Gå til innhold

paris med barn

Anbefalte innlegg

Gjest gjest-nanna
Skrevet

skal til paris med barn en på 8år og på 5år, hva kan vi finn på for unger mer enn disney :lur:

Takk for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd Paris med en 5-åring, og det var stor suksess! Endte faktisk opp med å bare bruke en dag i Disneyland og 4 i selve byen. Disney var veldig morsomt og imponerende, men samtidig var vi ganske mettet (og slitne i bena!) etter en dag.

Min aller beste anbefaling er å få barna giret på å se byen. Vi kjøpte guideboka "Barnas Paris" (anbefales sterkt!), så Ringeren i Notre Dame og andre Paris-filmer på forhånd (Rattatouile, Aristokattene). Dermed var lysten til å se ting enorm. Kan også anbefale Nifse Nella (første boka) og Doktor Proktor (andre boka tror jeg det er), som har tema fra Paris/Frankrike.

Eiffeltårnet fenget enormt - gøy å se etter severdigheter som man har lest om i boka. Notre dame likeså (på grunn av filmen, tenker jeg).

De har et paleontologisk (?) museum med utallige skjellett av alt fra giga-haier til dinosauruser, dersom interessene går i den retningen.

Sørget også for å planlegge dagsrutene nøye for å minske asfalttråkkingen. Båthopping på Seinen er også smart - gøy, man får se mye, og en fin måte å bevege seg gjennom byen på.

La også inn parkopphold for avslapping (hvis det passer til årstiden da): Tulierie, Luxembourg eller Bercy-parken er gode alternativer.

Kan ikke dy meg for å komme med et Disney-tips: vi brukte utrolig mye tid på toget som går rundt parken. Det er listet som en "must do"-attraksjon og vi tenkte at vi fikk en fin oversikt over parken. Glem det!!! Lang kø, tidvis svært lite å se, og ingen opplevelse i det hele tatt. Bruk heller tida på andre køer :ler: Også fint å legge lunsjen til salen der de viser gamle Mikke-filmer. Avslapping :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...