiser i joggebuksa på butikken uten sminke så skal du raskt føle deg mye bedre skal du se ;)

Skrevet

Se her...

Nå er jo ikke det glatt hud, men det viser litt hva som kan gjøres.

Har selv funnet en photoshopplugin (imagenomix) som ordner glatt og herlig hud på et blunk. 30 sek redigering er nok, og da sier det seg selv at de som virkelig kan det ikke har noe problem med å få folk pene.

Så vidt jeg husker hadde Nettavisen eller DinSide en sak som linket til ei side med før og etterbilder som viste dette veldig tydelig. Er nok ikke mange googlesøk unna :)

Skrevet

Noen har jo fin hud, og jeg tror kanskje Celina Midelfart er en av dem (du kan jo også se smårynker o.l, så alt er ikke sminket bort eller retusjert). Hun bruker sikkert også mer penger enn oss på hudpleie og det er godt mulig hun blir sminket profesjonelt før hun blir tatt bilde av i offentlige sammenhenger. Selv har jeg rimelig glatt og fin hud, men har stort sett litt "feil" og ujevn farge (huden min er f eks gultonet) så jeg ikke ser så "glødende" ut. Med tilstrekkelig sminkeinnsats/hjelp tror jeg jeg kunne hatt omtrent sånn hud på bilder som tja, om ikke Celina, så... En av hemmelighetene er nok fargesammensetning på sminken - av alle de gangene jeg har vært på et parfymeri og bedt om hjelp, hvor mange ganger har jeg kommet ut med produkter med virkelig riktig farge? Kanskje én eller to :ler:

I tillegg er det selvfølgelig mer drastisk "juks", retusjering av bilder, plastiske operasjoner/botox osv. Og noen kjendiser bruker nok like mange sminkelag som endel fjortiser gjør, de bare får litt mer hjelp med farger og kvalitet.

Skrevet

Hudtype med små porer

Så mye foundation o.l. at man ikke ser huden

Retusjering i f.eks. Photoshop (glatte ut hud og fjerne "skavanker")

Skrevet

Foruten photoshop - Gener

Noen har bare "bedre" gener, med stram, glatt, skinnende hud.

Skrevet

Photoshopping er ikke så utbredt i norsk media på grunn av dette punktet i pressens Vær varsom-plakat:

4.11. Vern om det journalistiske fotografiets troverdighet. Bilder som brukes som dokumentasjon må ikke endres slik at de skaper et falskt inntrykk. Manipulerte bilder kan bare aksepteres som illustrasjon når det tydelig fremgår at det dreier seg om en montasje.

Likevel skal man ikke være naiv heller, og det forekommer nok oftere enn man liker å tro. Det kan godt hende de sitter og mekker litt på huden til noen, slik jeg ser det er det en gråsone i forhold til Vær varsom-plakaten.

Ellers: gener. Har du ikke slik hud så kan du ikke få det, rett og slett. Det finnes sikker noen produkter som kan hjelpe bittelitt, men salget deres er hovedsaklig basert på drømmer og dårlig selvbilde - ikke resultater.

Skrevet

Det er jo som du selv sier da. Etter du har vært hos hudpleier har du glatt og fin hud, men den gustne kommer tilbake etter noen uker. Tipper Celina går ganske regelmessig til hudpleier. Sminke spiller nok ganske stor rolle og. Utrolig hva den kan gjøre.

Drømmer om porselenshud selv :kaklehone:

Sukk

Skrevet
Photoshopping er ikke så utbredt i norsk media på grunn av dette punktet i pressens Vær varsom-plakat:

Forskjell på skikkelig photoshop arbeide og litt retusjering som man vanligvis gjør når man vil ha glattere hud, mindre celuitter, bedre skygge etc

Skrevet
Forskjell på skikkelig photoshop arbeide og litt retusjering som man vanligvis gjør når man vil ha glattere hud, mindre celuitter, bedre skygge etc

Enig, men det ble jo bl.a. mye oppstyr pga de manipulerte bildene av artistene i Melodi Grand Prix. (der var vel kanskje problemet heller en skikkelig kjip Photoshopping som var kjempetydelig ikke lignet grisen?)

Skrevet

Jeg vil tippe at hun er heldig med huden sin.

Går ofte til hudpleier.

Bruker primer under foundationen, og bruker en god/dyr foundation.

Flink til å sminke seg, på et litt mer avansert nivå(altså bruke highlighter og en mørkere farge for å få frem konturer).

(og kanskje botox)

Skrevet

Må jo si at jeg ikke har porselenshud, men får det ved hjelp av litt sminke. Har små porer og fin hud til vanlig, men gusten og litt skjoldete. Bruker litt mineralpudder for å fjerne blank nese og ujevnheter, solpudder og litt highlighter på kinnben. Volia porselenshud. ikke helt da, for har fregner men ser faen så fresh ut ;På fotoer og er det kjempeforskjell.

Skrevet

har flere venninder med denne overjordiske huden, som er slik hver dag. De har ikke fet hud, eller små prikker på nesen, og er bare nydelige i sin egen klasse.

Ikke noe sminke, bare mascara og nappede øyenbryn... De tenker ikke over de, for de våkner slik om morgenen. Ikke bare ansiktet er perfekt, i bikini er huden likedann!

Føler huden min er i sin egen verden. Forferdelig.

Tror noe oxo har med vedlikehold, kosthold, kosmetikk, alkohol, røyking og søvn. Og alder.

Gener er så klart oxo en viktig faktor. Det er jo kroppens største organ!

Fant denne, men tror den lyver litt...

• Liker 1
Skrevet
Så et bilde av Celina Midelfart på forsiden av dagbladet.no i dag, og igjen ble jeg sittende å undre meg over hva hun (og andre kjendisdamer for den del) gjør med huden sin siden den ser så polert og fin ut? Enkelte har liksom en ekstra glød.

Jeg renser, skrubber og har prøvd "alt" av kvalitetsprodukter, men allikevel får jeg ikke den samme porselenshud-looken.

Er jo rimelig glatt etter en time hos hudpleieren med dyprens, men så går det en uke og to og grovheten/urenhetene kommer tilbake på hake og nese (selv om jeg renser og skrubber)... :sukk:

Forslag mottas med takk! :jepp:

Jeg har brukt en base til aa ha under foundationen, og huden saa helt perfekt ut! den ble porselensaktig og alle vennene mine komenterte hvor fin hud jeg hadde.. Jeg husker for oyeblikket ikke hva produktet heter.. men kan prove aa finne det ut.. husker at det var litt dyrt, men verdt pengene ettersom min hud har "forskjellige farger"

Skrevet

jeg for min del synes det ser rart ut med porselenshud på mennesker. Helt glatt og ensfarget med to dæsjer med blush. Må innrømme at jeg flirer når jeg ser fjortiser som ser photoshoppa ut i virkeligheten. Tror de virkelig at noen tror på at huden deres ser slik ut? For det er meningen at foundation skal se ekte ut, ikke at de har sparklet hele ansiktet. Og da snakker jeg ikke om jevn hud med små porer. Men ensfarget hud med *ingen* porer!

Skrevet

celina har ikke så fin hud som du skal ha det til. jeg har sitt uredigerte bilder av henne, og d var stor forskjell, blank hud, rynker osv.^^

skulle gjerne vist forskjellen, men finner ikke linken igjen.

den som har fantastiskt hud er charlotte thorstvedt. på bilder. jeg vet hvordan henne hud er til vanlig, siden jeg er tremenninngen hennes. uansett så kan sminke gjøre stor forskjell;)

Skrevet (endret)

Sikkert litt off topic, men her er et fint eksempel på hvordan man ikke fikser på hud i Photoshop. :ler: (klikk på bildet så blir det større)

Hadde jeg sett noe sånt som dette i en hudpleiereklame hadde jeg boikotta det merket for evig tid. Håper det ikke er noe sånt som dette du sikter etter TS ;)

Endret av Pingting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...