Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg akseptere at kjæresten min (bor ikke sammen)har overvekt av veninner i forhold til kompiser på facebook? Noen av veninnene på facebook har profil på Match (datingside) der også jeg traff han for 6 mnd siden. Er det ikke naturlig og kvitte seg med disse veninnene når en går inn i et forhold eller bare overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer. Det er en grunn til at han ikke allerede er blitt sammen med dem..

Skrevet

Venner på lista på BF er ofte ganske ubetydelig. Mange overser dem totalt og har ingen kontakt med dem. Om han ønsker kontakt med dem får han fint dette om de står på lista hans eller ikke, så det utgjør ingen forskjell.

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet

Hvis dette er jenter han har blitt kjent med på nett burde han slette de fra facebook syns jeg:-)

Skrevet

Tror ikke det er noe å bry seg om. Er jo faktisk litt tiltak å slette venner, må gå innpå hver eneste sin profil og slette. Og så lenge de ikke merkes (dvs ikke kommenterer på hans profil eller ikke oppdaterer profilen sin så ofte) spiller det jo ingen rolle egentlig.

Jeg har en drøss med "venner" jeg aldri "ser" på fb, tenker ikke engang over at de er der. Noen er også tidligere flørter ... det spiller ingen rolle for meg. Hvis en fremtidig kjæreste hadde "krevd" at jeg skulle gå å sile ut alle guttene jeg en gang i tiden har hatt kontakt med, men som jeg ikke egentlig har kontakt med i dag, ville jeg ha syntes det var sært og noe kontrollerende.

Skrevet
Bør jeg akseptere at kjæresten min (bor ikke sammen)har overvekt av veninner i forhold til kompiser på facebook?

Du synes sikkert ikke jeg svarer på spørsmålet ditt men jeg tenker at måten du stiller spørsmålet på (bør jeg akseptere) avslører et snev av behov for kontroll. Mulig jeg tar feil, og som sagt - jeg svarer jo ikke på spørsmålet ditt. :)

Vennelista på Facebook er ikke noe å bry seg om

Skrevet

Synes strengt tatt ikke du har noe med hvilke venner han har på facebook. Han har rett til et privatliv og sitt eget sosiale nettverk selv om han har kjæreste.

Skrevet

Kjæresten min får ha de vennene han vil, og han aksepterer at jeg har mine venner. Ferdig med det.

Skrevet

Da jeg var aktiv nettsjekker, sjekket jeg ut fb-profilene til dem jeg pratet mye med. Var det stor overvekt av kvinner droppet jeg faktisk videre kontakt. Gadd ikke treffe en som samlet på kvinner. Jeg selv legger aldri til folk jeg kun har pratet med på nett. Men å måtte slette dem i ettertid blir feil og unødvendig.Kjæresten min har flere ekser på fb, jeg har ingen ekser der. Man er forskjellig. Jeg bryr meg ikke at han har det, for han er en meget passiv fb-bruket :)

Skrevet

Tror ikke jeg hadde brydd meg.. Facebook er en nettverksssamler der folk som har hatt minimal kontakt driver og legger hverandre til. Folk fra hjemstedet mitt som ikke hilser på meg "irl" legger meg til, så jeg tar det svært lite seriøst.

Holder han på å snakke med disse jentene hele tiden, er det en annen sak...

Skrevet
Da jeg var aktiv nettsjekker, sjekket jeg ut fb-profilene til dem jeg pratet mye med. Var det stor overvekt av kvinner droppet jeg faktisk videre kontakt. Gadd ikke treffe en som samlet på kvinner. Jeg selv legger aldri til folk jeg kun har pratet med på nett. Men å måtte slette dem i ettertid blir feil og unødvendig.Kjæresten min har flere ekser på fb, jeg har ingen ekser der. Man er forskjellig. Jeg bryr meg ikke at han har det, for han er en meget passiv fb-bruket :)

Føles litt som om han "samler på damer" ja, og han er en MEGET aktiv FB bruker. Så har det også hendt at han har lukket dataen kjapt når jeg kommer, noe som får meg til å tro at han gjør noe litt over streken...

Skrevet
Tror ikke jeg hadde brydd meg.. Facebook er en nettverksssamler der folk som har hatt minimal kontakt driver og legger hverandre til. Folk fra hjemstedet mitt som ikke hilser på meg "irl" legger meg til, så jeg tar det svært lite seriøst.

Holder han på å snakke med disse jentene hele tiden, er det en annen sak...

Jeg vet jo lite om han snakker med disse jentene, bare det at han er på FB konstant. Mistenker at han liker "annerkjennelse" fra jenter, og den spenningen det gir...

Skrevet

Min kjäreste har fortfarande intensiv kontakt med ALLA sina ex.. Jag har haft stora problem med dette, speciellt med den sista jenten. De prater hele tiden på FB och jag har till och med tjyvläst hans meldinger när han varit hjemifra. Då har jag hittat saker som jag absolut inte vill hitta, men som ändå inte behöver betyda utro eller att han inte älskar mig. Jag har fått lära mig att det finns en grunn till att han är med mig och ikke med noen av de andre jenterna! Jag har också pratat med honom om det här och då har han skrattat och det har fölets som om jag överreagerat på det hela.

Jag tror inte att det är något att lägga någon vekt vid. Han är ju sammen med dig eller hur? :)

Skrevet

alle har vell venner på fb som man ikke har spesiell kontakt med, men bare har de der alikevell liksom. eller at det er folk man har hatt kontakt med en periode men som det ikke ble no mer med.

han valgte faktisk deg, og hadde han ville vært utro eller upassende med andre jenter så hadde han gjort det på andre måter også.

og som noen nevner, så har han også et sosialt nettverk og et privatliv som du ikke har noe rett til og kontrollere.

jeg ville heller satset på og stole på hannes følelser for deg og velge og stole på han og ikke bry meg om slike bagatell ting ;)

Skrevet

Typen min har mer enn 200 jenter på sin liste, og mindre enn 100 gutter. Av disse har han mest kontakt med kompisgjengen, et par venninner og familien. Mange av disse jentene har han bare såvidt truffet engang. At han har langt til mange av dem etter at vi ble sammen, stusset jeg litt over før. Men han er ikke særlig kritisk til hvem han legger til. Og grubler mye ikke før han trykker "aksepter". Og man slutter jo ikke å bli kjent med nye folk fordi om man har kjæreste:)

Jeg har ca 120 gutter og 30 jenter på listen. Av disse har jeg mest kontakt med kompisene mine, bestevenninna og familien. Jeg har alltid hatt flest guttevenner. Typen visste fra starten at jeg omgås flest gutter.

Hvis han hadde klikket helt pga alle guttene på min liste, ville jeg lurt på hva slags forhold han selv har til jentene på sin liste...

Skrevet

Det er jo ikke exer det handler om engang her.

Jeg bryr meg ikke. Hvem han har på sin venneliste spiller ingen rolle for meg. Han bruker ikke tid på å sitte der og chatte med folk heller, hadde han gjort det dagen lang så hadde det vært noe annet, men ikke på grunn av damene.

Hva er det med at facebook er så ille? Jeg har da folk på vennelisten min som jeg har pratet med 1 gang, eller venner av en venn osv.

Tviler på at det er noe å uroe seg for, ro ned, og tenk på hvorfor han er sammen med deg. Dette er et problem du blåser opp og blir større og større etterhvert...

Synes det er ganske latterlig at "ja nå har jeg fått meg kjæreste, så da må jeg slette alle dere fra vennelista mi". Hvorfor det ?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Bør jeg akseptere at kjæresten min (bor ikke sammen)har overvekt av veninner i forhold til kompiser på facebook? Noen av veninnene på facebook har profil på Match (datingside) der også jeg traff han for 6 mnd siden. Er det ikke naturlig og kvitte seg med disse veninnene når en går inn i et forhold eller bare overreagerer jeg?

Dump han. Han har disse som han hadde noe på gang med og har møtt på nett akkurat som deg der fordi han ønsker å ha et sikkerhetsnett, og mulighet til å kanskje få noe bedre siden dere ikke bor sammen engang.

Han holder mulighetene åpne, så lett er det.

Skrevet

** åh, kjenner på meg at det er så digg å ikke være fb-bruker ** :)

Skrevet
Dump han. Han har disse som han hadde noe på gang med og har møtt på nett akkurat som deg der fordi han ønsker å ha et sikkerhetsnett, og mulighet til å kanskje få noe bedre siden dere ikke bor sammen engang.

Ja jeg er enig her. Dette handler om en kar som er tvangspreget avhengig av å ha muligheter og få tilbakemeldinger på seg selv fra det andre kjønn. Sånne leter alltid etter noe "bedre" og finner det aldri uten å høre alarmklokkene ringe selv...

Skrevet

Hvorfor lar dere FB få så stor betydning i livene deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...