Gå til innhold

fra wordpad til pdf?

Anbefalte innlegg

Gjest smurfen
Skrevet

Hvordan gjør jeg dette? Jeg har adobe reader, men det hjelper jo meg ikke:-) hjelp!

Skrevet

Om jeg forstår deg korrekt, så ønsker du å lage en PDF fil av noe du har skrevet i WordPad?

Det finnes et genialt gratis verktøy som heter CutePDF Writer.

Når du installerer dette på PC'en din vil den dukke opp som en helt vanlig printer i Windows.

Dermed kan du bruke dette til å lage PDF fra alle mulige windowsprogrammer som har mulighet for utskrift.

Du velger bare å printe som du ville gjort ellers, velger CutePDF fra listen over tilgjengelige skrivere, og velger å skrive ut.

Da vil det dukke opp et lagre-dialog hvor du da kan lagre din PDF.

CutePDF Writer finner du her: http://www.cutepdf.com/products/CutePDF/writer.asp

Du velger Free Download til venstre på siden. Under installasjonen så vil du få en melding om at du trenger en Converter, installasjonsprogrammet tilbyr seg å laste ned og installere denne. Dette takker du bare ja til.

Gjest smurfen
Skrevet
Om jeg forstår deg korrekt, så ønsker du å lage en PDF fil av noe du har skrevet i WordPad?

Det finnes et genialt gratis verktøy som heter CutePDF Writer.

Når du installerer dette på PC'en din vil den dukke opp som en helt vanlig printer i Windows.

Dermed kan du bruke dette til å lage PDF fra alle mulige windowsprogrammer som har mulighet for utskrift.

Du velger bare å printe som du ville gjort ellers, velger CutePDF fra listen over tilgjengelige skrivere, og velger å skrive ut.

Da vil det dukke opp et lagre-dialog hvor du da kan lagre din PDF.

CutePDF Writer finner du her: http://www.cutepdf.com/products/CutePDF/writer.asp

Du velger Free Download til venstre på siden. Under installasjonen så vil du få en melding om at du trenger en Converter, installasjonsprogrammet tilbyr seg å laste ned og installere denne. Dette takker du bare ja til.

tuuuusen takk:-) kjempe fint at du tok deg tid til å forklare dette for meg:-)

Skrevet (endret)

Eller laste ned open office (som ms office med alt integrert av typen excel, word, power point, access og "paint"), som har en knapp som heter "pdf".

Jeg stemmer for open office, da har du like stor funksjonalitet som når du bruker word etc.

Open office er gratis og finnes her: openoffice.org

Endret av tineline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...