Gjest Skrevet 12. februar 2010 #21 Del Skrevet 12. februar 2010 Og hvis ingen har nevnt det så ha to marsvin sammen, helst søsken av samme kjønn. De blir mye fortere tamme og tillitsfulle da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #22 Del Skrevet 12. februar 2010 Så hyggelig Det jeg mente var at kaniner veldig lett blir parrer hverandre, og sloss om de er av samme kjønn. Søsken går oftest greit, som jeg sa. Jeg ser at det var dårlig formulert, men du trenger ikke angripe meg likevel Jeg har ikke hatt sjansen til å gjøre noe feil egentlig, da jeg ikke har prøvd å la to kaniner bo sammen, men vi prøvde å la kaninen min og min venninne sine leke sammen. Hennes angrep og parret min, så det funket dårlig. Du sier jo selv at mange gjør feil. Poenget mitt var egentlig at om man ikke har drevet litt med kanin og går inn for å drive med det, så er det nok lurt å ha en alene, da det er lett at det ikke går. Jeg angriper deg ikke, jeg påpeker det jeg mener er faktafeil ved påstandende dine. Det må det vel være lov å gjøre på et diskusjonsforum? Søsken pleier ikke gå noe særlig bedre overens med hverandre enn andre, og det er hunn og hann som er den beste kombinasjonen. Men det er mange eksempler på to av samme kjønn som går supert overens også. Men som sagt, de må kastreres begge to (du har fremdeles ikke lest linken min skjønner jeg). Det at mange gjør feil har med uvitenhet å gjøre, ikke det at det er så fryktelig vanskelig. De fleste kaniner blir gode venner om man gjør det riktig. At kaninene i begynnelsen knuffer og rir på hverandre for å vise dominans er helt vanlig, og må regnes med. Man må bare passe på å overvåke dem nøye den første tiden (for å stoppe slåssing) og introdusere dem på et nøytralt område. Å la kaniner møtes "for å leke" har veldig lite for seg da de fleste kaniner blir stresset av å møte nye kaniner og ikke slapper av før de har lært den andre kaninen å kjenne (noe som kan ta dagevis eller ukevis). Det er best for kaninen å ha en artsfrend som venn, i mine øyne bør man etterstrebe å legge til rette slik at dyra man har ansvar for har det best mulig. Men når det gjelder kaniner som bor inne og går mye fritt (og dermed får mye menneskekontakt) så er ikke behovet for en kaninvenn like stort. Det er dessverre de færreste kaniner som lever slik, og da synes jeg de bør bære to. Blir dette for krevende for noen, vil jeg si at kanin er feil kjæledyr for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olma Skrevet 12. februar 2010 #23 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) jeg har hatt to kaniner, da hadde jeg en gutt og en jente. Dette funket utrolig bra! De ble så glad i hverandre og vi så på dem som et par Så sånn kommer nok rett og slett ann på kaninen, men tror det er best å ha en av hvert kjønn, da de med samme kjønn oftere begynner å sloss. Syns det var veldig koslig med kaniner, men det er mye styr altså! med renising av bur ol. og de er heller ikke av de dyrene som er mest kosete, sånn i forhold til katt. Nå så jeg at du skrev at du er allergisk mot katt, men har du vært kontakt med noen av de typene som er mer allergivennlige? Jeg har også to katter, og det er mye mer selvstendige dyr, veldig kosete, og mer gøy enn med dyr som sitter i bur, syns jeg da! Jeg ville absolutt sjekket ut dette med katt først, for å se om det er en type du kan ha. Edit: jeg lese gjennom mer av innlegget nå, og ser at du skal sjekke ut hvordan allergien din er på sibirkatt! Katt er virkelig et givende dyr altså! jeg absolutt elsker mine, de er en del av familien.. det var jo kaninene også, men ikke helt på samme måte. katter går jo også greit hvis man skal reise, hvis man får folk til å mate de Endret 12. februar 2010 av olma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 12. februar 2010 #24 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg angriper deg ikke, jeg påpeker det jeg mener er faktafeil ved påstandende dine. Det må det vel være lov å gjøre på et diskusjonsforum? Søsken pleier ikke gå noe særlig bedre overens med hverandre enn andre, og det er hunn og hann som er den beste kombinasjonen. Men det er mange eksempler på to av samme kjønn som går supert overens også. Men som sagt, de må kastreres begge to (du har fremdeles ikke lest linken min skjønner jeg). Jeg er veldig klar over at kaniner må kastreres. Nei,jeg leste ikke linken da jeg hadde dårlig tid, i tillegg til at jeg egentlig ikke følte jeg hadde behov for det, ikke fordi jeg sier jeg kan alt om kanin, men jeg trenger ikke egentlig sette meg inn i dette lengre nå som jeg kun er hundeeier Du har helt rett i det du sier, og jeg prøvde ikke å belære noen noe fakta, jeg fortalte min erfaring, og om jeg formulerte meg klønete, så var det et uhell, og jeg beklager Mitt poeng var at om en virkelig vil ha kanin, og ikke har så mye erfaring som du sikkert har, så er det kanskje lurt å ha den alene, og heller gi den mye oppmerksomhet. Sånn. Jeg gidder ikke krangle med folk på KG lengre, det er bare slitsomt! Nå har jeg forklart hva jeg mente, og trekker meg ut fra samtalen Jeg er sikkert bare kjempedum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. februar 2010 #25 Del Skrevet 13. februar 2010 Marsvin har mange av de samme allergenene som katt, så mange katteallergikere reagerer også på marsvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå