Gå til innhold

hva er rett?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mille_*
Skrevet

vi har kommet i en trasig sitvasjon.

for et 1/2 år siden, strømmet det vann ned på stuen.

Vi kontaktet forsikringen og takst mann ble sent hjem til oss.

Han kom fram til at badet ikke var årntlig gjort, når det ble bygd.

uttet bad dekket ikke forsikringselskapet.så vi måtte gå tilbake på eiern.

jeg har hatt 4 fagmenner hjem til oss, for å høre hva de mener må gjøres

takstmann: mente at vi måtte ordne skadene, trenger ikke rive badet.

rørlegger 1: mente at vist det skulle bli 100% må vi rive hele badet.

membran ekspert : mente at vi måtte rive hele badet.

rørlegger som kom sammen med den forje eier(som å står ansvarlig når de bygget huset: mente at vi ikke trengte rive badet.

rørlegger nr.2 som var med forje eier, fortalte meg ikke hva han mente, men bare de forskjellige områdene de skal "fikse" badet

vi bor på en ganske liten plass , så alle kjenner alle sammen, jeg er ingen ekspert så jeg vet ikke.

Men det som er er at det er dålig utført arbeid på badet så det er derfor vi fikk vann i stuen.

men her står jeg (eller sitter) å aner ikke hva jeg skal gjøre, når 2 av 4 (fagsterke folk) har helt forskjellige meninger.

det er vell en måneds tid siden sist de var her.å enda har ingenting sjedd.jeg vil gjerne vite på forhånd når de skal starte.

men vil å vite om jeg gjør det rette.hvordan vet jeg at det blir bra.kan han som ordner badet garantere med at det blir 100%

håper noen har noen ideer å komme med.

kommer med mere informasjon senere.vist det er noe dere lurer på er det bare å spørre.

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Huff for en trasig situasjon dere har kommet opp i...

Jeg er ingen ekspert, men jeg ville ha gjort alt ordentlig fra bunnen av og revet badet. Tenk om du ikke gjør det og det blir f.eks. råteskader etter at du har fått rettet opp skaden og må rive badet nok en gang!

Hadde de gamle eierne tegnet en eierskifteforsikring? Hvor lenge siden er det dere kjøpte boligen?

Nå som du har fått 4 stk uttalelser ville jeg ha gått til en advokat som har spesialisert seg på eiendom. (Det trenger ikke å være en lokal advokat). Dere må fremsette et krav mot den gamle eieren/eierskifteforsikrings-selskapet så fort som mulig!

Lykke til :)

Skrevet

Herstår det en veldig god guide til hvordan du skal forholde deg til problemet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...