merethel Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg er en student som går 2. året på førskolelærerutdanningen. Jeg er nå i praksis og skal ha et tverrfaglig prosjekt innenfor de estetiske fagene musikk, forming og drama. Dette skal ta utgangspunkt i det kulturelle i barnehagen og hva barna interesserer seg for. Det som det går mest i blandt barna er kjøretøy generelt, helst de største som lastebil, trailer, buss. Og ikke minst traktorer. Så jeg tenkte jeg skulle lage et opplegg rundt det sistnevnte. Jeg lurte derfor på om det er noen som har aktivitetsforslag, eller forslag på hvordan jeg kan lage til dette/ organisere både aktivitet osv for 1 og 2 åringer.. ?
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Hva med å lage et dramaforløp med reise på buss . I forløpet kan du jo synge eller bruke instrumenter også. Da har du både drama og musikk. Bussreisen kan jo "ende opp" et sted der der dere skal male (fingermaling er populært i den alderen) eller lage en buss/bil i modellkitt. Det er sikkert de eldste som er mest med på opplegget, men de yngste vil henge seg på når de ser de eldste holder på. 1-2 åringene intereserrer seg sikkert for mer enn kjøretøy om du ikke vil lage noe rundt dette, alltid mer enn 1 ting de er opptatt av (har nettopp vært i praksis på småbarnsavdeling) Lykke til!
merethel Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Hva med å lage et dramaforløp med reise på buss . I forløpet kan du jo synge eller bruke instrumenter også. Da har du både drama og musikk. Bussreisen kan jo "ende opp" et sted der der dere skal male (fingermaling er populært i den alderen) eller lage en buss/bil i modellkitt. Det er sikkert de eldste som er mest med på opplegget, men de yngste vil henge seg på når de ser de eldste holder på. 1-2 åringene intereserrer seg sikkert for mer enn kjøretøy om du ikke vil lage noe rundt dette, alltid mer enn 1 ting de er opptatt av (har nettopp vært i praksis på småbarnsavdeling) Lykke til! Tusen takk for tipset! .. Men jeg lurte på å fokusere rundt traktor egentlig.. Gjerne lage til inne på et rom, med lysbilde av en gård på veggen, lage til gras, veier osv i tillegg til å finne frem leketraktorer som de kan få leke med.. Tenkte faktisk også på å bruke busstur frem til "bondegården", som en reise barna skal på.. Eller hva tror du om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå