Gå til innhold

Tannlegesekretær, evt assistent

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Heisann!

Så en annonse der de søkte etter tannlegesekretær (altså ikke autorisert), og at opplæring kunne bli gitt, som jeg har søkt på.

Men jeg stiller nok bakerst i køen, da jeg hverken har utdanning eller erfaring, men det høres jo ut som en interessant jobb. :)

Jeg har søkt på KG her på hva en tannlegesekretær/asstistent gjør, arbeidsoppgaver som kontorarbeid og assistering, men jeg vil gjerne vite enda mer! :jepp:

Så om noen av dere jobber som dette eller har, hadde jeg satt stor pris på om dere ville tatt dere tid til å fortelle meg om hvordan arbeidsdagene er. Er det hektisk, mye kontorarbeid eller mer praktisk arbeid, hvordan det er å jobbe på en slik arbeidsplass når man har null erfaring i fra før, må man skaffe/betale arbeidstøy selv, lønn når en jobber offentlig eller privat (uten erfaring, har sjekket på thsf.no, vet det varierer, men alltid greit å se hva andre har), osv.

Jeg vil vite alt som dere kan fortelle meg! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det er en bruker her som er tannhelsesekretær, men husker ikke nicket :glare:

Jeg skal utdanne meg til dette, så hvordan hverdagen er hadde vært nyttig for meg å høre også :)

Skrevet

Halloen.

Jeg er tannlegeassistent. Gikk på Utdanningshuset først. Og så fikk jeg jobb rett etter. Er ikke autorisert, ennå.

Det jeg gjør om dagen er ganske omfattende. Jobber hos en privat praktiserende tannlege. Jeg forbereder stolen, utstyr etc mellom hver pasient. Holder utstyr/instrumenter rene. Tar inn pasienter, bruker autoklav, lager kaffi, holder rent. Man bruker Opus Dental, tar imot telefoner.