Gå til innhold

Hva er beste og billigste metode for rengjøring av sminkebørster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har BE quick change brush cleaner til rask overfladisk rengjøring, men hva er best når børstene skal vaskes ordentlig? Vanlig shampo? Må man ha spesialshampo for sminkebørster, eller finnes det rimelige (og like gode) alternativ? :)

Og hva pleier dere gjøre med plasthettene som følger med børstene, har dere dem på når børstene ikke er i bruk, eller hiver dere dem? Hvis dere har de på, venter dere da til børstene er helt tørre etter de er vasket?

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Jeg er langt fra noen ekspert på området, men jeg vasker dem en gang i blant med vanlig mild håndsåpe. Har fungert fint hittil. Jeg har koster fra the Body shop, om det har noe å si. :)

Skrevet

Vanlig mild sjampo, zalo om du har veldig skitne koster. 1 del eddik 3 deler vann i en bolle som du holder kostene nedi for å desinfisere. (ikke få vann inn i skaftet, da kan limet løsne, og husk å la dem tørke liggende)

Jeg legger ikke mine i plastikken siden bakterier kan sitte igjen på det og dermed hoppe om bord på den nyvaskede kosten. :)

Skrevet

Bruker vanlig shampo og balsam når de skal vaskes ordentlig.

Skrevet

Jeg bruker Coop sin baby-sjampo.

Skrevet

Har jobbet med et par makeupartister, og de brukte shampoo på vanlige koster (leppekoster og slikt ble desinfisert). Men som en annen her sa, vær forsiktig så det ikke kommer for mye vann på limet, da kan du risikere at busten detter av kosten!

Skrevet

Gudene veit hva som er best, men jeg bruker i hvert fall shampoo.

Skrevet

shampoo har jeg lært av en veldig flink sminkør ihvertfall

Skrevet (endret)

Mild baby shampoo bruker jeg :) Etter tips fra bruksanvisningen til sigma børstene.

Tørker de liggende på et håndkle over natten. Så tar jeg på plasthettene igjen. Synes børstene holder formen bedre med de på - men vet ikke helt hvor nødvendig det egentlig er.

Edit: Glemte å få med at jeg også vasker plasthettene.

Endret av Elinea
Skrevet

Zalo er jo ganske sterkt, skjønner ikke helt saken med å bruke det til kostevask?

Skrevet

Jeg har bare hørt det fra en som er utdannet som makeup-artist.

Det er fordi den er antibakteriell :)

Skrevet

Hvor ofte vasker dere kostene? Dersom de blir brukt hver dag

Skrevet
Hvor ofte vasker dere kostene? Dersom de blir brukt hver dag

Kabuki - 1 gang i uka

Koster som er borti flytende sminke (concealer, foundationkost) - Etter hver bruk

Øyenskyggekost - Tørker av på våtservietter etter hvert bruk, vaskes 1 gang i uka

:)

Skrevet

Jeg fant en oppskrift som funker bra for meg, og som etterlater kostene både rene (desinfisering) og myke (kurende ingredienser). Oppskriften ligger på bloggen min akkurat her.

Skrevet

Jeg har gått makeup kurs, der vasket vi med shampo. Ellers så kan man bruke heptan, fåes kjøpt på apoteket. Det er til hvis du skal sminke mange, eller hvis du skal bruke en annen farge og ikke har tid til å vente til kosten tørker,den tørker med en gang! veldig kjekk! men over langtidsbruk er den ikke god mot kostene eller huden, så shampo anbefales helst :) Legger de etterpå på et rent håndkle og lar de tørke over natten. I tillegg er det jo lurt å vaske plassen der kostene ligger..

Skrevet
Jeg fant en oppskrift som funker bra for meg, og som etterlater kostene både rene (desinfisering) og myke (kurende ingredienser). Oppskriften ligger på bloggen min akkurat her.

hva med å skrive den her i steden for å reklamere for bloggen din?

Skrevet

Vi ble faktisk anbefalt av makeup-læreren vår å vaske kostene med Zalo, men det rådet har jeg aldri fulgt. Jeg ville ikke ha vasket mitt eget hår med Zalo, så hvorfor vaske kostene mine med det?

Skrevet
hva med å skrive den her i steden for å reklamere for bloggen din?

Fordi det er et ganske langt innlegg, og jeg tenkte det var lettere å bare klikke på en link hvis man var interessert i å lage en egen oppskrift :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...