Gjest Elwing Skrevet 9. februar 2010 #1 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har en liten electrolux-oppvaskmaskin, ESF 236 heter den. Den har tidligere sluttet å virke og på mystisk vis begynt å virke igjen, ca. en uke senere. Det som skjedde denne gangen var at maskinen bare stoppet opp (den laget en dure-lyd, men kom seg ikke videre i vaskeprogrammet) 2/3 på vei. Først trodde jeg det skyldtes at vasken (og sikkert det felles avløpsrøret fra vasken og oppvaskmaskinen) var tett, og helte plumbo i vasken (vasken er nå helt fin). Men da jeg åpnet døren til oppvaskmaskinen, oppdaget jeg at det ikke var noe vann der, og at problemet tydeligvis ikke gjaldt å bli kvitt vannet. Det var heller ingen ting som sperret for propellen (da ville den uansett ikke ha kommet så langt i programmet). Det som var enda rarere, var at maskinen ikke sluttet å dure selv om jeg åpnet den! Den pleier alltid å stoppe hvis jeg åpner døren, og fortsetter når jeg lukker den igjen. Jeg går derfor utfra at den rett og slett har hengt seg helt opp. Tidligere har jeg løst dette ved å skru på hjulet som viser hvor langt i programmet den har kommet, slik at den hopper over en liten del i programmet og kommer seg videre. Det hjelper ikke denne gangen. Er det noen som vet hva som er problemet, og som evt. har en løsning? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 10. februar 2010 #2 Del Skrevet 10. februar 2010 Synes det høres ut som den er "syk" jeg. Med så "mange" problemer hadde jeg nok enten kjøpt ny eller bestilt en reparatør. Tydelig at det er en programfeil. Vil bare si at det ofte er dyrt å reparere. På min gikk lokket der en legger pulveret inn i stykker. Reparasjon av det ville komme på minst kr 1700,-. Da ble det ny maskin i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elwing Skrevet 12. februar 2010 #3 Del Skrevet 12. februar 2010 Takk for svar! Samboeren min fant ut at maskinen trodde den aldri ble ferdig med et visst punkt på programmet, og så greide han på en eller annen måte å lure den til å tro at den var ferdig likevel. Da begynte den å gå videre igjen. Jeg tror den trodde at den hadde for mye vann, og konstant prøvde å suge ut mer vann, selv om det var for lite til at den klarte å få ut noe mer. Samboeren min lurte den i hvert fall ved å bikke den over, slik at vannet rant framover på døren, hvor maskinen tydeligvis ikke merket det. Etter dette har den virket normalt igjen. Programmet hadde visst hengt seg opp, ja, som du sa. Merkelig at det ikke løste seg når man trakk ut kontakten og satte den inn igjen, men så lenge den fungerer igjen er jeg fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå