Gjest gjest-nanna Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 skal til paris med barn en på 8år og på 5år, hva kan vi finn på for unger mer enn disney Takk for hjelp.
Koriander Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Vi har prøvd Paris med en 5-åring, og det var stor suksess! Endte faktisk opp med å bare bruke en dag i Disneyland og 4 i selve byen. Disney var veldig morsomt og imponerende, men samtidig var vi ganske mettet (og slitne i bena!) etter en dag. Min aller beste anbefaling er å få barna giret på å se byen. Vi kjøpte guideboka "Barnas Paris" (anbefales sterkt!), så Ringeren i Notre Dame og andre Paris-filmer på forhånd (Rattatouile, Aristokattene). Dermed var lysten til å se ting enorm. Kan også anbefale Nifse Nella (første boka) og Doktor Proktor (andre boka tror jeg det er), som har tema fra Paris/Frankrike. Eiffeltårnet fenget enormt - gøy å se etter severdigheter som man har lest om i boka. Notre dame likeså (på grunn av filmen, tenker jeg). De har et paleontologisk (?) museum med utallige skjellett av alt fra giga-haier til dinosauruser, dersom interessene går i den retningen. Sørget også for å planlegge dagsrutene nøye for å minske asfalttråkkingen. Båthopping på Seinen er også smart - gøy, man får se mye, og en fin måte å bevege seg gjennom byen på. La også inn parkopphold for avslapping (hvis det passer til årstiden da): Tulierie, Luxembourg eller Bercy-parken er gode alternativer. Kan ikke dy meg for å komme med et Disney-tips: vi brukte utrolig mye tid på toget som går rundt parken. Det er listet som en "must do"-attraksjon og vi tenkte at vi fikk en fin oversikt over parken. Glem det!!! Lang kø, tidvis svært lite å se, og ingen opplevelse i det hele tatt. Bruk heller tida på andre køer Også fint å legge lunsjen til salen der de viser gamle Mikke-filmer. Avslapping
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå