Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 Jeg krever min rett til å kle meg som jeg vil uavhengig av dag eller natt. Om jeg vil gå i miniskjørt nattestid er det min rett!! Synes det er totalt forkastelig at kvinner ikke kan føle seg trygge noen steder her i landet lenger pga et grusomt nedverdigende kvinnesyn. Vi tar dem inn i landet og hjelper dem med alt og gir dem alle muligheter også behandler de oss slik!! Har mange ganger blitt klådd på og fått kommentarer av utenlandske menn. En gang ble jeg slått fordi jeg reagerte med å bli skikkelig forbanna. En ting jeg har lagt merke til og som skremmer meg er at når de ser på meg så er blikkene totalt resket for respekt, nakent og kaldt. Norske menn kan også stirre og måle meg opp og ned men det er alltid med respekt i blikket. Lurer på hva som hadde skjedd hvis en norsk mann hadde reist til f.eks Iran og antastet en kvinne der? Hadde vel blitt hengt eller steinet på flekken. Noe må skje her i landet, vi må kreve vår rett til å være frie. Skal vi leve med utryggheti hverdagen fordi myndighetene har bommet totalt med integreringspolitikken? Noe må skje... Dette er noe av det mest provoserende emnet jeg vet..
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg krever min rett til å kle meg som jeg vil uavhengig av dag eller natt. Om jeg vil gå i miniskjørt nattestid er det min rett!! Synes det er totalt forkastelig at kvinner ikke kan føle seg trygge noen steder her i landet lenger pga et grusomt nedverdigende kvinnesyn. Vi tar dem inn i landet og hjelper dem med alt og gir dem alle muligheter også behandler de oss slik!! Har mange ganger blitt klådd på og fått kommentarer av utenlandske menn. En gang ble jeg slått fordi jeg reagerte med å bli skikkelig forbanna. En ting jeg har lagt merke til og som skremmer meg er at når de ser på meg så er blikkene totalt resket for respekt, nakent og kaldt. Norske menn kan også stirre og måle meg opp og ned men det er alltid med respekt i blikket. Lurer på hva som hadde skjedd hvis en norsk mann hadde reist til f.eks Iran og antastet en kvinne der? Hadde vel blitt hengt eller steinet på flekken. Noe må skje her i landet, vi må kreve vår rett til å være frie. Skal vi leve med utryggheti hverdagen fordi myndighetene har bommet totalt med integreringspolitikken? Noe må skje... Dette er noe av det mest provoserende emnet jeg vet.. Dersom ofrene for overfall og voldtekter hadde vært i overveiende grad muslimske kvinner, mens gjerningsmennene i nærmest samtlige tilfeller hadde vært norske, så hadde det allerede vært flere titalls fakkeltog med alle organisasjoner til stedet for å få bukt med nordmenn og rasismen. Og muslimske menn som sutrer over stigmatisering kan jo spørre seg selv hvordan de selv hadde reagert overfor norske menn om det hadde vært en voldtektsbølge av muslimske kvinner begått av norske menn.
Gjest Månestøv Skrevet 9. februar 2010 #3 Skrevet 9. februar 2010 Er helt enig med dere begge.. Er sykt hvordan det er blitt her i Norge..
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Nå kunne man vel ikke kle seg "som man ville" før "dem" kom heller. Krev din rett, men det er jo bar teit når du vet hva du utsetter deg for. Selv har jeg jobbet mange år i "syden" hvor skandinaviske jenter kler seg som horer (unnskyld uttrykket) for det har de rett til, og det var ikke grekerne eller spanjolene som ikke akspeterte et nei, for å si det sånn... men våre blonde skandinaviske brødre som var på festfyllogfitte-tur. Jeg forstår frustrasjonen din men synes du er for generaliserende og ikke minst stigmatiserende for å kunne ta på alvor.
Tobbi Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 Først la meg understreke: Selvsagt burde ikke kvinner trenge å frykte å bli voldtatt. Selvsagt burde man få kle seg som man vil. Selvsagt burde man gjøre noe med problemet med voldtekt. Jeg forsvarer på INGEN måte voldtektsmenn, uansett hvilken nasjonalitet de har. De må svært gjerne bli kjemisk kastrert og puttes bak lås og slå resten av livet. Men når det er sagt, så mener jeg også at det blir litt naivt å klamre seg til sin rett i slike saker. Jeg har RETT til å krysse veien der det er fotgjengerfelt, men likevel er jeg forsiktig og venter med å krysse til bilene har stoppet. Det hjelper så lite hva jeg har rett til hvis jeg en dag ligger maltraktert i grøfta fordi en bilist ikke fulgte reglene. Bilisten har gjort et overtramp og risikerer heldigvis fengsel. For min del er skaden like ille uansett. Derfor sørger jeg for å passe på meg selv og være varsom. På samme måte må kvinner også passe på seg selv når de er ute på byen og på vei hjem derfra. Vet man at miniskjørt som viser at man ikke har truse på er lokkende for voldtektsmenn så er det ikke videre lurt å gå sånn kledd, selv om man har all rett til det.
Siiw Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Skjønner deg godt..! Jeg føler meg ikke trygg når jeg vet at en utenlandsk mann går bak meg på vein!. og jg vet det er slemt og at jeg ikke skal ta alle under 1 kam!!!. ei vennine av meg voldtatt av en utenlandsk mann;( Dumt at dem ikke kan styre pikken sin!!! burde gå på kurs og lære seg at det ikke er lov!og voldta!
Teriyaki Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Dette er ikke like utbredt her jeg bor som i f.eks. Oslo, men jeg er helt enig. På byen så er det uten tvil utleningene som er verst når det kommer til klåing og sånt.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Og starter vi fakkeltog blir vi kalt rasister..
Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Først la meg understreke: Selvsagt burde ikke kvinner trenge å frykte å bli voldtatt. Selvsagt burde man få kle seg som man vil. Selvsagt burde man gjøre noe med problemet med voldtekt. Jeg forsvarer på INGEN måte voldtektsmenn, uansett hvilken nasjonalitet de har. De må svært gjerne bli kjemisk kastrert og puttes bak lås og slå resten av livet. Men når det er sagt, så mener jeg også at det blir litt naivt å klamre seg til sin rett i slike saker. Jeg har RETT til å krysse veien der det er fotgjengerfelt, men likevel er jeg forsiktig og venter med å krysse til bilene har stoppet. Det hjelper så lite hva jeg har rett til hvis jeg en dag ligger maltraktert i grøfta fordi en bilist ikke fulgte reglene. Skal norske frie kvinner forholde seg til reglene til menn vi har hjulpet ved å la dem bo og nyte godt av skatepengene våre...? Vi gir dem tryyhet og de gir oss utrygghet tilbake.. litt av en handel. Hvorfor skal vi underkaste oss et kvinnefientlig mindretall. Det må skje noe med holdningene til disse menneskene, de må i tidlig skole med en gang de kommer til landet vårt.. vet ikke det om det hadde nyttet så mye da.. de har makta og de vet at politiet bruker lite ressurser på å finne de og at straffene er latterlig lave. De må passes bedre på og straffen må opp. Vi må ta tilbake makta.. Og jeg vet det er de færreste jentene som går i korte skjørt og VISER at de går uten truse??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå