Far til 2 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke lov å le av barn. Ihvertfall ikke hvis de er tilstede eller får vite det på andre måter. Men det er som oftest ikke vondt ment og jeg håper bare derfor at det ikke er noen foreldre her inne som kjenner igjen saken med sin håpefulle 2-åring. Men kansje utklipp fra internet kan skape noen morsomme stunder om 10-15 år ? At barn er nyskjerrige er noe vi ofte er glad for. Det skaper lærelyst og er basis for den kompetansen vi bygger opp. Av samme grunn settes det store krav mht sikkerhet når det gjelder leker som barn benytter. Men det er tydeligvis vanskelig å forsikre seg mot alt . I USA er det kjent at det skal stå advarsler på omtrent alt en bruker, men små barn kan ikke lese. Disse barna utvider sin kompetanse på annen måte. Bl. a. ved å stikke hodet inn i vaskemaskinen
Gjest SmallTalk Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Kan man sikre leker mot barn? :klø: Jeg var også veldig glad i å utforske ting når jeg var liten. En dag hadde jeg fått tak i settet til pappa med micro-skrujern, og resultatet ble at jeg demonterte absolutt alle lekene mine som hadde skruer i seg. Da ble mamma og pappa fornøyde, da... Eh, NOT! Men jeg fikk meg en lærepenge, da: Det er nemlig kjedelig å måtte skru sammen lekene sine selv igjen. En annen ting jeg lærte var at jeg ikke måtte putte steiner i nesa. Det endte nemlig med en tur til legen for å få ut steinen igjen.
litle_my Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 At barn er nyskjerrige er noe vi ofte er glad for. Det skaper lærelyst og er basis for den kompetansen vi bygger opp. Av samme grunn settes det store krav mht sikkerhet når det gjelder leker som barn benytter. Men det er tydeligvis vanskelig å forsikre seg mot alt . I USA er det kjent at det skal stå advarsler på omtrent alt en bruker, men små barn kan ikke lese. Disse barna utvider sin kompetanse på annen måte. Bl. a. ved å stikke hodet inn i vaskemaskinen Det er vel ikke bare barn som bør være sikra i tilfeller som dette: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1440604.ece *knise*
Far til 2 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2010 Det er vel ikke bare barn som bør være sikra i tilfeller som dette: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1440604.ece *knise* Himmel og hav ! Det er ikke pent å si at folk er dumme, men det er lov å tenke at de er det noen ganger. De fleste har hørt om disse håndjerna som brukes som sex-leketøy, men som dessverre har nøkkel som har lett for å forsvinne. Denne med vaskemaskinen i Moss som artikkelen henviser til var vel omtrent på samme nivå. Jeg tror jeg var med på mye dumt da jeg var på samme alder, men ikke dette ......, (tror jeg).
Ellevill Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Det er ikke lov å le av barn. Ihvertfall ikke hvis de er tilstede eller får vite det på andre måter. Ikke lov til å le av barn? Senest i dag lo jeg masse av en tabbe et av barna mine gjorde. Og han ler av det selv. Hvis vi skal vente 15 år med å kunne le av snodige ting barna gjør, ville det blitt kjedelig. Akkurat som vi voksne må kunne le av oss selv. Og det er selvfølelig underforstått her at man ikke ler av ting som er for sårt eller ikke klarer å lese sosiale "spilleregler".
~white lady~ Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Hehe, stakkars lille gutt Ler mye av guttungen min jeg, først ser han forbauset på meg, så begynner han å le selv. Vi har heldigvis samme humor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå