Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må også ha en ny skriver. Jeg synes det er viktig med gode fargeutskrifter (bildekvalitet, men ikke nødvendigvis fotoprinter), og hurtighet på utskriftene.

Jeg lurte litt på Canon i850, men så er det så mange som sier at jeg bør kjøpe HP. Jeg er ikke helt overbevist om HP-skrivere da..Hva med Epson??

Har noen erfaringer/anbefalinger? Ikke over kr 1500,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epson har BRA skrivere, men de er ofte litt dyre.

HP vil jeg ikke anbefale om du vil ha skriveren lenge.

Lexmark-skriverene er veldig bra og rimelige.

Skrivere har vært en stor del av jobben min de siste årene og det er utrolig stor forskjell på dem. Jevnt over har de billige HP-skriverene en begrenset levetid og blekk/tilbehør er dyrt.

Ville nok valgt en Lexmark tror jeg.

Skrevet

Sjøl er jeg VELDIG godt fornøyd med min HP LasetJet! Min kjære har en HP fargelaser og den er også kjempebra! Vanvittig bra print på fargebilder etc.

Jeg vil dog anbefale at du putter LITT penger i en god skriver så slipper du ergre deg over en printer som er treig. Selv synes jeg laser er alfa og omega

*erindrer og grøsser over matrise printeren man sleit med for ørten år tilbake*

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv en Canon i850, og er veldig fornøyd. At den kom svært bra ut i testene, også mht. økonomi, gjorde den til et naturlig førstevalg. (Canon i950 var enda litt rimeligere i drift, men jeg har ikke bruk for de ekstra funksjonene, og den er en god del dyrere enn i850 i anskaffelse.)

HP har gode laserskrivere, men de er ikke spesielt rimelige i drift. Blekkskriverne deres må sies å være direkte dyre i drift.

Jeg må si at jeg ikke er så begeistret for taktikkene flere produsenter nå bruker for å selge mest mulig blekk: Chip'er i blekkpatronene som sperrer patronen etter en viss tid uansett om det er mer blekk igjen eller ikke. Dette hindrer bruk av refill-kit og gjør at også de som skriver ut få sider må ta turen til butikken etter ny patron etter en stund. I tillegg bruker de DMCA-loven for å hindre at tredjeparter lager uorginale blekkpatroner med egne chip'er.

Alt dette gjøres selvsagt fordi skriverne selges til underpris (med blekkpatroner som ser til forveksling ut som refillene man kjøper senere, men som bare inneholder halvparten så mye blekk, eller mindre), mens det er god fortjeneste på blekket. Jeg har ikke sett slike "fakter" fra Canon. Foreløpig.

Skrevet

Fargelasere blir noe heeelt annet.

HP har også nopen gode blekkskrivere, men disser er DYRE.

Og patronene du får med skriveren er rtt og slett ikke fulle. Den eneste grunnen til at billig-skrivere er så billige, er de skal tjene penger på blekk. Og blekk er dyrt.. særlig hos HP.

På jobben har vi to Lexmark-skrivere som var relativt billige. De har det ikke vært problemer med siden de ble innkjøpt for et par år siden og blekket er rimeligere enn HPs blekk og varer lenger.

Skrevet

Jeg vil anbefale HP. Bortsett fra at blekket er dyrt, så har jeg bare positive ting å si om de HP skriverene jeg har vært borte i. Vi har også en HP skriver hjemme som kostet rundt 1800kr da vi kjøpte den. Tror man bør opp i den prisen for å få en bra printer. Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt en 600krs printer.

Epson har jeg dårlig erfaring med. Men det er et par år siden så det kan hende de har blitt bedre. Men makan til blekksløser skal man lete lenge etter. HP skriveren vår synes jeg ihvertfall holder på blekket ganske lenge (bytter maks 2 ganger i året - og vi skriver ut mye store bilder og slikt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...