Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Kansje litt rart spørsmål, men lurte på hvordan dere ser for dere at en kvinne som har disse egenskapene: snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig, ordentlig "ser ut" Jeg tenker på hvilket bilde dere danner dere i hodet når dere tenker på en slik kvinne. Jeg ønsker å vite: -hva slags klær tror du hun ville hatt på seg? -hvilke farger ville hun helst valgt? -HVilket tilbehør ville hun valgt? -Sko? -Hårfrisyre? -Sminke/ikke sminke? -annet?
tøydokka Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Umulig å si.. Egenskapene "snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig og ordentlig" er ganske generelle. Du skriver ikke hvem det er som har gitt henne disse egenskapene, heller ikke i hvilken anledning hun presenteres med disse. Når jeg nå svarer antar jeg det er henne selv som beskriver seg slik, og at det er i en kontaktannonse eller lignende. Det interessante er kanskje alt det hun har utelatt å si noe om. Altså ikke et ord om utseende, og heller ikke noe om at hun er sosial, morsom, ambisiøs, aktiv m.m. Jeg får et bilde av en kvinne som enten ikke er i jobb, eller hun har en jobb hun misliker. Hun er mistilpasset og misfornøyd med tilværelsen, og drømmer og lengter etter noe som gir henne mening. Noen hun kan føle godhet for og gi omsorg til.Hun er lite tilfreds med sitt ytre, og velger derfor å vie utseende lite fokus og oppmerksomhet. Hun kler seg mest i nøytrale farger som sort, marineblått, beige og grå. Håret er halvlangt og halvblondt. Hun har det gjerne i hestehale eller lar det henge rett ned. Hun sminker seg lite, eller ingenting. Hun velger sko som er komfortable og praktiske, og i god kvalitet.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Jeg får helt klart dannet et bilde i hodet når jeg leser disse egenskapene. Jeg regner med at bildet er et resultat av, og har rot i erfaringer jeg har gjort meg gjennom tiden. Ganske interessant egentlig ... Så hvilket bilde faller inn når jeg ser for meg en jente med de gitte egenskapene? Umiddelbart ser jeg for meg en litt selvutslettende "snill og søt pike"-type. En slik jente som gjerne holder seg i bakgrunnen i sosiale sammenhenger hun ikke er fullstendig komfortabel med. Hun som aldri sa noe i skoletimene, men fikk 6 på alle oppgavene hun leverte inn. Hun er slank, og relativt spebygget, men pen og velskapt. Hun har ikke prangende moteklær, men er likevel moteriktig. Hun er på min alder, altså i starten av tjueårene, men kler seg kanskje noe mindre utfordrende enn jenter flest i denne alderen. For å være mer konkret har hun en ikke-utringet topp, med en tynn, lys bommulsgenser over. Hun har tettsittende jeans, og sko av den litt freaka typen. Ankelboots noe àla Pippi Lanstrøpe ;P. Hun har ikke mer sminke enn nødvendig i ansiktet, og rød neglelakk på velstellte, men ikke for lange, negler. Håret, som er naturlig lysebrunt og skulderlangt, har hun festet i en blomsterspenne som egentlig best kler en 13-åring, men akuratt det faktum gjør at hun fremstår som enda mer søt og snill. Kanksje litt naiv og godtroende. Når du ser på henne og smiler, tør hun først ikke å smile tilbake. Hun blir usikker, men når du smiler enda bredere, kommer det hjertligste smilet en person kan ha. Et smil som avslører at eieren både er snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig, ordentlig. - Dette er det som umiddelbart faller meg inn, og jeg er sikker på at svaret vil være helt forskjellig fra en annen person.
Gjest Gjest_P_* Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Morsomt spørsmål. Jeg ser for meg en husmor fra femtitallet. Tredelt cardigansett i mørk pastellfarge, nylonstrømper og sko med tre cm hæler. Kort lagt hår, blomstrete skjerf kjekt på skrå i halsen, diskrete øredobber, muligens perler. Hun er forsiktig sminket, og har en liten hatt på når hun skal ut. Hun er 29 år gammel, har full kontroll med mann og fem barn i en leilighet i høyblokk, lager sine egne pølser, og går tremils skiturer med familien på søndager. Da har hun strekkbukser, mariusgenser og skaut på hodet. Antagelig kommer hun fra en gammel vaskepulverreklame.
I Grosny Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Jeg får helt klart dannet et bilde i hodet når jeg leser disse egenskapene. Jeg regner med at bildet er et resultat av, og har rot i erfaringer jeg har gjort meg gjennom tiden. Ganske interessant egentlig ... Så hvilket bilde faller inn når jeg ser for meg en jente med de gitte egenskapene? Umiddelbart ser jeg for meg en litt selvutslettende "snill og søt pike"-type. En slik jente som gjerne holder seg i bakgrunnen i sosiale sammenhenger hun ikke er fullstendig komfortabel med. Hun som aldri sa noe i skoletimene, men fikk 6 på alle oppgavene hun leverte inn. Hun er slank, og relativt spebygget, men pen og velskapt. Hun har ikke prangende moteklær, men er likevel moteriktig. Hun er på min alder, altså i starten av tjueårene, men kler seg kanskje noe mindre utfordrende enn jenter flest i denne alderen. For å være mer konkret har hun en ikke-utringet topp, med en tynn, lys bommulsgenser over. Hun har tettsittende jeans, og sko av den litt freaka typen. Ankelboots noe àla Pippi Lanstrøpe ;P. Hun har ikke mer sminke enn nødvendig i ansiktet, og rød neglelakk på velstellte, men ikke for lange, negler. Håret, som er naturlig lysebrunt og skulderlangt, har hun festet i en blomsterspenne som egentlig best kler en 13-åring, men akuratt det faktum gjør at hun fremstår som enda mer søt og snill. Kanksje litt naiv og godtroende. Når du ser på henne og smiler, tør hun først ikke å smile tilbake. Hun blir usikker, men når du smiler enda bredere, kommer det hjertligste smilet en person kan ha. Et smil som avslører at eieren både er snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig, ordentlig. - Dette er det som umiddelbart faller meg inn, og jeg er sikker på at svaret vil være helt forskjellig fra en annen person. En vakker og poetisk beskrivelse. Jeg tror du er forelsket i henne.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 En vakker og poetisk beskrivelse. Jeg tror du er forelsket i henne. Kanskje, men jeg tror nok heller jeg er forelsket i tanken. Skal jeg være litt selvanalytisk tror jeg vonde erfaringer med bad-girls (hvis det finnes noe slikt) har gjort at jeg nå tiltrekkes det absolutt motsatte. Det har med andre ord ikke alltid vært slik. På den andre siden er menneskehjernen veldig dårlig til å skille fantasi og virkelighet, så kanskje er jeg forelsket i den første jenta jeg finner, som passer til min beskrivelse. En ting er sikkert, kjærlighet er over hodet ikke rasjonelt. Litt pussig er det også, at kvinnen jeg beskrev ikke har noen umiddelbar likhet med min mor, rent utseendemessig. En skulle jo tro at enhver mann som har hatt et godt forhold til sin mor, ville få et bilde av henne som denne snille, gode og omsorgsfulle personen. Jeg undres hvorfor ikke? Skal jeg tippe ville jeg satt pengene mine på evolusjon.
kristian82 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Kansje litt rart spørsmål, men lurte på hvordan dere ser for dere at en kvinne som har disse egenskapene: snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig, ordentlig "ser ut" Jeg tenker på hvilket bilde dere danner dere i hodet når dere tenker på en slik kvinne. Jeg ønsker å vite: -hva slags klær tror du hun ville hatt på seg? -hvilke farger ville hun helst valgt? -HVilket tilbehør ville hun valgt? -Sko? -Hårfrisyre? -Sminke/ikke sminke? -annet? Langt blond hår, blue eyes,slank, løpende i en hvit kjole i en eng.
aline Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig, ordentlig "ser ut" Dette kan beskrive nesten hvem som helst føler jeg, så det er kliss umulig for min del å få noe bilde av en person kun utifra disse egenskapene. Jeg har flere venninder som både er snille, omsorgsfulle, velstelte, ærlige og ordentlige, og ingen av dem kler seg likt, ingen av dem liker de samme fargene og ingen av dem har samme interesser i livet. Selv passer jeg også fint som alle disse egenskapene (stort sett..... ), men har en heeeeelt annen stil en venninder som passer samme. Noen går med jeans og høyhalsa pologensere, har langt lyst hår og sneakers, andre har lilla ankelstøvletter med liten hæl, sort bukse og en røffere t-shirt, atter annen venninde som passer, går ofte i litt ballongbukser, tunika og gullveske. Selv trives jeg i alt fra jeans og topp, til haremsbukse og høye hæler. Det blir nesten litt som gutter som ikke skjønner hvorfor de ikke blir valgt, for de er jo snille... Det er for lite å gå på rett og slett, og holder ikke i seg selv for å si noe spesiellt om en person ellers.
kisskissbangbang Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Ser for meg en typisk steinerskole- eller kunst- og håndtverkslærer, jeg. Litt rundt, gjerne farget rødt hår, eller "typete sveis", som disse damene kaller det. Lag på lag med klær i sterke farger som gjerne ikke passer sammen, asymmetriske skjørt og gensre ... Og jada, jeg er veldig klar over at ikke alle som jobber i Steinerskolen og alle kunst- og håndtverkslærere er sånn, og at jeg generaliserer oppetter ørene her, men det er jo det som er morsomt ..
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Kansje litt rart spørsmål, men lurte på hvordan dere ser for dere at en kvinne som har disse egenskapene: snill og omsorgsfull, velstelt , ærlig, ordentlig "ser ut" Jeg tenker på hvilket bilde dere danner dere i hodet når dere tenker på en slik kvinne. Jeg ønsker å vite: -hva slags klær tror du hun ville hatt på seg? -hvilke farger ville hun helst valgt? -HVilket tilbehør ville hun valgt? -Sko? -Hårfrisyre? -Sminke/ikke sminke? -annet? Ser da for meg at hun knapt bruker sminke, er middeladrende, utrent/noen kg for mye og har kort hår? Hun ville sikkert ha valgt trauste, jordnære, nøytrale farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå