Gjest undrer Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Det ser ut til at jeg må skaffe meg en advokat, men har svært lav inntekt. Ligningen i fjor lød på 220 000.- Ser at jeg kvalifiserer til fri rettshjelp, men hva betyr det egentlig? Er alt helt gratis, eller må jeg betale noe selv? Det gjelder barnefordeling.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Alt er gratis til du evnt taper saken. Da sitter du ofte igjen med en fet regning på MOTPARTENS utgifter til saken. Nå er det spesielle regler som gjelder for barnefordelingssaker, og akkurat dette punktet skulle taes opp. Men om det er gjort og endret vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Alt er gratis til du evnt taper saken. Da sitter du ofte igjen med en fet regning på MOTPARTENS utgifter til saken. Nå er det spesielle regler som gjelder for barnefordelingssaker, og akkurat dette punktet skulle taes opp. Men om det er gjort og endret vet jeg ikke. Nei, herregud, dette er helt feil. Dette synes jeg er veldig skummelt med slike forum, altfor mye feilinformasjon. Du kvalifiserer til fri rettshjelp, ja. Men det er også en formuesgrense, du må ikke ha formue på over kr 100 000. Du må betale en egenandel på 890 for barnefordelingssaker. Advokaten hjelper deg med juridisk bistand/rådgivning. Om det så blir rettssak kommer du til å få fri saksførsel. Husker ikke om det er en egen egenandel på dette, men den er i så fall ikke stor. Dette gjelder uavhengig av hva resultatet måtte bli i retten, i motsetning til hva ovennevnte sier...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå