Snop Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Katten ble sterilisert før helga, og jeg fikk beskjed om at jeg må ta av plasteret hennes etter ca 3 dager. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare å rive det av uten å rive opp huden hennes samtidig. Det sitter SÅ fast! Noen tips?
Miss Puddel Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Katten ble sterilisert før helga, og jeg fikk beskjed om at jeg må ta av plasteret hennes etter ca 3 dager. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare å rive det av uten å rive opp huden hennes samtidig. Det sitter SÅ fast! Noen tips? så rart, vi fikk beskjed om å la det sitte til det falt av?
Snop Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 så rart, vi fikk beskjed om å la det sitte til det falt av? Ja, det hadde jeg syntes var det logiske (og letteste) også. Men hun sa "det kommer nok ikke til å falle av selv, så du må rive det av etter ca 3 dager. Tror jeg ringer dem og hører nå, jeg.
Strix Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Hmm, jeg trodde alle veterinærer brukte de nye plastrene som løsner av seg selv. De er jo kjempegreie, sitter på kanskje en uke + og så forsvinner det bare... Har vært borti flere katter som har hatt dette, de har vasket seg på plasteret og ikke vært det minste plaget. Jeg hadde ikke dratt det av etter 3 dager! Jeg ville ikke tatt av et plaster/bandasje på meg selv bare 3 dager etter en åpen operasjon 1
Snop Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2010 Hmm, jeg trodde alle veterinærer brukte de nye plastrene som løsner av seg selv. De er jo kjempegreie, sitter på kanskje en uke + og så forsvinner det bare... Har vært borti flere katter som har hatt dette, de har vasket seg på plasteret og ikke vært det minste plaget. Jeg hadde ikke dratt det av etter 3 dager! Jeg ville ikke tatt av et plaster/bandasje på meg selv bare 3 dager etter en åpen operasjon Ikke jeg heller :/ Dette virket rart. Jeg ringte dyrlegen og de sa at de kunne rive det av for meg på fredag så jeg får vel bare gjøre det da.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Jeg får ikke av plasteret (fikk beskjed om å fjerne plasteret etter tre dager) og nå har veterinæren stengt. Noen gode tips? Katta forsøker selv å fjerne der og det har løsnet litt, men hun syns det er vondt om jeg tar det av, så det går ikke og sitter så godt også. Anonymkode: 36917...e17
NEMZ Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 Plasterfjerner kan man kjøpe på apotek. Da går det lett av.
Tulling Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 Hvis det er sting under som løser seg opp selv ville jeg vært skeptisk til å rive i plasteret.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Jeg hadde vært mer skeptisk til din skepsis enn dyrlegens instruksjoner. Anonymkode: 34449...153
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 Tulling skrev (3 minutter siden): Hvis det er sting under som løser seg opp selv ville jeg vært skeptisk til å rive i plasteret. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde vært mer skeptisk til din skepsis enn dyrlegens instruksjoner. Anonymkode: 34449...153 Siteringen tulla seg. Anonymkode: 34449...153
Tulling Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde vært mer skeptisk til din skepsis enn dyrlegens instruksjoner. Anonymkode: 34449...153 Har skjedd mer enn en gang her i verden at en katt ble sendt hjem etter å ha blitt sydd sammen av en veterinær, der innvollene rett og slett ramla ut og katten måtte øses sammen for å forhåpentligvis berges. Snitt i buken skal man ha respekt for. Sting som må fjernes skal sitte i 10-12 dager. 3 dager er enda ferskt.
Minya Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 Det gjør ingenting om plasteret sitter på et par dager ekstra. At du kan ta av plasteret etter tre dager er mer for at du ikke skal ta det av før den tid. Det går helt fint å la det sitte på til det løsner litt mer av seg selv. Hvis pus prøver å nappe det av på egenhånd, kan du sette på henne body eller krage så hun ikke herjer for mye med såret, det gror best hvis det får litt fred.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 Tulling skrev (På 31.12.2023 den 6.48): Har skjedd mer enn en gang her i verden at en katt ble sendt hjem etter å ha blitt sydd sammen av en veterinær, der innvollene rett og slett ramla ut og katten måtte øses sammen for å forhåpentligvis berges. Snitt i buken skal man ha respekt for. Sting som må fjernes skal sitte i 10-12 dager. 3 dager er enda ferskt. Såret etter kastrering syes innvendig, og så limes ytre del av såret. Det er ingen synlige tråder under plasteret som kan røskes ut. Veterinæren sa jeg kunne ta plasteret av samme dagen på min katt, bare jeg passet på at katten ikke slikket veldig mye på såret. Siden plasteret løsnet halvveis og irriterte katta, tok jeg det helt av, og da sluttet hun å bry seg så mye om såret. Det gikk helt fint. Anonymkode: 9e61f...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå