Gå til innhold

Gå ned maks 5 kilo bare...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og har ikke råd til å begynne i et treningsstudio. Det å trene ute er heller intet valg for meg fordi jeg hater det rett og slett. Jeg trenger en tredemølle for å løpe. Så da satser jeg på kosthold, fordi jeg har gitt opp andre muligheter. Noen som har noen gode tips for meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gratis å jogge ute, og det er også gratis å på ski eller sykle hvis du har ski og/eller sykkel. Ski kan man i hvertfall få kjøpt billig på bruktmarkedet, f. eks. finn.no. Hvordan du kan hate dette er ubegripelig for meg. Ute løper man i variert terreng, man kan legge turen til fine omgivelser. På en tredemølle står man i det samme klamme studioet, og man blir mye varmere fordi man ikke forflytter seg i forhold til luften. Ute blir det alltid vind relativt sett fordi man beveger seg, så da får man alltids noe nedkjølig. Jeg trener bare utholdenhet i studio hvis det ikke er mulig å hverken sykle eller gå på ski ute.

Studio har du ikke råd til, så da har du jo gitt avkall på den beste måten å gå ned i vekt på, nemlig kombinasjonen trening og sunt kosthold. Skal du gå ned i vekt må du spise mindre enn du forbrenner med det formodentlige beskjedne aktivitetsnivået du har. Det er vanskeligere å få det til å klaffe når du ikke trener fordi du da spiser en mye mindre total mengde, og har større sjanse for å få for lite av vitaminer og/eller mineraler.

De fleste vet vel noenlunde hva som er sunn mat, hvis ikke finner du mye grunnleggende informasjon på matportalen.no.

Skrevet

Jeg har begynt å spise frukt til frokost hver dag (bare rå frukt, ikke noe ved siden), og ikke endret noe annet ved kostholdet, og en uke etter merker jeg at bh-ene må festes ett hakk tettere og at klær sitter bittebittelitt løsere.

Frukt skal visst fordøyes best når det spises på tom mage...

Gjest post-it
Skrevet

Ligg lagt unna ris!

Jeg gidder ikke trene, men går likevel ned :)

Skrevet
Ligg lagt unna ris!

Jeg gidder ikke trene, men går likevel ned :)

Og jeg spiser aldri ris, og vekten min er helt stabil. :gjeiper:

Skrevet
Noen som har noen gode tips for meg? :)

Bli voksen, ta ansvar, begynn å tren. Det er værre å være tjukk enn å være utrent. Helsemessig, altså.

For eksempel ...

Kjøp et hoppetau.

Sjekk http://www.bodyrock.tv/category/archives/w...lute-beginners/

Begynn med kampsport.

Kutt ut nødvendig antall halvlitere til å begynne på treningssenter.

Skrevet (endret)

Hva med å kjøpe deg noen trenings DVD`er, kjøpe litt utstyr til trening hjemme som koffert med vektstang og vektmanualer, koster mellom 200 og 300 på G-sport/XXL, strikk, treningsmatte. Kan finne MASSE gode treningsvideoer på www.youtube.com også og disse er gratis, der får du styrketrening, kondisjon, pilates, yoga osv.

Ang. kostholdet ditt så ville jeg ikke bare spist frukt til frokost, du trenger proteiner også(selvfølgelig riktig fett også, men kanskje du får dette i deg ellers i løpet av dagen?), så hva med en fruktsalat og ha over litt cottage cheese, vaniljekesam, yoghurt e.l. eller ett glass melk sammen med frukten. Anbefaler deg å søke på nett om kosthold. Her er en side med tips til måltider på ett daglig inntak på 1500 kalorier og en med ett inntak på 2000 (noe som er ett normalt inntak for en kvinne, du kan jo få litt tips og se hva du må ligge på for å gå ned i vekt, ha litt tålmodighet også!):

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=&artid=10626

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=90...amp;artid=10628

Du kan jo evt. skrive opp hvordan du spiser i løpet av en vanlig dag så blir det lettere å komme med tips..

Endret av Lotte28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...