sebra Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 (endret) Er det sunt?jeg pleier å spise cashew og chilli nøtter på skolen for å holde sulten i sjakk.kan jeg fortsette med det med god samvittighet?eller bør jeg kutte ut? sorry feilpost.gikk nok litt for fort. Endret 10. februar 2010 av sebra
Xtra_lilje Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Nøtter er sunt ja, men også kalorikt. Ville hvertfall kuttet ut chilinøttene. jeg lager min egen nøttemix som består av en neve nøtter ( valnøtter og mandler stort sett) og litt rosiner.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Nøtter er sunt ja, men også kalorikt. Ville hvertfall kuttet ut chilinøttene. jeg lager min egen nøttemix som består av en neve nøtter ( valnøtter og mandler stort sett) og litt rosiner. Enig.. Kutt ut chilinøttene og spis nøtter uten salt. Det beste er å lage en egen liten nøtteblanding
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Enig.. Kutt ut chilinøttene og spis nøtter uten salt. Det beste er å lage en egen liten nøtteblanding Elsker paranøtter, er de også sunne?
Gjest Elfrida Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Paranøtter er kjempesunne. De inneholder mye selen, som det norske kostholdet ellers er ganske fattig på. Men det holder faktisk med en nøtt om dagen for å dekke selenbehovet (har jeg lest et sted)!
sebra Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 Takk for svar alle sammen =) da skal jeg kutte ut chillinøttene.er bare så enkel løsning på skolen.men det er svinedyrt på skolen, så da sparer jeg jo penger og på å lage en egen nøtteblanding.
Cognizance Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 I hvilken grad nøtter er sunne avhenger av hvor mye du spiser og hvor tjukk du er. Nøtter er 50-70% fett. Sunt fett ja, men fett er fett når det handler om kalorier.
Chanel.No5 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Les litt om ulike nøtter her: http://nrk.no/programmer/tv/puls/1.1315076
Gjest aw Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 I hvilken grad nøtter er sunne avhenger av hvor mye du spiser og hvor tjukk du er. Nøtter er 50-70% fett. Sunt fett ja, men fett er fett når det handler om kalorier. Pedagogisk og full av sosiale antenner som alltid ja
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 I hvilken grad nøtter er sunne avhenger av hvor mye du spiser og hvor tjukk du er. Nøtter er 50-70% fett. Sunt fett ja, men fett er fett når det handler om kalorier. Enig i denne. Prøver å gå ned i vekt, og har oppdaget at det skal ekstremt lite nøtter til før kaloriregnskapet sprekker...
Gjest Elfrida Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Ts har ikke sagt et ord om at hun ønsker å gjøre noe med vekta.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Ts har ikke sagt et ord om at hun ønsker å gjøre noe med vekta. Hehe. Mange som spør om noe er sunt, men mener slankende. Ikke nødvendigvis i dette tilfelle da
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Paranøtter er kjempesunne. De inneholder mye selen, som det norske kostholdet ellers er ganske fattig på. Men det holder faktisk med en nøtt om dagen for å dekke selenbehovet (har jeg lest et sted)! Vanskelig å stoppe etter en
sebra Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2010 nei jeg mente ikke slankende.spiser ikke mye av det, men lurte bare på om det var en god måte og holde sulten i sjakk eller ikke.gidder ikke fortsette og spise det hvis det er like fetende som sjokolade feks.
Jenta21 Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 nei jeg mente ikke slankende.spiser ikke mye av det, men lurte bare på om det var en god måte og holde sulten i sjakk eller ikke.gidder ikke fortsette og spise det hvis det er like fetende som sjokolade feks. Per 100 gram inneholder nøtter mer energi enn sjokolade, så det er "like fetende" som sjokolade. Mye sunnere derimot.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 Per 100 gram inneholder nøtter mer energi enn sjokolade, så det er "like fetende" som sjokolade. Mye sunnere derimot. Nettopp!! Derfor er det litt fortvilet situasjon for meg som har erstattet sjokolade med nøtter...., kunne ønske det fantes noe lettere, kalorifattig snacks når fysen melder seg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå