Gå til innhold

gravid med en sjeleløs gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har det så veldig vondt, er gravid og skal ta abort min x eller hva han er gir meg null støtte. dette er vondt jeg sier han kan være støttende sende mld ringe høre hvordan jeg har det, men ingenting gir faen han vil jeg skal kvitte meg med barnet så fort som mulig. veldig vondt. er veldig dårlig fysisk ingen støtte, vil ikke leve, vedig tungt. kan noen gi meg støttende ord.

jeg har det så innmari vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klem:

Vil DU ta abort da? For guds skyld, ikke gjør det for hans skyld! :trøste:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
:klem:

Vil DU ta abort da? For guds skyld, ikke gjør det for hans skyld! :trøste:

ja, var ikke planlagt dessuten sier han hvis jeg får arn vil han ikke ha noe med det å gjøre. men jeg er ikke klar selv. ingen utdanning ikke fast jobb engang. men gjør vondt med ingen støtte.

Gjest Supermimz
Skrevet

Hei du. Dette ordner seg.

Ta en titt på http://www.unginfo.oslo.no/helse-og-sosial/abort.html

Det valget du tar er et godt valg uansett, men husk at det må være ditt eget valg. Denne kjæresten din hørest ikke ut som noe særlig til mann, er det en slik fyr du egentlig vil ha? Du fortjener den kjæresten du virkelig ønsker deg vet du. Klem til deg.

Skrevet

For en sviker til "type" du har... har du ingen som kan støtte deg, og hjelpe deg om du velger å beholde barnet da? venner? familie?? du har jo rett på noe støtte selv om du ikke har jobb...

Gjest Føler med deg
Skrevet

Du er jo utrolig sterk som går gjennom dette, og vil nok være enda sterkere når det verste er over. Da håper jeg du er klar til å ta et standpunkt i forhold til eksen din, og kan se at du er verdt altfor mye til å godta å bli behandlet på den måten, ikke bare av ham men også av deg selv. Tenk over alt som er fantastisk med deg, jeg kan love deg, selv uten å ha truffet deg, at du har altfor mange gode sider til å godta noe mindre enn det beste for deg. Noen synes kanskje at dette ble en veldig pepp-melding, men det gjør ikke det som står her mindre sant, og jeg håper du tar det med deg i denne vanskelige tiden, og ikke glemmer at du styrer ditt liv og bestemmer selv hvordan du vil behandles. Hvis eksen din ikke klarer å gi deg det du trenger, så snu deg til noen som klarer det, og hva du enn gjør ikke glem deg selv! Masse lykke til, klem fra meg!

(ps. hvis du trenger litt veiledning er det en bok jeg er veldig glad i som er lett og lese og veldig effektiv, den heter "alt sitter i hodet" av Trine Åldstedt)

Skrevet
For en sviker til "type" du har... har du ingen som kan støtte deg, og hjelpe deg om du velger å beholde barnet da? venner? familie?? du har jo rett på noe støtte selv om du ikke har jobb...

Herregud, hvorfor må det alltid komme noen og gi råd om å beholde barnet når de har bestemt seg for ikke å få det?

Til TS:

Gå gjennom aborten: ikke for hans del men for din egen. En mann som er så lite støttende ønsker du ikke som far til dine barn. Vent med å få barn til du er i et stabilt forhold med en mann som er skikket til å ta ansvar, og dere begge er klare for det.

Jeg støtter fullt og helt den gjesten over her som kom med en pepp-melding. Vær bevisst at du er verdt noe.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

åh tusen takk for alle gode ord, det varmer slik at jeg fikk noen tårer. , men jeg må være sterk, det er veldig tungt. det gjør innmari vondt i det hele tatt være i en slik situvasjon.

Håper at jeg har bedre dager i vente, jeg får bare håpe på det beste.

tusen takk hvertfall.

Gjest post-it
Skrevet

Tenk deg om flere ganger mht abort; det er mange som angrer i ettertid og får depresjoner av det. jeg sier ikke nødvendigvis at du får det, men jeg sier bare at det kan skje.

Du er i en vanskelig situasjon, og ingen av løsningene er enkle. Og uten utdanning og fast jobb er det så klart vanskelig å ta seg av et barn. At x-en din er en dust gjør ikke saken noe bedre akkurat.

Men jeg leser av og til om kvinner som sliter med ettervirkninger og anger, og disse har vært i en situasjon som du er i nå og valgt abort. I ettertid angrer de, og sier at de ville valgt å beholde barnet om de kunne skru tida tilbake.

Skrevet
Tenk deg om flere ganger mht abort; det er mange som angrer i ettertid og får depresjoner av det. jeg sier ikke nødvendigvis at du får det, men jeg sier bare at det kan skje.

Du er i en vanskelig situasjon, og ingen av løsningene er enkle. Og uten utdanning og fast jobb er det så klart vanskelig å ta seg av et barn. At x-en din er en dust gjør ikke saken noe bedre akkurat.

Men jeg leser av og til om kvinner som sliter med ettervirkninger og anger, og disse har vært i en situasjon som du er i nå og valgt abort. I ettertid angrer de, og sier at de ville valgt å beholde barnet om de kunne skru tida tilbake.

Slike innlegg er ganske så unødvendige å komme med når en person faktisk har bestemt seg for å gjennomføre synes nå jeg men. Eneste du oppnår med dette er å gi dårlig samvittighet! Synes TS har gjort et fornuftig valg, hun er i en situasjon hvor hun ikke er klar for barn, og barnefaren er en drittsekk.

TS, dette klarer du! Gjør deg ferdig med utdannelse og alt du vil gjøre, og den dagen du er klar for barn og kjenner det i hjertet ditt, har du sikkert funnet deg en mann som er titusenvis ganger bedre enn han du har vært sammen med til nå! For det kommer til å skje en dag, selv om det kanskje ikke kan virke sånn nå. :klemmer:

Skrevet

Det går bra....ting er bare så utrolig vanskelig av og til og nesten ikke til å holde ut...men det går over. Jeg var i din situasjon en gang for mange år siden...da jeg var på sykehuset rota fyren med min beste venninne...tror du jeg hadde det godt den tiden? Nei....men jeg kom over det...fikk bedre venninner og angrer ikke i det hele tatt på valget jeg gjorde.

I dag er jeg nok et av verdens lykkeligste personer....ikke glem hvordan verden er når du er lykkelig. Du blir det nok igjen...kjemp, gråt og bli ferdig med denne mørke tiden. Så : VELG å se fremover mot lyse tider...da kommer de :klemmer:

Skrevet

Hvis du vil ta abort så gjør det. Du bestemmer. Ikke bry deg om hva andre måtte si om abort og at du kommer til å angre og bla bla. Barn kan du få senere i livet når du har en fast kjæreste som støtter deg og som vil ha barn :)

Ingen unger fortjener å vokse opp uten en far.

Gjest post-it
Skrevet
Slike innlegg er ganske så unødvendige å komme med når en person faktisk har bestemt seg for å gjennomføre synes nå jeg men. Eneste du oppnår med dette er å gi dårlig samvittighet!

Nå har ikke jeg skrevet noe for å gi henne dårlig samvittighet, men for å gjøre henne oppmerksom på hvordan andre i hennes situasjon har følt seg etterpå. Det er mange som feier slike reaksjoner under teppet "sånt snakker vi ikke om, hysj" og så blir jenta sittende der alene med tankene sine. Noen opplever det slik, andre ikke.

Hvor vanlig en slik reaksjon er vet jeg ikke, og om TS vil få en slik reaksjon vet jeg heller ikke. Men man må jo være oppmerksom på at det kan skje. Og i så fall er det best å være forberedt.

Skrevet
Nå har ikke jeg skrevet noe for å gi henne dårlig samvittighet, men for å gjøre henne oppmerksom på hvordan andre i hennes situasjon har følt seg etterpå. Det er mange som feier slike reaksjoner under teppet "sånt snakker vi ikke om, hysj" og så blir jenta sittende der alene med tankene sine. Noen opplever det slik, andre ikke.

Hvor vanlig en slik reaksjon er vet jeg ikke, og om TS vil få en slik reaksjon vet jeg heller ikke. Men man må jo være oppmerksom på at det kan skje. Og i så fall er det best å være forberedt.

Skam deg! En skal ikke skremme de som har bestemt seg og som er i en vanskelig situasjon på den måten! De som har bestemt seg for abort for sin egen skyld har nemlig svært sjelden slike ettervirkninger.

Har selv tatt abort i en vanskelig periode og det er et av de riktigste valgene jeg noensinne har tatt. På forhånd hadde jeg også lest mye om alle som angret abort. Derfor spurte jeg legen om hvor vanlig det egentlig var. Det er faktisk vanligst å takle dette helt fint. Det er bare det at abort fremdeles er så tabubelagt at det å stå fram og si at en ikke angrer er veldig veldig uvanlig. "Alle" som angrer skriver jo om det i diverse nettfora og andre steder, og det er liksom mest stuerent å si at en angrer. Jeg har ikke angret ett sekund, og priser meg lykkelig for at jeg ikke valgte å bære fram barnet i den vanskelige situasjonen jeg var i.

Skrevet

dette klarer du ts. :klemmer:

drit i tullingene som bare er her for å holde moralpreken.

Gjest post-it
Skrevet
Skam deg!

Nei, jeg har ingen grunn til å skamme meg. Jeg har ikke kommet med en moralsk pekefinger, heller ikke dømt henne nedenom og hjem.

Jeg gjør henne oppmerksom på mulige ettervirkninger, det er alt. Det er en ærlig sak, og gjort i beste mening.

Skrevet
Nei, jeg har ingen grunn til å skamme meg. Jeg har ikke kommet med en moralsk pekefinger, heller ikke dømt henne nedenom og hjem.

Jeg gjør henne oppmerksom på mulige ettervirkninger, det er alt. Det er en ærlig sak, og gjort i beste mening.

hun vil ha STØTTE, IKKE helsesøster info

Gjest post-it
Skrevet
hun vil ha STØTTE, IKKE helsesøster info

Helsesøstre pleier ikke komme med slik info. Hadde de gjort det hadde jeg ikke giddet å skrive dette.

Skrevet

Uff... : |

Men HUSK dette er din kropp! og x din har ingenting han skulle ha sagt!. og gjør ditt beste på og ikke gå tilbake til x'en. som mener noe sånt..!!

Jeg er vel egentlig litt imot abort, men det er vanskelig og få barn til verden når man ikke har utdannelse eller jobb:( . man vil jo gi barnet en trygg oppvekst!, og ikke risikere og bli hjemløs..

Og neste gang så bruk prevensjon!!, :-)

og finne noen der du bor å snakke med ! for mange sliter etter en abort..!!

Skrevet
og finne noen der du bor å snakke med ! for mange sliter etter en abort..!!

Det er faktisk enda flere som ikke sliter etter en abort! Slutt nå å advare den stakkars jenta om at en kan komme til å slite hvis en tar abort. Hun har fått mange nok beskjeder om det...

Ellers er jeg selvsagt enig i at det er både godt og nyttig å finne noen å snakke med for hjelp og støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...