Gjest er jeg urimelig? Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jer er sammen med en dame som leier en leilighet. Vi snakker om å flytte sammen snart, vært sammen i 1 år. Siden jeg eier, tenkte vi at hun flytter inn til meg først. Jeg eier 2/3 av den, men min far eier siste del. Er det mest naturlig at hun kjøper hans del så hun også blir medeier? Det er jo ikke noe gøy for henne å ikke føle hun eier noe. Samtidig har ikke jeg lyst å flytte ennå, før jeg har nedbetalt mer på leiligheten og har mer egenkapital å gå inn med i en større bolig. Hva tenker dere om dette? Er det en dum løsning? Eller er det andre muligheter hun kan ha for å investere ? Hun ønsker ikke å kjøpe bolig selv for å leie ut. Er det egoisisk av meg å ville bo der en 3-4 års tid til før vi kjøper noe sammen? Hilsen mann på 30.
juliane Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Dette må dere rett og slett snakke sammen om og bli enige om hva som passer for dere. Kan jo hende at hun syns det er like greit å ikke kjøpe seg inn, men at hun betaler lite for å bo der og på den måten får spart masse egenkapital til dere evt skal kjøpe noe annet sammen om noen år (eller hun kjøper noe selv hvis det blir slutt). Selv om hun ikke eier leiligheten er det jo da opp til deg å få henne til å føle seg hjemme og ikke slenge "det er min leilighet" som et argument for at dere skal f.eks møblere slik du ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå