Nemesis75 Skrevet 4. september 2003 #1 Skrevet 4. september 2003 Noen her som har et omvendt alderssprik? Jeg og samboeren har en aldersforskjell "den gale veien" og det irriterer meg :evil: ( mildt sagt) når folk kommenterer dette. Greit nok når saken påpekes. Uvanligheten i det er jo noe jeg også anerkjenner, men det er det hånlige DETTE-forholdet-kaaan-man-ikke-ta-seriøst utrykkene som irriterer meg. Jeg er 27 år og har endelig møtt mannen i mitt liv.Han er 4-5 år yngre.So! Går ikke rundt konstant irritert altså, hvis det skulle virke sånn. Tenkte bare ta opp problemstillingen og se om andre har lignende erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 hva er feil vei å hva er rikti vei på aldersforskjell... hvem haar bestemt hva som er det riktige...
Hu i Svingen Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Ja, har vel egentlig samme erfaring, men bryr meg ikke om det. Etter en stund skjønner folk uansett at det er alvor til tross for "aldersproblematikken". Litt håpløst er det dog å komme på fest og få høre: "Er DET DER kjæresten din? HA HA HA!" Men man må jo bare le av det, det er uvesentlig hva folk måtte mene.
monikabrx Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Feil og riktig vei?? Jeg er gift med en som er 4,5 år ygre en meg. Om noen komenterer det, er det i en fleipete tone, plager meg ikke.
Nabodama Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Egentlig så synes jeg det er flott at vi damene kommer etter, og også kan finne en som er yngre enn oss. Jeg ser også at yngre menn har en tendens til å tenke "oppover" i alder. Mulig enkelte menn ikke synes noe særlig om det, men de har jo hatt dette "privilegiet" i alle år. Blir vel færre å konkurrere om, da. Jeg tror det blir mer og mer vanlig med aldersforkjell "den andre veien"
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har bevisst eller ubevisst styrt unna yngre menn. Jeg har vel det i bakhodet at jo eldre jeg blir jo mer attraktiv blir de yngre kvinnene Ergo vil jeg helst være endel yngre enn min mann slik at jeg forblir "ung" noen år til Klarte ikke helt å få til det nei. Min mann er usle ett år eldre. Nå er jeg 30 og føler meg gammel, mens med en 40 åring som mann så hadde jeg fremdeles vært en lite spire Nei, kan jo ikke tenke slik. Har en tante som er samen med en mann som er 15 år yngre. De har vært sammen i over 10 år og har det supert sammen. Men ser jo at hun blir litt krampaktig "ung" til tider. Det har hun innrømmet selv, at det noen ganger er tøft å skulle holde "tritt" med en ung fyr.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Kjenner mange som er gift/samboer med menn som er yngre. Og noen er mye yngre. Men jeg har aldri tenkt over dette i det hele tatt. 5 år yngre eller eldre er jo ett fett. Og de jeg kjenner har heller aldri fått noe pes på dette heller.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Noen her som har et omvendt alderssprik? Jeg og samboeren har en aldersforskjell "den gale veien" og det irriterer meg :evil: ( mildt sagt) når folk kommenterer dette. Greit nok når saken påpekes. Uvanligheten i det er jo noe jeg også anerkjenner, men det er det hånlige DETTE-forholdet-kaaan-man-ikke-ta-seriøst utrykkene som irriterer meg. Jeg er 27 år og har endelig møtt mannen i mitt liv.Han er 4-5 år yngre.So! Går ikke rundt konstant irritert altså, hvis det skulle virke sånn. Tenkte bare ta opp problemstillingen og se om andre har lignende erfaringer? ← Oi, detter er jo på grensen til avvik. vet ikke om det kan behandles i Norge... Ærlig talt, en forskjell på fire/fem år? Jøss når man tenker forskjell så er det nok mere år enn som så.
Hu i Svingen Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Oi, detter er jo på grensen til avvik. vet ikke om det kan behandles i Norge... Ærlig talt, en forskjell på fire/fem år? Jøss når man tenker forskjell så er det nok mere år enn som så. ← Poenget ditt var?
Nemesis75 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2006 Så merkelig å se at tråden jeg skrev for over tre år siden plutselig dukker opp Hadde helt glemt den. Vi er fremdeles sammen og har overhodet ingen problemer med aldersforskjellen. Det flater seg ut etterhvert og etter 5 års samboerskap er vi såpass samkjørte at slike ting er helt uvesentlig. Vi har det utrolig godt sammen og setter pris på hverandres egenskaper uavhengig av alder men artig å se tråden min lell....
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Er mange som henger seg opp i ting som ikke helt passer i den rammen de mener er normalt... (Har nok litt lite annet å finne på...) Jeg kjenner flere par hvor jenta er elst. Både ti og tolv år eldre, og de har vært sammen i mange år. I de tilfellene jeg kjenner virker nesten jentene yngst, ikke fordi de er krampaktige, men fordi mennene også er litt gammelmodige i forhold til alderen. Så lenge en har det bra sammen så betyr ikke alderen noe. Og når det er sagt. Min bestemor er 10 år yngre enn min bestefar, og er i mye dårligere form enn han nå. Så er ikke garantert at en "holder" seg best selv om en er yngst. Min kjære og jeg er jevngamle. Jeg er bare 4 måneder eldre enn han, men han skal ha det til å høres mest mulig ut. Spesielt siden jeg er født på 70 tallet, mens han på 80 tallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå