Gå til innhold

Torturredskap

Monstermagnet

Anbefalte innlegg

Leste på VG nett idag at Anita Apeltun-Sæhle gikk fra en sexdebatt når dildoene kom frem på bordet. Kalte dem torturredskap, og mente at kvinner som dyrker sex alene, må være fortvilte. Sexleketøy har vi ikke bruk for sier hun.

Snakker om trist menneske. Vær så snill alle sammen... ikke stem Krf. Vi trenger ikke flere moralister i dette landet.. :-?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=74907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o

Skjønner holdningen din, og støtter selvsagt ikke Sæle i hennes syn.

Men...altså...hadde jeg vært en seriøs politiker, så tror jeg faktisk jeg vlle reservert meg selv, når nivået på debatten kom dithen at bordet foran meg ble fylt opp med dildoer...

Ikke alle har et så avslappet forhold til det å i fullt dagslys glo rett inn i div penisavstøpninger. Det går jo an å diskutere temaet, uten å få virkemidlene stappet rett opp i åsynet på den måten der.

Kanskje hun burde sagt at hun er ukomfortabel med nivået på debatten, eller noe liknende. Uansett så ville vel en eller avis ha lagd et nummer av det, vil jeg tro.

Personlig så har jeg ikke noe forhold til om hun synes hverken slik eller sånn om dildobruk. Trenger ikke en politikers uttalslse om dette for å vite hva jeg selv fortrekker eller ikke.

Hva er egentlig nyhetsverdien, forresten? Blir noen overrasket over at en KrFdame vil ha seg dildoshow frabedt?

Forresten så har jo dama rett i en ting...enkelte sexleketøy ER jo torturredskap, er de ikke? Selv om man ikke tortureres av dem :sjarmor: , så er de nå engang utformet som dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel.. nå var jo dette en SEXDEBATT da, så hun måtte vel forvente såpass. Debatten var kalt «det grensesprengende sexlivet», som det sto i VG. Når hun er så fintfølende, burde hun vel strengt tatt ikke deltatt i debatten.

Selv domprost Dag Nordbø mente hun opptrådte respektløst.

Hun har også i tidligere situasjoner opptrådt som moralist og dette provoserer meg voldsomt. Heldigvis er hun ikke så fremtredende i politikken lenger. Krf har vel innsett at slike personer ikke skaffer stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeldig bra Maiken. Jeg er enig dø lux.

Dette temaet synes jeg selv er veldig vanskelig, siden det etter min mening er det mest private innen sexlivet. Faktisk ja, jeg kan diskutere stillinger med venninnene mine og om han eller han var/er deilig i senga...men jeg holder mine tanker og meninger om sex alene, for meg selv.

Jeg ble faktisk invitert på et såkalt dildo-party neste lørdag. Aldri i livet om jeg kunne ha vært gjest i et sådant selskap, selv om absolutt ALLE av mine nærmeste gale venninner skal, OG det er alkohol i bildet. Jeg melder meg totalt ut av slike samtaler og blir veldig provosert og tildels forbannet. Har faktisk også forlatt en fest en gang, da vertinnen fikk en Samurai i bursdagsgave.. så jeg har stor forståelse for Anita Apelthun Sæle. Jeg ville nok ikke engang ha vært med på en slik diskusjon, iallefall ikke med DEN gjestelista...

Jeg har bare den mega-syke sperren på dette. Det blir bare for tabu og privat for meg.

Kunne heller aldri ha tenkt meg å prøve en forresten....det blir bare FOR dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk også forlatt en fest en gang, da vertinnen fikk en Samurai i bursdagsgave.

En samurai, kan det også være en dildo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du sier, Sofia. Har også fått invitasjoner til div dildoparties, og takket høflig nei.

Egentlig så er det litt komisk dette, at feministisk sexliberalisme skal måles i hvor kult du greier å forholde deg til å stirre inn i hvitøyet på en kald dildo og prate seriøst med den :o Diskutere om du liker Hagen eller ei, om pappvin er harry, om Krekar er elskverdig eller full av faen, om folk gir opp for lett...med en rynkete rød silikondings med smilefjes,en merkverdig utstikker her, og en slags insektsliknende ormetunge der...

Som om det er den natutligste ting i verden, å sjonglere 20 dildoer som middagsunderholdning, danse tango med en tometers penis-look-a-like i mors 60-årsdag, diskutere (m seriøs mine og avslappet blikk og senkede skuldre) hvorvidt du synes en klit-kiler er allright eller ei, om du liker batteridrevet eller analog buttplug *fnise*

Nuvel..Sæle kan fritt velge om hun gidder diskutere politikk med femti salgsklare, struttende, fabrikkproduserte kvinnfolk-kilere eller ei.

Stemmer ikke på henne og hennes om hun så plutselig presterer å løpe 60-metern på 6.0. Ikke om hun gjør det på Holmgang engang :hoppe:

Hva har forøvrig en politiker i en slik debatt å gjøre :o

:vil gjerne lære:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den artikkelen før i dag, og ble så utrolig provosert. Makan til nedrakking på andre mennesker skal man lete lenge etter! Og så blir hun snurt når "en kirkens mann" sier at hun kanskje trampet litt over streken.

Hva hun, med sine ganske snevre seksuelle preferanser, gjorde på den konferansen i utgangspunktet er ikke godt å si. Hvis du har et såpass snevert syn på sex som det hun ser ut til å ha, så burde hun jo ha skjønt at dette kanskje kom til å bli for mye.

<mulig moderatormat ;) >

:blunke: Ja dette var moderatormat, deler av innlegget er slettet.

Remyline -moderator-

http://www.dagbladet.no/kultur/2003/02/26/362585.html

En ting er å protestere mot å bli mobbet, men siden når er man "bedre" enn andre når man er en kristen, kvinnelig politiker som står på Bibelens grunn.

Er det rart at enkelte menn i KRF har et noe forkvaklet syn på sex med sånne som henne med i organisasjonen? At de ikke skjønner forskjellen på å være mann og være venn, og stapper hendene sine under genseren til damer som har partnere?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia skrev:

Har faktisk også forlatt en fest en gang, da vertinnen fikk en Samurai i bursdagsgave.. så jeg har stor forståelse for Anita Apelthun Sæle.

En Samurai? Men de finnes jo ikke lengre? Tror jeg. Var ikke den Samuraien litt vanskelig å pakke inn? Eller holdt det med den sløyfe rundt magen? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Dæker'n Catzy...dette MENER du noe om!!! :o

Det er bra! Engasjement er bra!!!

Det samme sa min kjære, etter at jeg først hadde fortalt ham hva jeg syntes om saken pr msn, og så etter en 5 min. harang i bilen på vei hjem fra jobb.

Det skal litt til før jeg tenner på en plugg, dette tente mange. Akkurat nå har jeg lyst til å skrive en mail til damen om hvor bra man kan ha det med "torturredskaper" i et monogamt forhold, men hun kommer sikkert bare til å ikke ville lese det. :|

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor:

Skriv i vei, du, Catzy. Sett ord på det, trykk send!

Tente du på alle plugger? Tenner du på buttplugs også kanskje?

Isåfall, få det med i mailen!!!

*vimsete i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg er enig med "kirkens mann" i denne debatten som kalte Apelthun respektløs. Jeg synes at mennesker med den innstilligen "tråkker på" mennesker som bruker sex-hjelpemidler, det være seg mann eller kvinne.

Tror nok at mange som er alene - og som bruker hjelpemidler - føler dette som en "skam" i seg sjøl - om ikke andre skal komme og fortelle disse hvor unormale disse "fortvilte" kvinnene (og mennene) er........

Disse holdningene er bl.a. en av grunnene til at jeg ALDRI vil stemme KrF.

Jeg synes de er så firkantete og respektløse som fordømmer alle som velger et annet liv enn "kjernefamilien". :kvalm:

Blir både :( :cry: og :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du innerst inne, gjest, at folk som bruker sexhjelpemidler føler en sånn skam ved det?

Jeg er ikke så sikker på dette. Personlig føler jeg ingen skam ved å bruke slike dann og vann, men føler vel heller ikke for å utbasunere det for gud og hvermann IRL. Egentlig ikke på nett heller.

Ikke fordi jeg føler skam ved det, men fordi det er så...privat egentlig. Trenger folk så sterke bekreftelser på seksuallivet sitt fra kirkefolk og politikere for å kunne slappe av da? Synes faktisk ikke de har noe med dette, jeg. At det er andre viktigere ting som bør oppta dem.

Om en KrFdame rødmer og synes dildobruk er sjokkerende, so what? La hun synes det da. Det må da være rom for holdninger andre veien også? Hvorfor skal målet være at hele Norge tar bølgen unisont og brøler "Ja til Dildo" ?

Sett at noen ikke fordrar dildoer, mener jeg...

Synes det blir feil at det ikke skal være tillatt å mene noe annet enn andre hele veien.Derav signaturen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Maiken igjen.. (kul ny avatar forresten).

Jeg tror heller ikke de som bruker hjelpemidler føler noe skam over at de gjør det. Men det er da vitterlig en privatsak, og jeg kan ikke se hvorfor man i det hele tatt skal trenge å prate offentlig om det. Og da mener jeg offentlig, med sine nærmeste venner, eller skikkelig offentlig, i media, eller her, på internett. Hva jeg da kanskje mener, er at jeg skjønner ikke hvorfor man skal prate høyt om absolutt alt. Det må da være lov å ha sine egne små "hemmeligheter". Og dette er en av de sakene jeg virkelig mener er personlig. Jeg vil ikke vite hva andre gjør heller..det er uinteressant for meg, hva kjente og ukjente driver med i "nattens mulm og mørke". Eller i dagslys... for den saks skyld.

Jeg synes ikke KRF fordømmer, det må da være lov å mene at akkurat dette med bruk av seksuelle hjelpemidler er en privatsak uten at det er fordømmende av den grunn. Jeg har stor forståelse for det hun gjorde, og jeg er ikke medlem av noe parti, ei heller er jeg spesielt kristen eller særlig "moralsk". Retter ingen pekefinger mot noen. Men jeg ville heller ikke ha likt å bli "lurt" til dette og nærmest påtvunget til å snakke offentlig om onanering og bruk av seksuelle hjelpemidler.

Bare for å ha sagt det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...