Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Bruker dere øredobber som ikke er sølv og gull? Jeg er så redd for å få nikkelallergi eller noe sånn. Har akkurat fått meg hull i ørene og har bare gått med gull og sølv øredobber siden det.

Våger dere å bruke andre øredobber i annet materiale?

Mange som lider av nikkelallergi?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg bruker ørepynt av andre ting ja. (Dvs, jeg har bare tre sett, det ene er det de putta inn da jeg tok hull, aner ikke hva de er av jeg, og de andre er av sølv, det vet jeg. De siste, aner ikke, de er fra italia)

Jeg oppdaga fort nikkelallergi da jeg fikk klokke til 7-årsdagen, rød hele hånda mi gitt (vel, de klokka var i alle fall) Men, nå i voksen alder har jeg null problemer med dette. Jeg spiser egentlig allergitabletter da, men får ikke noen reaksjoner om jeg dropper dem heller (spiser tablettene for andre allergier altså, men dropper dem litt, fordi jeg etter en undersøkelse nå nylig viste meg å ikke reagere på noe som helst, så da prøer jeg litt uten)

Men, ja, jeg tør å bruke andre ting. Kanskje fordi jeg ikke er redd for å få nikkelallergi. Jeg HAR det jo (eller, HADDE? Kan man vokse det av seg?)

Skrevet

Jeg bruker stort sett bare øredobber av gull eller sølv. Jeg har ikke nikkelalllergi, og tidligere brydde jeg meg ikke om dte var ekte eller uekte metall.. Men det føles tryggest med ekte, og så blir det lett misfarging rundt hullene når jeg har brukt uekte en stund.

Skrevet

Har nikkelallergi og bruker kun sølv, gull eller kirurgisk stål.

Hvis ikke får jeg kløende knallrøde øreflipper!

Ikke lekkert...... :o

Skrevet

Jeg har hatt hull i ørene siden jeg var fem, og har aldri kunnet bruke smykker med nikkel i. Gull og sølv (og sikkert kirurgisk stål også, men jeg har ikke noe slikt) må det være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...