Gjest Stemor undrer :) Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er stemor og lurer noen ganger på om barna i stefamiliene deres er VELDIG pappa eller mamma -dalt? Ikke noe negativt nødvendigvis i det, men i enkelte tilfeller kan ting bli litt for mye føler jeg da. Også lurer jeg på om stebarna henvender seg ofte til dere steforeldre? Og om barna ofte tar initiativ til å snakke med dere osv. Men her hjemme går det i pappa pappa pappa heeeeele tiden. Flere ganger i minuttet, i omtrent hver start av en setning, midten av en setning og slutten av en setning. (Barnet er 10 år gammelt.) Og det hender barnet også kaller meg for pappa, (ikke med vilje da, men at det går så mye i pappa at han glemmer at det er meg han snakker til)... Hehe! (Jeg kan ikke noe for det, men jeg skal innrømme at å høre pappa pappa pappa flere ganger i minuttet hver eneste dag gjør meg lei det ordet! Hehe!) Når en sitter på toalettet og gjør sitt fornødene har dem heller lite begrensninger på ¨privatlivet¨. Det er liksom ingenting som heter ¨privat tid¨ når noen av dem er på toalettet eller i dusjen. (Jeg har tatt grepet og sagt at man bør BANKE på i det minste på dodøren når noen sitter på do, eventuelt dusjer.) Har ikke opplevd før at et barn er så voldsomt pappadalt, bare. Derfor jeg lurer. Har selv masse barn i min familie og ingen av dem er særlig pappa eller mamma dalt som bruker det ordet hele tiden osv. Jeg merker til tider på faren selv at han blir sur av å høre pappa pappa pappa så mange ganger hele tiden når dem sitter sammen i sofaen, spiser sammen osv. Så kan han brøle ut: SLUTT Å MAS SÅ FORBASKA MYE! :/
Gjest ccbvn Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Mitt stebarn er utrolig opptatt av meg og hører på alt jeg sier. Hun er stemordalt mer enn pappadalt, vet ikke hvordan det er hos mor. Faktisk så ille at jeg nærmest må dytte henne over på pappaen fordi han trenger tid med henne. Tar det som et kjempe kompliment da.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Mitt stebarn er utrolig opptatt av meg og hører på alt jeg sier. Hun er stemordalt mer enn pappadalt, vet ikke hvordan det er hos mor. Faktisk så ille at jeg nærmest må dytte henne over på pappaen fordi han trenger tid med henne. Tar det som et kjempe kompliment da. Sånn er det hos oss også.
Phaedra Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Det ene stebarnet mitt bruker oss like mye, mens det andre har mye mer behov for pappas oppmerksomhet og går derfor oftere til pappa
litle_my Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Det ene stebarnet mitt bruker oss like mye, mens det andre har mye mer behov for pappas oppmerksomhet og går derfor oftere til pappa Slik er det her også!
MissStiles Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jeg vokste opp med at moren min giftet seg på nytt. Stefaren min anser jeg som faren min. Men når stesøsteren min kom til verden og ble eldre så merket jeg at hun gikk mest på stefaren min og jeg gikk til moren min, hvis det var noe vi ville ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå