Gjest Gjest for denne gang Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Hei, Jeg har et problem som jeg håper jeg kan få råd eller tips til å løse. Jeg og min mann har hatt en krangel, en ganske stor en. Ord og ting ble sagt. Så det ble slutt. Uansett, vi deler en leilighet. Og nå har han stengt seg i et rom og nekter å prate, til tross for at jeg har lagt igjen lapper. Uansett, jeg har vært dum til å ta ansvar for det økonomiske. Alle fellesregninger kommer til nettbanken min, så nå må både internett, strøm og tlf betales ( i første omgang, før leien). Jeg printet ut for noen dager siden kopi av regningene, og skrev at det var fra forrige måneds forbruk, og at nå som de må betales snart kan han sende meg halvparten til kontoen så jeg får betalt de. Saken er den at strømmen står på mitt navn, og internett på hans, og tlf er felles, da vi har trådløs familie. Men han har eget forbruk. Han har ikke svart meg, nekter min eksistens for å si det sånn. Jeg sendte mail til netcom om å løse opp trådløs familie, men da måtte et skjema sendes. Og jeg tror ikke kan kommer til å fylle det ut så jeg får sendt det. Men jeg skal prøve idag tenkte jeg, selv om jeg er 99 prosent sikker på at han vil bare kaste det. Nå vurderer jeg å bare drite i å betale internettregningen og la han heller få en advarsel i postkassa, og hvis ikke, vil han få inkasso. Jeg har ikke andre valg, hva syns dere? Jeg tenkte å si opp strømmen, be dem stenge den av. Vi har sentralvarme i huset, så det er bare forbruk det går på, noe han overgår meg på. Så min siste utvei er å betale strømmen og tlf regningen, i og med begge er på mitt navn og jeg får ikke gjort stort med det, og bare droppe internett da det står på hans, og heller si opp strømmen. Dette er bare min siste utvei, har prøvd å prate med han, men han er barnslig nok til å ikke gidde. Han kunne bare skrevet en lapp tilbake til meg? Nå vet jeg ikke hva han vil, eller hva han holder på med. Men jeg er ganske sikker på at han gjør det med vilje. Da jeg jobber bare deltid og er fulltidsstudent, mens han jobber fulltid og tjener minst 3-4 ganger mer enn det jeg gjør. Jeg har med andre ord, ganske dårlig råd til å plutselig rutte med flere tusen kroner mer i måneden. Så vær så snill, han her er umulig og det går ikke an å banke noe vett i han. Jeg har gitt han 6 dager på å ta seg sammen. Men nå kan jeg ikke vente stort lenger, nå må ting ordnes. Hva kan jeg gjøre? jeg prøver å løse dette uten å involvere andre folk, er det noe man kan gjøre hos en advokat, hvis det blir helt krise? Han er jo registrert i og bor i samme husstand. Takk...
Gjest Gjest_beate_* Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Dette høres ikke så greit ut for deg, men tror nok det beste er at du har kommet deg unna denne mannen. Siden dere eier leilighet sammen må du ordne opp i det, i tillegg selvsagt kvitte dere med felles strøm, internett, tlf o.l. Utrolig vanskelig for deg når dere ikke kan prate sammen, men kanskje reagerer han om du flytter ut litt? Kan du det? Bo hos familie eller venner en liten stund til dere har fått løst dette? Og da kan du jo si opp strøm, tlf og internett... Skriv en lapp til han om at du sier opp alt dette dersom han ikke tar en prat innen fredag. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Strøm og telefon ville jeg ha sagt opp. Det burde ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå