Gjest Tex Skrevet 4. september 2003 #1 Skrevet 4. september 2003 Hipp hurra enda en ting som det virkelig hastet med er i boks. Jeg har booket trompetist til vielsen vår..... 8)
verene Skrevet 4. september 2003 #2 Skrevet 4. september 2003 Hva skal vedkommende spille, har dere bestemt det? *trenger flere tips til trompetvennlige melodier*
cappocino Skrevet 4. september 2003 #3 Skrevet 4. september 2003 Gratulerer!! Vi skal også ha trompetist, en barndomsvenninne skal spille.. men vi vet ikke hva enda... noen forslag?
Gjest Tex Skrevet 4. september 2003 #4 Skrevet 4. september 2003 Han skal spille til *prosesjonen, Canon in D major *inngangsmarsjen, Trumpet Voluntary *solistinnslag, har ikke heeelt bestemt ennå *utgangsmarsjen, en marsj bestefaren min har skrevet
ms_lisa Skrevet 4. september 2003 #5 Skrevet 4. september 2003 Jeg hadde domkor i mitt bryllup. De sang bl.a. San Bernardio av Frankfurther, Berle og Varner når jeg kom inn. Nydelig verk..
Gjest Prinsessen Skrevet 5. september 2003 #6 Skrevet 5. september 2003 Jeg hadde domkor i mitt bryllup. De sang bl.a. San Bernardio av Frankfurther, Berle og Varner når jeg kom inn. Nydelig verk.. Det var da voldsomt til svulstig..... Var Ari Behn der???
Mette Marit Skrevet 5. september 2003 #7 Skrevet 5. september 2003 Det var da voldsomt til svulstig..... Var Ari Behn der???
hallingbrud Skrevet 5. september 2003 #8 Skrevet 5. september 2003 Trompetisten hjelper gjerne til med å komme med tips. Hva som bør spilles er jo litt avhengig av lokalet det skal spilles i, så lytt til hva trompetisten har å si. Ett eksempel: Jan Magne Førde har komponert ett flott stykke som heter "Domen". Dette er skrevet spesielt til nidarosdomen fordi nidarosdomen har en spesielt stor klang. Andre litt raskere stykker vil overhode ikke gå i den kirken fordi alle tonene vil flyte i hverandre.
Gjest Tex Skrevet 5. september 2003 #9 Skrevet 5. september 2003 Vi skal ha en som heter Arne Kollandsrud, han har egen hjemmeside med flere forslag... Men jeg vil ha noe som betyr noe spesielt for oss.....
Snurre Skrevet 5. september 2003 #10 Skrevet 5. september 2003 Hipp hurra enda en ting som det virkelig hastet med er i boks. Jeg har booket trompetist til vielsen vår..... 8) Ok, blir igjen litt stresset av dere med all den underholdningen i kirke Jeg kommer fra en umusikalsk familie og vennene mine spiller ikke instrumenter eller synger "pent" Hvor får jeg f.eks. tak i en kvinnelig sanger, eller en som spiller trompet ? og ikke minst hva koster dette ?
nessi Skrevet 5. september 2003 #11 Skrevet 5. september 2003 *sukk* ..spurte forloveden min om vi skulle prøve å få noen til å synge eller spille noe i kirken jeg, men han vil ikke ha vielsen lenger enn vi må *sukk* :cry: Tror jeg må bearbeide han litt, så får jeg ratt til noe.
hallingbrud Skrevet 5. september 2003 #12 Skrevet 5. september 2003 Her er et argument du kan bruke overfor forloveden din for å få en til å spille i kirken: Musikeren trenger jo ikke å spille noe ekstra utenom det som allikevel skal være i en vielse ( to-tre salmer, preludium og postludium). Da får du noe ekstra, og han trenger ikke ha en lang vielse. Ang. pris på musikere: Det brassbandet jeg spiller i tar 500,- per person (og de som sitter på solo-rekka på kornett eller er solo-juffist er jo ofte veldig gode). De med utdanning fra konservatoriet tar gjerne 1500,-
hallingbrud Skrevet 5. september 2003 #13 Skrevet 5. september 2003 Jeg glemte en ting: Hvis dere ikke vet hvem dere skal kontakte, så kan dere jo se om et av brassbandene på denne listen er i nærheten av der dere bor: http://musikkorps.no/db/2/5/document3670.ehtml Eller et av disse janitsjar-korpsene: http://musikkorps.no/files/NMF-Sentralt/No...orps%202003.doc Korpsene i både elitedivisjon, 1. og 2. divisjon er gode, og hjelper sikkert til med å skaffe dere en musiker.
nessi Skrevet 5. september 2003 #14 Skrevet 5. september 2003 Takk for tipset Hallingbrud. Jeg har litt lyst til å ha en trompetist jeg, evt. en sangerinne. Må tenke litt...høre litt hva foreldrene og svigerforeldrene mine mener.
Gjest Tex Skrevet 5. september 2003 #15 Skrevet 5. september 2003 Vi betaler 2000 for denne trompetisten i vielsen, han spiller det vi vil ha denne timen. www.kollandsrud.tk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå