Gå til innhold

Når han ikke vil si de 3 ordene tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg er en jente på 20 år, som har 2 lange forhold bak meg. Det ene på 2 år og det andre på 3. Har hatt en god stund alene nå, siden begge forholdene har vært både dårlig og hardt. Da snakker jeg om ting som er virkelig hardt. Grunnen til at det har vart er fordi jeg har et slags "morsinstink". Jeg tror jeg kan fikse alle som har problemer:)

For 3mnd siden ble jeg sammen med en utrolig snill gutt. Han er flink på skolen, flink i idrett, har gode fremtidsutsikter og idealer. Han koser og kommuniserer med meg på en måte som har fått meg til å bli veldig trygg på han. Jeg er veldig, veldig glad han! Jeg bestemte meg derfor etter disse 3 mnd å si at jeg elsker han. Det er mulig det er tidlig, men for meg føles det rett. Jeg forventer ikke et giftemål, jeg bare er utrolig komfortabel og glad for den livssituasjonen jeg er i nå. Men han vil ikke si det tilbake! Grunnen er at han ikke elsker meg enda. Selv om han tidligere har uttrykt at dette ikke er et veldig spesielt ord for han.

Det får meg til å føle meg usikker, såret og jeg trekker meg unna. Har blitt lekt med før, og vil ikke sette meg i den situasjonen igjen. Grunnet min dømmekraft, hadde det vært fint å høre hva dette egentlig kan være? Er det noen andre som har sagt de 3 viktige ordene og ikke fått dem tilbake? Jeg synes hvertfall det er utrolig skummelt:) Rar som jeg er føler jeg at ordene er ødelagt for meg. Han har på en satt meg så langt ned på bakken igjen, at jeg på dette tidspunktet føler jeg ikke vil si det til noen gutt noen gang igjen. DRAMATISK, jeg vet. Men det er jo de ordene som får deg til å føle deg trygg? Eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aa virkelig elske noen etter bare 3 mnd er vel mer uvanlig enn vanlig. At han ikke sier det tilbake betyr ikke at han ikke er glad i deg, men det tar som regel tid foer man virkelig elsker noen. Gi mannen tid..

Skrevet

Tid gir jeg han gjerne:) Kunne godt gitt meg selv bedre tid å. Tingen er at han har brukt disse ordene ved andre tilfeller. Ringt meg når han var full etter en mnd. Sa det tilbake når jeg sa det. Men har nå må en måte trukket det tilbake. Sagt han ikke er klar. Noe som virker veldig umodent for min del. Enten elsker du en person eller ikke. Blir ihvertfall veldig rotete for meg:P

Skrevet

Slapp av og trekk pusten og len deg tilbake. Når man sier jeg elsker deg, kan man ikke vente at den andre sier det tilbake på kommando, selv ikke etter mange år som par. Hvis den ene sier det, kommer det spontant, men man kan ikke regne med at den andre er like spontan. Kanskje sier man det mens den andre tenker på noe helt annet, regninger, problemer med bilen, jobbrelaterte saker. Lista er lang.

Skrevet

Jeg vil også råde deg til å slappe av og ikke stresse med dette. Det er så mange andre måter å vise at man setter pris på et menneske enn å si tre små ord.

Skrevet

Hva dette kan være ? Noen har et bilde av at man rett og slett ikke vet så mye om en person etter 3 måneder, at det blir feil å si det. Ikke at det skal gå en viss tid i form av måneder og år, men for meg så har jeg aldri følt det slik før over 1 år sammen.

Ta det ikke så tungt, jeg hadde ikke sagt det på en stund hadde jeg vært deg, bare la han drive. SÅ får han si det når han er klar for det. FOlk er forskjellige, man kan jo også tenkes; hvordan klarer du å si det nå ? .... Vær deg selv og vent =)

Skrevet

Jeg synes du skal kaste denne bekymringen så fort du kan! Allerede etter 3 mnd har du begynt å ønske at han skal være som deg. Du sier selv at du kanskje har for mye ”morsinstinkt” – og tiltar deg antageligvis for mye ansvar for andre. La denne mannen selv ta ansvar for seg selv, sine egne følelser og sin egen uttrykksmåte, og respekter det uten å lage drama. Hvis du begynner å ”mase eller trygle” om dette risikerer du at han til slutt slenger ut de 3 ordene for å få deg til å slutte å mase. Det er vel ikke slik du ønsker at det skal være?

Gled deg i stedet over den han er og vær glad for at du er en kvinne han har lyst til å bli mer kjent med.

Gjest Elfrida
Skrevet
Men det er jo de ordene som får deg til å føle deg trygg? Eller hva?
For meg er det bare ord - det er handlinger, hvordan man har det sammen og kommuniserer som får meg til å føle meg trygg. Og personlig har jeg aldri sagt det til noen etter så kort tid.
Skrevet

Nå når du har truffet en fantastisk gutt må du ikke kaste vekk forholdet ditt med ham ved å presse ham til å si følelser han egentlig ikke er klar for. Mange sier disse tingene for tidlig fordi de opplever et press om å si det, men sier det da kanskje egentlig uten å mene det helt. Kjæresten din skjønner at dette er ord man skal ta vare på og ønsker ikke å si dem uten at han er helt sikker. Det at han har sakt det tidligere betyr bare at han ikke tenkte seg skikkelig om da, eller opplevde at han var forpliktet til å si det, eller at han var full etc.

Nå kjenner han at dette er alvårlig og at han ikke ønsker å tøyse med disse ordene. Sett pris på at du faktisk har en så moden kjæreste som skjønner at dette ikke er noe man skal si før man mener det.

Jeg tviler ikke på at du kan elske ham allerede nå. Det er fullt mulig for noen, selv om det kjennes veldig rart for andre. Men det er viktig at du gir ham tid til å finne når det er rett for ham. Du må ikke ødelegge dette ved å presse ham, bli paranoid etc. Du sier jo at han ellers gjør deg trygg og at du har opplevd at du kan stole på ham. Betyr ikke det mye mer enn at han sier noe som han kanskje egentlig ikke helt står inne for?

Skrevet

Hvis noen hadde sagt at de elsket meg etter tre måneder, hadde jeg fått en rakett i rævva og vært ute av døra og forholdet før personen rakk å blunke. For heftig, for klamt, aaaaltfor tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...