Gå til innhold

Hvorfor en mann vil være sammen med en dame med mental plager?

Anbefalte innlegg

Gjest lionfisk
Skrevet

Jeg kjønner en mann som har kjæreste med psykisk sykdom,frigiditet og sosial angst (når vi var på fest snakket hun ikke med hans venner og familiemedlemer engang).Når jeg spurte ham hva som gjør han vil være sammen med henne, så svarte han fordi hun er pen og snill. Jeg forstår ikke hvordan vil han være sammen og til og med ønsker barn med noen som har disse plagene?

Betyr det også at han har mental problem eller han er bare overfladisk som tenker bare utseendet?(Denne mannen er 31 har høyutdannelse,tjener bra men er ikke bra utseendet, hun er hans første kjæreste)

(Jeg så igår på hennes facebook at hun skrevet på hennes status :"Jeg er så pen,så pen...") Høres ut som hun ikke har bare de mentale plagene men også narsisist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan da være en flott person selvom hun sliter med psykiske problemer.

Har selv en kompis som er sammen med ei med sosial angst, og de har bodd sammen i mange år nå og er fortsatt like forelsket i hverandre, men de har også begge akseptert at hun har problemer, men det går ikke utover hans sosiale liv.

Jeg ser igrunn ikke problemet. Det må ikke være slik at han enten har psykiske problemer selv eller er en overfladisk person.

Syns egentlig du virker litt overfladisk ...

Skrevet

Kjærlighet!

Skrevet

Hun kan vel være en fantastisk kjæreste for ham, selv om hun har psykiske problemer? At hun blir med ham på fest, selv om hun har sosial angst, er jo faktisk ganske flott, synes jeg. Det kan nemlig godt være at hun jobber hardt med å få bukt med dette, uten at de forteller det til deg.

De ønsker seg barn sammen. So? Er det et problem for deg? Ser for meg at dersom hennes tilstedeværelse på en fest hun kanskje egentlig ikke føler seg komfortabel på, er et skritt i retning av å hanskes med sosial angst, kan det være et tegn på at de ønsker å ta tak i problemene hennes før de faktisk får barn.

Og hvordan vet du at hun er frigid? Og at dette eventuelt er et problem for ham?

Er det et problem for deg at damen føler seg ekstra pen en dag? Kanskje har hun gjort litt ekstra ut av utseendet sitt den dagen, og føler seg på topp, iallefall utseendemessig. Jeg har det med å sette "I'm AWESOME!" i statusen min, og vil ha meg frabedt å bli kalt narcissist av den grunn.

Eller mener du at mennesker med mentale lidelser/problemer automatisk er dårlige kjærester?

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Er kvinne og har selv vært sammen med en mann med psykiske problemer. Mulig disse var av en litt mer alvorlig art enn i tilfellet ovenfor. Men er så utrolig happy for at det er slutt! Du kunne ikke ha betalt meg for å være sammen med en mann med psykiske problemer selv.

Det lar seg sikkert gjøre å være i et slikt forhold, men det tærer på. I så fall gjorde det det for min del. Ble psykisk ødelagt selv.

Har funnet meg en ny mann. Han har psyke som et fjell og har energi til å ikke bare ta vare på seg selv, men meg også. Det er først nå jeg virkelig planlegger en stabil fremtid med barn etc.

Skrevet
Er kvinne og har selv vært sammen med en mann med psykiske problemer. Mulig disse var av en litt mer alvorlig art enn i tilfellet ovenfor. Men er så utrolig happy for at det er slutt! Du kunne ikke ha betalt meg for å være sammen med en mann med psykiske problemer selv.

Det lar seg sikkert gjøre å være i et slikt forhold, men det tærer på. I så fall gjorde det det for min del. Ble psykisk ødelagt selv.

Har funnet meg en ny mann. Han har psyke som et fjell og har energi til å ikke bare ta vare på seg selv, men meg også. Det er først nå jeg virkelig planlegger en stabil fremtid med barn etc.

Så utrolig enig. Var selv sammen med en mann med angst og tunge depresjoner i flere år, aldri igjen.

Skrevet

Men selvom noen aldri kunne tenkt seg å vært sammen med en med psykiske problemer, så finnes det faktisk en del som ikke bryr seg om det og som ikke ser på det som et kjempeproblem.

Folk er tross alt forskjellige ;)

Skrevet

Det at hun ble med på fest er jo et positivt tegn, kanskje hun prøver å få bukt med angsten? Jeg personlig kunne neppe tenke meg å bli sammen med en mann som har psykiske problemer. I så fall måtte han jobbe aktivt for å få bukt med problemene; ikke bare mure seg inne og forlange at hele verden tar hensyn.

Min mor har sosialangst, og hun gjør nettopp dette. Hun murer seg inne, har ingen venner og forstår i mange tilfeller ikke de sosiale kodene. Hun kan si utrolig sårende ting til folk uten å innse at dette faktisk er sårende.

TS, jeg håper at denne dama prøver å få bukt med angsten og at hun ikke går i samme fella som min mor. Jobber hun, er hun student?

Skrevet

Han er vel sammen med henne fordi han elsker henne - slik vi er sammen med de vi elsker :) Variasjonene i relasjoner mellom mennesker er store og vi gjør ulike valg. Men den enes kjærlighet trenger ikke være dårligere enn andres. Det man synes er rart og utenkelig for en selv kan være helt riktig og rikt for en annen. Ikke gjør et annet menneskes kjærlighet til et problem for deg selv når det ikke berører deg på annen måte enn at du synes det er rart.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet
Men selvom noen aldri kunne tenkt seg å vært sammen med en med psykiske problemer, så finnes det faktisk en del som ikke bryr seg om det og som ikke ser på det som et kjempeproblem.

Folk er tross alt forskjellige ;)

Tror at om man har vært sammen med en som konstant har slitt med depresjoner og angst, og kommer seg ut av forholdet, så er det enkelte som aldri vil sette sine ben i et slik forhold igjen. Det å konstant skulle være den andres psykolog, bli dratt ned i gjørma og å være urolig inni seg hele dagen fordi man er bekymret for hvordan den andre har det. NEI TAKK!

Om de psykiske problemene er forbigående, er det en annen sak. Alle går jo gjennom kjipe perioder i livet, men om det er vedvarende...

Husker jeg brukte så mye krefter over mange år på å holde eksens hode over vannet. Ble så sliten at når folk lurte på hvordan jeg hadde det, så kunne jeg ikke svare. Jeg visste ikke hvordan jeg hadde det, fordi all min energi hadde gått med på å ta vare på partneren. Jeg mistet meg selv.

Mulig noen ikke bryr seg om at partneren sliter, men tror det kommer an på graden av psykiske problemer det er snakk om. Tror også det kommer an på psyken til den som er sammen med den med psykiske problemer. Jeg er en som gir 100 % av meg selv i et forhold. Jeg gjør alt for at partneren min skal ha det best mulig til enhver tid. Akkurat derfor er nok ikke jeg den rette til å være i et forhold med en som sliter mentalt. Og jeg er nok ikke alene.

Skrevet

Jente med angst og langvarig depresjon her, har problemer med å snakke foran ukjente folk og redd jeg kommer til å bli evig singel... Men når jeg først stoler på noen er jeg veldig kjærlig og hengiven, tør både å tulle og prate om alvorlige ting. Å skrive "jeg er så pen" i statusen min ville jeg ikke gjort, men kan jo være at det er en intern spøk? De to kan jo ha et veldig fint forhold sammen allikevel.

Om jeg selv ville vært sammen med en mann med psykiske problemer kommer litt an på. Hvis han hadde slitt veldig mye er jeg redd vi hadde dratt hverandre enda lenger ned. Hvis han ikke hadde for store problemer, så kan det hende vi hadde forstått hverandre veldig godt.

Gjest lionfisk
Skrevet

Vel,dere har ikke sett hvor rar den damen er.I dag skrevet hun at "i am much better than all of you!" hvordan kan en voksen skrevet slik??

En dag så kom han til meg og sa at han er glad i henne men er ikke så fornøyd med forholdet (de har ikke sex liv, hun er kald mot ham,osv). Vi bare synes synd på ham.. kan det være at han er veldig desperat etter en kjæreste?

Skrevet

Min første tanke er at han er desperat etter en kjæreste, ja. Og hun høres fryktelig selvopptatt ut fra det du har skrevet. Jeg hadde ikke holdt ut i et sånt forhold. Når forholdet er såpass kjølig nå, så blir det vel neppe noe bedre med tiden heller.

Skrevet

Er du mann eller dame? OG hvorfor plager dette deg så fælt? Det virker ikke som det er de mentale plagene hennes som er problemet ditt, men oppførselen og personligheten hennes? Eller?

Gjest just wondering
Skrevet
Er du mann eller dame? OG hvorfor plager dette deg så fælt? Det virker ikke som det er de mentale plagene hennes som er problemet ditt, men oppførselen og personligheten hennes? Eller?

Eller hvis det er en dame så er hun egentlig på jakt etter typen selv og kan ikke forstå at han kan velge en "nutcase" (etter hennes syn) i stedet for henne?

Skrevet
Jeg kjønner en mann som har kjæreste med psykisk sykdom,frigiditet og sosial angst (når vi var på fest snakket hun ikke med hans venner og familiemedlemer engang).Når jeg spurte ham hva som gjør han vil være sammen med henne, så svarte han fordi hun er pen og snill. Jeg forstår ikke hvordan vil han være sammen og til og med ønsker barn med noen som har disse plagene?

Betyr det også at han har mental problem eller han er bare overfladisk som tenker bare utseendet?(Denne mannen er 31 har høyutdannelse,tjener bra men er ikke bra utseendet, hun er hans første kjæreste)

(Jeg så igår på hennes facebook at hun skrevet på hennes status :"Jeg er så pen,så pen...") Høres ut som hun ikke har bare de mentale plagene men også narsisist?

Det må da ærlig talt være opp til denne mannen om han ønsker å være sammen med henne? Og, det du skriver angående FB... Jeg kan godt finne på å skrive "I'm gonna live forever" o.l på MSN (de fleste vet at jeg ikke mener det bokstavelig), når det skjer noe som er bra! Man må vel kunne kommunisere sånt uten at noen skal begynne å trekke konklusjoner om at man er narcist???

At hun drar på fest sammen med ham, vil jeg si er flott. Det viser at hun prøver å tilpasse seg hans liv, du vet ikke hvor mye svette og tårer som kan ligge bak sånne forsøk. Problemer i forholdet kan alle ha, og hvis de virkelig planlegger familieforsøkelse, kan det jo tyde på at det var en av de velkjente bølgedalene som oppstår i alle forhold?

Synes dessuten du bør være forsiktig med å trekke alle under en kam. Sosialangst kan komme i ulike grader og varianter.

Gjest lionfish
Skrevet

Jeg bor ikke med henne.derfor kan jeg ikke si så mye om hennes mental plager, men fra hva han sier at det det er fryktelig ille,hun kunne gråte og gråte hele natta, vil ikke spise, osv. Hun aldri snakket med hans venner, om vi spurte henne spørsmål svarte hun ja eller nei. men på facebooken hennes skrevet hun hele tiden hvor pen,vakker,flott hun er. For å være ærlig, vi vil ikke at han sammen med denne jenta lenger.Når hun er sammen med oss på fest ble det alltid "rar". Han sa hele tiden at han er så flau for hennes oppførsel. Men forstår ikke hvorfor er ham fremdeles med henne da?

Skrevet

Vi har alle våre styrker og svakheter. Hva en person ser i et annet menneske kan være usynlig og uten interesse for andre. Det er ingen av oss som bare har fantastiske kvaliteter. Men elsker man noen da lever man med de dårlige egenskaper mens man forguder de positive.

Det er mange mann som setter pris på pene jenter. Jeg er en av de.

Mange menn trenger ikke atraktive jenter, eller føler de fortjener de.

Alle har sine komplekser og nevroser som hjelper/hindrer i livet.

Pene jenter er ikke uten problemer. Men det er ikke de som er mindre pene heller.

For min del stiller ting seg slik: Elsker man noe virkelig så kan man leve med det som i andres øyne er galskap. Vi har ikke alle de samme "brillene" på så derfor vil noen se eplene på fatet før pærene osv.

Jensemann

Skrevet
Vel,dere har ikke sett hvor rar den damen er.I dag skrevet hun at "i am much better than all of you!" hvordan kan en voksen skrevet slik??

En dag så kom han til meg og sa at han er glad i henne men er ikke så fornøyd med forholdet (de har ikke sex liv, hun er kald mot ham,osv). Vi bare synes synd på ham.. kan det være at han er veldig desperat etter en kjæreste?

Menn som sier de ikke er fornøyd bla, bla,bla... snakker enten sant eller usant. Hvis de snakker usant, så er det gjerne fordi de synes det er spennende å ha flere damer.

Skrevet

Pleier å skryte på meg litt av hvert i forhold til min fortreffelighet på FB. =P Om noen har noe problemer med det, så synd for dem.

Hva gjelder forholdet deres... Om han gir uttrykk for at de har det vanskelig nå, er det kanskje på sin plass å gi ham råd og støtte. Selvsagt kan det hende at problemene i forholdet deres er knyttet opp til hennes psykiske problemer, men det er ikke dermed sagt at det er det.

Om den ene parten er psykisk syk, legges skylden for problemer i forholdet "automatisk" over på den. Mange par, der ingen har psykiske problemer, sliter også. Gjerne med et labert sexliv, eller at den ene parten er betraktelig mye kaldere enn den andre. Hva er årsaken der, da? Råtten personlighet?

Hvis han nevner det igjen, får du bare si til ham at han har to valg: 1. Jobbe med forholdet sammen med damen sin, eller 2. Forlate henne dersom 1 ikke funker, eller hun er uvillig til det.

Psykiske problemer eller ei, forhold går ofte til helvete om det ikke pleies av begge. Og mange klarer å jobbe med sine forhold selv om de har psykiske problemer. Å påstå annet, er rett og slett et tegn på uvitenhet og fordommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...