Gjest MellonCollie ii Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 I dag skulle barnehagen til junior ut på tur, og alle ble bedt om å sette igjen barnesete. Vi har to biler, og siden begge blir brukt relativt hyppig kjøpte vi samme type sete - Besafe iZi Combi. Satt jo da igjen det i barnehagen i dag, men begynte å tenke litt når jeg dro..det er jo et stort sete, og vanskelig å montere. Sto et par andre seter der som andre hadde satt igjen, som så ut som "enklere" modeller. Hva er det egentlig som er vanlig - kjøper de fleste et billig, enkelt sete til denne type bruk, eller setter dere igjen det vanlige setet deres selv om det er stort og litt vanskelig å montere?
Leanne Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Det kommer vel kanskje litt an på hvor ofte barnehagen er på tur og trenger bilstoler.. Og på personalets holdning og evne til å sette på plass de litt vanskeligere setene... Jeg jobber selv i barnehage, og vi bruker som regel tog/buss når vi er på tur. De gangene vi har hatt bil så setter vi på plass de setene som barna bruker til daglig - selv om noen er større enn andre. Det finnes så mye annet å bruke penger på, så synes egentlig ikke du skal kjøpe et nytt sete....
Lovis Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 I vår barnehage bruker de ofte privatbiler, og da pleier de fleste foreldrene og montere setene i bilene om morgenen etter ønske fra personalet. Jeg hadde ikke brukt penger på eget barnehage-sete, men kanskje snakket med personalet om montering og om dere evnt. skal gjøre det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå