Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i sommer lest Alkymisten etter å ha fått den i bursdagsgave. Den gikk kjapt å lese, men etterpå satt jeg igjen med en merkelig følelse.

Boken var nok ingen bok for meg, jeg synes rett og slett den var rar og det er liksom ikke den type bøker jeg ønsker å lese.

Har dere lest boken og hva synes dere om den? Er dere enig med meg i mine tanker, eller synes dere den var bra? Og hvorfor var den isåfall bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg Tjorven!

Hvorfor den boka er blitt en sånn suksess er meg en gåte; noe større møl har jeg sjelden lest. Den prøver liksom så hardt å være dyp og si noe om meningen med livet, men på meg virker det temmelig kunstig og krampaktig.

Jeg kan for så vidt gjerne lese "rare" bøker, hvis jeg føler de har noe som helst å gi meg, men det synes jeg overhodet ikke "Alkymisten" gjorde.

Skrevet

Takk og lov for at jeg ikke er den eneste! :ler: Synes boka er veldig oppskrytt...

Skrevet
Takk og lov for at jeg ikke er den eneste! :ler: Synes boka er veldig oppskrytt...

Hehe.. Er ganske enig der! Syntes boken var grei nok, men har lest utrolig mange bedre bøker enn det der.

Syntes det er akkurat det samme med Mona Lisa (okay, vet jeg beveger meg veldig langt unna temaet nå, men syntes jeg bare må få sagt det :P )

Da jeg var i Louvre ble jeg kjempe skuff3et, det var jo så utrolig mange nydlige malerier, så dukket bitte lille, grå Mona Lisa opp! For å være helt er lig fortjener hun ikke all oppmerksomheten hun har fått. Sorry ass, det er ikke nok grunn for meg at man ikke klarer å bestemme seg for om hun smiler eller ikke.

Det var litt kritisering i de sene nattetimer :D :ler:

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg leste og den boka i sommer og syntes den var ganske bra! Men jeg hadde ingen forventninger til den utenom at den skulle være en fin historie, og det syntes jeg absolutt den var. Ingen bok som forandret livet mitt, men jeg likte den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...