Gjest Camilla19 Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Det jeg mener med "gutten i forholdet" er at det er han som står for det meste i huset. Han lager mat hver dag, han vasker som oftest klær, det er han som må "mase" på meg om å rydde ut av oppvaskmaskinen osv. Det er nå nesten et år siden jeg flyttet inn til kjæresten min. Så klart gjør jeg ting jeg også, men noen ganger føler jeg at rollene er snudd litt på hodet. Det er jo gutten som burde sitte å spille poker på nett mens damen maser om å plukke opp klærne som ligger slengt i stuen? Her er det omvendt. Dere skjønner.. Samme med små bagteller.. Det er han som maser på meg om å "løfte stolen, ikke dra" "ikke zalo i stekepannen" So on.... Nå fikk jeg meg selv til å høres ut som feit, lat og skitten, men det er ikke situasjonen her. Noen fler som har det som meg?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Nei. Jeg hadde ikke giddi å "vært sånn" eller å ha det sånn.
Gjest gjest fra vest Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 hva med å prøve ta initiativ til slike jenteting selv? om han sier noe som tips, ta det som tips og ikke kritikk hvertfall selv har jeg det delvis som du sier: jeg er den som vasker osv, men dekorere og pynte står han for, han mener det er jeg som burde stå for det, men har aldri hatt store interessen for det. Jeg har prøvd innimellom, syns det er grusomt kjedelig ja, men vet han setter pris på det... såklart kan jobb/skole gjøre deg sliten til å orke slikt, men man må ikke gjøre alt på engang, blir mindre skrekk for det om du brer det litt utover, og du har god følelse etter det er gjort, anbefaler deg å prøve ta mer initiativ hvertfall
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 What... ikke salo i stekepannen? Why??
Gjest Sobril Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Ja, vi har det litt sånn. Som oftest er det fordi jeg føler han kommer meg i forkjøpet. Noen ganger tenker jeg at han skal "ta meg", men det er nok ikke slik heller. Har bare blitt sånn. Dessuten synes han at jeg er uvøren (les; smeller litt med dører etc - du kan banne på at om noe går i stykker, selv om det var "meant to be", så skjer det som følge av at JEG har vært borti noe). Jeg har egentlig gitt litt opp. Støvsuger er det jeg som gjør, men nå har han begynt å ta seg av klesvasken fordi "det blir så mye gris når du gjør det". Han er forøvrig ganske pedantisk.
Gjest Sobril Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Haha. Glemte å si at i vårt forhold er det JEG som vil ha meg mest. Jeg har forstått det slik at han mister piffen fordi han irriterer seg over mitt rot. Jeg er forøvrig ikke særlig rotete, men når jeg gjør ting på mine premisser blir det lett feil for hans del.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 hehe, likestillingen lager nye menn vet dere. Jeg er lik typen til TS - mye på grunn av min tid i Militæret.
Gjest Sobril Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 hehe, likestillingen lager nye menn vet dere. Jeg er lik typen til TS - mye på grunn av min tid i Militæret. Min skulle HELST vært i forsvaret, men fikk avslag pg.a. jævlig dårlig syn Der ser man. Pedant = militant.
vidvandre Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 What... ikke salo i stekepannen? Why?? Lurer jeg og på.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Min skulle HELST vært i forsvaret, men fikk avslag pg.a. jævlig dårlig syn Der ser man. Pedant = militant. haha, hvordan kan man være pedant med dårlig syn? Men seriøst, rotete jenter er jo helt ubrukelige.
Fortunatus Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 ^ jeg har hørt at zalo ødelegger teflon, jeg vasker heller ikke stekepannen med zalo.
Gjest Sobril Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 (endret) haha, hvordan kan man være pedant med dårlig syn? Men seriøst, rotete jenter er jo helt ubrukelige. Jeg er ikke rotete, men om jeg setter ting på høyre side skal han gjerne ha det på venstre osv. Forøvrig kan man være pedant med kontaktlinser, men ikke en like god militant med samme linsestyrke. Endret 9. februar 2010 av Sobril
Gjest Camilla19 TS Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Godt å høre at noen forstår! Mira369: Akkurat sånn her også. Jeg føler han kommer meg i forkjøpet og er så mye mer nøye enn meg. Det er ikke det at jeg er så sinnsykt lat, men alt skal gjøres på hans måte. Og ja, smeller jeg med dørene, eller lar en skapdør stå åpen så er alt feil.. Hvorfor bry seg om bagateller? .. Det er fortsatt jeg som står for pyntingen og slikt hjemme da
Gjest Gjest_Astra_* Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Det betyr ikke noe hvem som forteller at man ikke skal bruke zalo i oppvaskmaskinen eller koke egg i microen... Jeg blander meg ofte i ting som ligger utenfor området husarbeid, men jeg gjør det når jeg har lest eller hørt/erfart at det er andre måter å gjøre ting på. Husarbeid er ingen jenteting, men noe som må gjøres. Begge må tåle litt mer støv og rot enn man ønsker selv så lenge begge bidrar med sitt og ikke lar det gro helt ned.
Gjest najki Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Haha, jeg kjenner det litt igjen, men jeg liker det sånn jeg da. Det er stort sett min samboer som lager mat, rydder og vasker. Det er også jeg som er den handye av oss, så skal noe praktisk ordnes foretrekker jeg å gjøre det selv. Det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes er at han skulle gjerne vært "litt mer mann" når vi er ute og spiser o.l. Der er det vanligvis jeg som tar ordet, bestiller osv da jeg er veldig snakkesalig av meg
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #16 Skrevet 9. februar 2010 Godt å høre at noen forstår! Mira369: Akkurat sånn her også. Jeg føler han kommer meg i forkjøpet og er så mye mer nøye enn meg. Det er ikke det at jeg er så sinnsykt lat, men alt skal gjøres på hans måte. Og ja, smeller jeg med dørene, eller lar en skapdør stå åpen så er alt feil.. Hvorfor bry seg om bagateller? .. Det er fortsatt jeg som står for pyntingen og slikt hjemme da Du har helt rett, men 9 av 10 damer vil presse gjennom en slik pedantisk agenda og mener det er et stort problem og at vi menn roter om ting står på høyre side og ikke venstre etc. og de er så raske til å gå løs på ting at vi ikke rekker å gjøre noe med det før de har begynt eller kommentert at det bør gjøres.
Filur Skrevet 9. februar 2010 #17 Skrevet 9. februar 2010 Det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes er at han skulle gjerne vært "litt mer mann" når vi er ute og spiser o.l. Der er det vanligvis jeg som tar ordet, bestiller osv da jeg er veldig snakkesalig av meg Hehe, det blir feil uansett! Jeg pleide å ønske at det skulle være litt mer tak i min pedantiske eks. Nå er jeg sammen med en ordentlig mannemann, som i tillegg er en stor slask.. Jeg er slettes ikke vant til å måtte rydde etter andre enn meg selv, og det er utrolig irriterende. Men som flere her sier så vil dere gjerne, men det blir ikke godt nok uansett. Jeg tar meg i å være ganske perfeksjonist selv, så om han får gjøre ting på sin måte uten at jeg klager er det kanskje mer motiverende..(?) Men uansett så skal det godt gjøres å motivere den mannen til å løfte en finger..
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #18 Skrevet 9. februar 2010 Det jeg mener med "gutten i forholdet" er at det er han som står for det meste i huset. Han lager mat hver dag, han vasker som oftest klær, det er han som må "mase" på meg om å rydde ut av oppvaskmaskinen osv. Det er nå nesten et år siden jeg flyttet inn til kjæresten min. Så klart gjør jeg ting jeg også, men noen ganger føler jeg at rollene er snudd litt på hodet. Det er jo gutten som burde sitte å spille poker på nett mens damen maser om å plukke opp klærne som ligger slengt i stuen? Her er det omvendt. Dere skjønner.. Samme med små bagteller.. Det er han som maser på meg om å "løfte stolen, ikke dra" "ikke zalo i stekepannen" So on.... Nå fikk jeg meg selv til å høres ut som feit, lat og skitten, men det er ikke situasjonen her. Noen fler som har det som meg? Gud, så teit du er - hvordan hørtes du feit og skitten ut etter dette innlegget? Ja, lat høres du ut til å være - når noen må be deg om å rydde oppvaskmaskinen, er du lat! Og alle vet jo at de ikke skal bruke zalo i jernpanne! Og at stolen skal løftes, ikke trekkes... Hallo, vær glad du har en til å lære deg opp, du!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #19 Skrevet 9. februar 2010 Jeg tror ikke du kommer til å gro en penis av å ha en pedantisk og ryddig mann. Husarbeid er heller ikke nødvendigvis kvinnens ansvar, det blir litt 50talls. Jeg hadde vært glad for en mann med støv på hjernen, for jeg har jo det selv Så jeg vet hvor irriterende det er når partneren gjør "feil", hehe. Kunne aldri hatt en samboer som satt og spilte poker på pcen med databordet fullt av gamle pizzastykker og papirer imens jeg plukket opp etter han. Da tar jeg glatt han som klager på at hvitvinsglassene skal til høyre og rødvinsglassene til venstre. Ordnung muss sein!
Gjest David John jr. Skrevet 10. februar 2010 #20 Skrevet 10. februar 2010 Det jeg mener med "gutten i forholdet" er at det er han som står for det meste i huset. Han lager mat hver dag, han vasker som oftest klær, det er han som må "mase" på meg om å rydde ut av oppvaskmaskinen osv. Det er nå nesten et år siden jeg flyttet inn til kjæresten min. Så klart gjør jeg ting jeg også, men noen ganger føler jeg at rollene er snudd litt på hodet. Det er jo gutten som burde sitte å spille poker på nett mens damen maser om å plukke opp klærne som ligger slengt i stuen? Her er det omvendt. Dere skjønner.. Samme med små bagteller.. Det er han som maser på meg om å "løfte stolen, ikke dra" "ikke zalo i stekepannen" So on.... Nå fikk jeg meg selv til å høres ut som feit, lat og skitten, men det er ikke situasjonen her. Noen fler som har det som meg? Det at kvinner "får beskjed" om å gjøre ditt og datt i hus og hage er noe de må regne med i større grad. Den "nye" mannen finner seg ikke alene å bli "fortalt" hva som trengs og ikke. Så derfor: Forteller du partneren om din om hva (han) må gjøre i huset, så regn med at du også blir fortale hva (du) som må gjøres.... Dyp mannsrøst fra kjøkkenet: "Kjære ... jeg tror det hadde vært lurt å skifte dekk før snøfallet ...." :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå